Skocz do zawartości

[rower XC] Co wybrać fulla 26 czy HT 29 do 6000 zł


Besto

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Na rowerze jeżdżę już od stu lat. Mój obecny rower to HT: GT Tempest na osprzęcie LX/XT, amor to Marcoch Bomber Z5

 

Po 12 latach śmigania na jednym rowerze postanowiłem kupić nowy. Jeżdżę 70% w lekkim terenie - województwo kujawsko-pomorskie reszta to asfalt.

 

W górach na rowerze byłem raz, na maratonach nie śmigam (ale kto wie co się będzie działo po zakupie nowego roweru).

 

Chce kupić rower do max 6000 zł (może być używany) i nie wiem czy do takiej jazdy lepszy będzie HT 29 czy Full 26.

 

Do testów nie dają rowerów - nie licząc jazdy dookoła sklepu więc to żaden test. Poza tym strasznie mały wybór.

 

Full przekonuje mnie większym komfortem natomiast 29 prostą konstrukcją.

 

Wiek już z "trójką" w przodzie także trochę komfortu by się przydało, a z drugiej strony lubię jak rower ma odejście. Waga: 72kg wzrost 174 cm.

 

A może zostać przy HT 26 ale szukać czegoś w karbonie?

 

Obecne typy to:

Canyon | Mountainbikes | Nerve AL 7.0

Canyon | Mountainbikes | Grand Canyon AL 29 7.9

Napisano

IMO po prostu chcesz nowy rower.

 

I jakoś mnie to wcale nie dziwi ;)

 

HT29 brzmi rozsądnie zważywszy na przewidywane zastosowania (HT26 z resztą też), ale mówi się że to sprzęt dla wysokich - i coś w tym stereotypie jest.

 

To nie znaczy, że nie powinieneś myśleć o 29. Znaczy, że powinieneś objechać parę egzemplarzy i sprawdzić czy większy rozmiar w ogóle ci podchodzi.

 

Tak czy inaczej w lekki teren i okazjonalne wypady w góry spokojnie wystarczy HT26.

 

Ale skoro już masz HT26 i chcesz nowej jakości - to pomyślałbym nad lekkim fullem XC.

 

O ile HT29 cię nie przekona ;)

Napisano

No nie rób z siebie emeryta z trójką z przodu :) jak dla mnie to 29".może potraktujesz swój rower jako dawce? Wtedy można złożyć samemu coś złożyć :)

 

Jeszcze się trzymam :-) Raczej kupie cały rower a ten sprzedam. Mam w nim klamko manetki, hamulce V także nie ma co go rozbierać

 

Jeszcze się trzymam :-) Raczej kupie cały rower a ten sprzedam. Mam w nim klamko manetki, hamulce V także nie ma co go rozbierać

 

 

 

Oprócz Canona zainteresowałem się też:

GIANT ANTHEM X3 2012 :: £999.99 :: Mountain Bikes :: Full Suspension :: Pauls Cycles

GIANT ANTHEM X4 2011 :: £1049.99 :: Mountain Bikes :: Full Suspension :: Pauls Cycles

SPECIALIZED FSR EPIC COMP - 2011 - IDEALNY (2712615714) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

On-One Whippet X9 Mountain Bike 2013

 

 

Co myślicie?

  • Mod Team
Napisano
Na rowerze jeżdżę już od stu lat
Wiek już z "trójką" w przodzie

Brak zdecydowania świadczy o postępującej starości, demencji i zniedołężnieniu.

Jako remedium- lekki full 26".

Canyon Nerve ma 120 mm skoku- potrzebujesz tyle na Twoich ścieżkach?

Może bardziej szukać w takich rejonach skokowych?

http://allegro.pl/me...2715720052.html

http://www.poison-bi...m-Team-SRAM.htm

http://bikecenter.pl...ey-n-white-2012

 

HT jest mniej komfortowy, ale ma większe " odejście"- ale w Twoim wieku na "odejście " bym nie liczył- wiek robi swoje....

 

Spec ładny.

Napisano

 

Brak zdecydowania świadczy o postępującej starości, demencji i zniedołężnieniu.

Jako remedium- lekki full 26".

Canyon Nerve ma 120 mm skoku- potrzebujesz tyle na Twoich ścieżkach?

Może bardziej szukać w takich rejonach skokowych?

http://allegro.pl/me...2715720052.html

http://www.poison-bi...m-Team-SRAM.htm

http://bikecenter.pl...ey-n-white-2012

 

HT jest mniej komfortowy, ale ma większe " odejście"- ale w Twoim wieku na "odejście " bym nie liczył- wiek robi swoje....

