Skocz do zawartości

[rower XC] Co wybrać fulla 26 czy HT 29 do 6000 zł

Besto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Na rowerze jeżdżę już od stu lat. Mój obecny rower to HT: GT Tempest na osprzęcie LX/XT, amor to Marcoch Bomber Z5

Po 12 latach śmigania na jednym rowerze postanowiłem kupić nowy. Jeżdżę 70% w lekkim terenie - województwo kujawsko-pomorskie reszta to asfalt.

W górach na rowerze byłem raz, na maratonach nie śmigam (ale kto wie co się będzie działo po zakupie nowego roweru).

Chce kupić rower do max 6000 zł (może być używany) i nie wiem czy do takiej jazdy lepszy będzie HT 29 czy Full 26.

Do testów nie dają rowerów - nie licząc jazdy dookoła sklepu więc to żaden test. Poza tym strasznie mały wybór.

Full przekonuje mnie większym komfortem natomiast 29 prostą konstrukcją.

Wiek już z "trójką" w przodzie także trochę komfortu by się przydało, a z drugiej strony lubię jak rower ma odejście. Waga: 72kg wzrost 174 cm.

A może zostać przy HT 26 ale szukać czegoś w karbonie?

Obecne typy to:

Canyon | Mountainbikes | Nerve AL 7.0

Canyon | Mountainbikes | Grand Canyon AL 29 7.9

Napisano

IMO po prostu chcesz nowy rower.

I jakoś mnie to wcale nie dziwi ;)

HT29 brzmi rozsądnie zważywszy na przewidywane zastosowania (HT26 z resztą też), ale mówi się że to sprzęt dla wysokich - i coś w tym stereotypie jest.

To nie znaczy, że nie powinieneś myśleć o 29. Znaczy, że powinieneś objechać parę egzemplarzy i sprawdzić czy większy rozmiar w ogóle ci podchodzi.

Tak czy inaczej w lekki teren i okazjonalne wypady w góry spokojnie wystarczy HT26.

Ale skoro już masz HT26 i chcesz nowej jakości - to pomyślałbym nad lekkim fullem XC.

O ile HT29 cię nie przekona ;)

Napisano

No nie rób z siebie emeryta z trójką z przodu :) jak dla mnie to 29".może potraktujesz swój rower jako dawce? Wtedy można złożyć samemu coś złożyć :)

Jeszcze się trzymam :-) Raczej kupie cały rower a ten sprzedam. Mam w nim klamko manetki, hamulce V także nie ma co go rozbierać