 

Spec ładny.

 

Merida - chyba za duża - 20 cali

Poison - wygląda całkiem fajnie

Cube - bez jaj... ten rower waży 14 kg - to więcej o 2 kg od mojego GT

 

Nigdzie nie mogę znaleźć wagi tego Speca. Zna ktoś może?

Napisano

Ja mając 185 wzrostu tez mam 26" fula o skoku 160 mm i waży 13.300 :)

Jak pisałeś że może być 29" full więc merida na 2013 rok ma w swojej kolekcji Big Ninety-Nine 1000D , widziałem i jeździłem na testach i ogólnie zaciesz na twarzy gości którzy testowali.

 

Jeśli nadal wahasz się czy ht 29 czy full 26 ja proponuje fula 26 ze skokiem max 10 cm, mądre konstrukcje naprawdę zachowują się jak sztywniaki kiedy trzeba no i przede wszystkim wygoda dla twojego starego kręgosłupa :)

Napisano

Trudno mi się wypowiedzieć na ten temat bo na tym samym pokazie widziałem prototyp na 2014 ale spróbować niestety nie próbowałem.

Wiem że dystrybutor maxxisa będzie miał na 2013 rok oponę w tym rozmiarze 27,5 x 2,10 model cross mark.

Napisano

A może jeśli to możliwe to full 29"? To byłby ideał nawet jeśli trzeba by było trochę dozbierać :)

Właśnie raczej nie chciałbym zwiększać zwiększonego budżetu :-) ale jakiś ciekawych propozycji posłucham

 

A ten Giant nie byłby ciekawą opcją

GIANT ANTHEM X3 2012 :: £999.99 :: Mountain Bikes :: Full Suspension :: Pauls Cycles

Może osprzęt nie powala ale chyba sama rama z amorem jest tyle warta. No i sprawdzone Maestro.

Na plus przemawia też to, że bardzo podobnym sprzętem miałem okazję pośmigać

Napisano

Co do gianta to ja mam Anthema X4 właśnie tego:

GIANT ANTHEM X4 2011 :: £1049.99 :: Mountain Bikes :: Full Suspension :: Pauls Cycles
i sobie chwalę. Jest jedno ale nowsze roczniki mają biedniejsze wyposażenie niż ten z 2011 roku. Wagowo wydaje mi się że coś koło 12 kg moje M wazy przy czym część rzeczy wymieniłem na lżejsze. Natomiast samo zawieszenie fajnie pracuje - nie odczuwam bujania (choć to mój pierwszy full) no i pomimo starczego wieku z 3 z przodu (jak tu wypowiedziach padało) potrafię na nim w czołówce maratonu przyjechać ;P
Napisano

Biorąc pod uwagę teren w jakim jeździsz wybrałbym sztywne 29'' - po przesiadce zauważysz dużą różnicę w komforcie a jednocześnie cała konstrukcja roweru będzie nieskomplikowana. Dodatkowy plus - sztywniaki w tym samym przedziale cenowym co fulle są lepiej wyposażone. Pisałeś o Canyon'ach - zwróć uwagę na tegoroczne modele http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/grand-canyon-al-29.html. Dobre wyposażenie, porządne koła i widelce, sztywne osie z przodu i z tyłu. Modele 7.9 i 9.9 dostępne od ręki.

Napisano

Jeśli to ma być rower na kolejnych 10-15 lat to szukaj raczej ht niż fs. Napisałes że lekki teren i asfalt - tu karbonowy ht wciaż ma przewage nad fs, a i w kwestii ceny ponownie ht wypada lepiej. Skoro nie bierzesz udziału w zawodach i raczej jeździsz spokojnie to szukaj czegoś z dłuzszą gwarancją, bo wykluczajac dzwona to po np 5-6 latach może się zdarzyć że rama "sama" pęknie. I teraz chyba też ważna rzecz - jeśli ht to czy koniecznie 29" ? Pomijam kwestie wzrostu bo emka powinna pasować, ale 29" jeździ dobrze TYLKO na lekkich kołach, a tego do 6k pln nie dostaniesz. Przyzwoite koła na Crestach i np DT 350 to ok. 1500 pln... Kolejna rzecz - waga całości. Za 6k pln dostaniesz cieżkiego bo ok. 13 kg fulla jak i 29era, no moze w porywach 12 z groszem, z dość przeciętnym osprzętem, zaś jak dobrze poszukasz to karbonowy ht w tej cenie to już waga zaczynajaca się cyfrą 9... I te kilogramy naprawdę czuć podczas jazdy.

Napisano

Oferta Radona na 2013 też wygląda dosyć ciekawie. ZR Race na dużych kółkach (8.0)... o modelu Black Sin nie wspominając ;)

 

Powiem ci szczerze, że na papierze wygląda to nieźle. Nawet lepiej niż u Canyona.

 

Muszę to jeszcze wszystko przemyśleć.

 

Na tą chwilę byłem skłonny kupić tego Speca ale to używany i nigdy nie wiadomo... oprócz tego do gościa mam 450 km a bez zobaczenia nie kupię.

 

Znalazłem też:

http://allegro.pl/rower-giant-anthem-x3-2011-rozmiar-m-krakow-nowy-i2721301052.html

Napisano

 

Chce kupić rower do max 6000 zł (może być używany) i nie wiem czy do takiej jazdy lepszy będzie HT 29 czy Full 26.

 

 

A w tej cenie nie znajdziesz jakiegoś używanego bujanego 29era ważącego poniżej 13 kg?

 

Ja się właśnie przesiadam z bujanego 26 na sztywnego 29, już widzę poprawę na piasku (główny problem z 26), ale nie wiem, jak będzie na dziurach. Ważę 85 kg i występujący często na mazowieckich maratonach piach odbiera mi najwięcej energii na zawodach.

Napisano

Powiem ci szczerze, że na papierze wygląda to nieźle. Nawet lepiej niż u Canyona.

 

Muszę to jeszcze wszystko przemyśleć.

 

Na tą chwilę byłem skłonny kupić tego Speca ale to używany i nigdy nie wiadomo... oprócz tego do gościa mam 450 km a bez zobaczenia nie kupię.

 

Znalazłem też:

http://allegro.pl/ro...2721301052.html

Przekleństwo wyboru i różnorodności ;) Kiedy ukradli mi rower (Canyon Nerve XC 9.0 sl) pomyślałem... Canyon :) Kupiłem tym razem najtańszego Nerve'a XC żeby w razie czego było mniej szkoda i serce mniej bolało. Teraz jednak Radon wygląda baaardzo obiecująco, a mnie mimo dotychczasowej niechęci korci HT na dużym kole. Przemyślanej decyzji życzę... no i może warto podjechać tego Speca zobaczyć (albo poprosić kogoś z forum). Jest tu masa życzliwych ludzi, za chmielową zupkę mogą przecież rzucić okiem ;)

Napisano

Ja się właśnie przesiadam z bujanego 26 na sztywnego 29, już widzę poprawę na piasku (główny problem z 26), ale nie wiem, jak będzie na dziurach. Ważę 85 kg i występujący często na mazowieckich maratonach piach odbiera mi najwięcej energii na zawodach.

"Dziury" oraz wspomniany piach to już nie problem w 29", natomiast łąki po których były prowadzone ostatnie "mazowieckie" maratony faktycznie są chyba prezentem dla posiadaczy fsów :)

Napisano

Powiem ci szczerze, że na papierze wygląda to nieźle. Nawet lepiej niż u Canyona.

 

Muszę to jeszcze wszystko przemyśleć.

 

Na tą chwilę byłem skłonny kupić tego Speca ale to używany i nigdy nie wiadomo... oprócz tego do gościa mam 450 km a bez zobaczenia nie kupię.

 

Znalazłem też:

http://allegro.pl/ro...2721301052.html

 

Canyon Grand Canyon AL 29 8.9 i Radon ZR Race 29er 8.0 kosztują tyle samo. Różni je widelec (odpowiednio RS SID RL i Fox Float z CTD) napęd (w Radonie mimo wielu elementów z XT masz potwornie ciężką kasetę Deore, Canyon ma SLX'a i X9 z przednią przerzutką X7). Dodatkowo w Radonie masz 3x10, w Canyonie dwutarcz. Różnią je jeszcze detale ramy to juz poczytasz na stronach.

 

Ja na niziny fulla bym odpuścił - ale to sprawa dyskusyjna i ile osób tyle opinii. Na pewno przejedź się na 29 przed przesiadką, może ktoś znajomy da zrobić rundę w terenie. Myślę, że to rozwieje wiele Twoich wątpliwości - dziury na bank robią się mniejsze ;).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...