Skocz do zawartości

[Konserwacja] Nowo zakupionego sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno kupiłem nowy rower i chciałbym aby służył mi jak najdłużej. Co proponujecie na sam początek? Co powinienem zrobić? Kupić jakiś olej do łańcucha?

 

Po miesiącu użytkowania mam się udać na pierwszy przegląd. Czy do tego czasu mam nic nie robić?

Napisano

W decathlonie jest zestaw odtłuszczcz i smar w sprayu do łańcucha, do tego dokup brunox do amorka. Taki zestaw na początek wystarczy.

 

Co się tyczy pierwszego serwisu, to jak Ci się nic nie odkręca i nie luzuje, to nie grzeb. Chyba że lubisz. :)

Napisano

Wszystko oczywiście zależy od tego jak dużo jeździsz. Jeśli masz zamiar w raz w tygodniu przejechać kilka km to do przeglądu nie musisz nic robić. Potem standardowo dbać o stan napędu (czyścić i smarować). Tak jak ktoś wspomniał warto zainwestować w BRUNOX i używać go do górnych goleni amortyzatora (o ile takowy jest w twoim rowerze).sprawdzaj naciąg szprych (najlepiej przed lub po jeździe), a wszystkiego innego sam nauczysz się w trakcie jeżdżenia.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam.

Do mojego nowego sprzetu kupilem juz finish line do lancucha, brunox deo do amora. Teraz powiedzcie mi co kupic zeby np czesci ruchome w przezutkach nasmarowac i jakiego smaru uzywacie do piast kol ?

Z gory dzieki

Napisano

Smarujesz łańcuch i to nie przesadnie, najlepiej nadmiar ścierać.

 

Przerzutek nie smarujesz, piast itp raczej nie ruszasz.

 

 

Jeśli tak jak zwykle zerówka to fikcja, warto przed przyszłym sezonem zrobić ograniczony przegląd w pewnym serwisie- porządne naciągnięcie szprych, skasowanie ewentualnych luzów podregulowanie przerzutek i hamulców (nowe linki zwykle odrobinę się wyciągają po kilkuset kilometrach).

 

 

Jeśli jeździsz rekreacyjnie to po czymś takim zostaje smarowanie łańcucha i utrzymywanie napędu w czystości. Warto też czyścić linki. Nie myj tylko roweru karcherem, bo to nie jest zdrowe dla napędu i piast.

 

Jeśli nie robisz po kilka tysięcy rocznie, to jeśli przerzutki nie wymagają regulacji mozesz spokojnie dawać rower do przeglądu raz na 1.5-2 lata.

Częściej moim zdaniem nie warto, zwłaszcza jeśli nie jest to rower za kilka tysięcy.

 

Po 2-3 latach warto wymienić linki i pancerze albo przynajmniej je solidnie wyczyścić i delikatnie nasmarować linki. Daje to często nadspodziewanie dobre efekty i poprawia zdecydowanie pracę napędu, a koszoty są niewielkie.

  • Mod Team
Napisano
porządne naciągnięcie szprych

Kół bym nie dotykał póki ewidentnie z nimi będzie coś nie tak, mowa o szprychach. Chyba ze mamy doświadczenie w tego typu zajęciach to możemy sprawdzać i regulować stan szprych.

Napisano

Nie mowie o samodzielnym tylko w sensownym serwisie z dynsometrem czy jak to ustrojstwo się nazywa.

 

 

Bez dociągnięcia szprych to większość kół , zwłaszcza z tańszych rowerów momentalnie nadaje się do centrowania. Niby powinni ponaciągać szprychy na zerówce, ale mojego cuba sky team jedynie rozregulował totalnie i tyle zrobili. Kół tam nikt nawet dnie dotknął.

Napisano

Dzieki za podpowiedzi.

Pewnie ze lepiej dac rower na warsztat gdzie raz na rok mi go przeswietla, ale wiadomo ze jak sie cos robi samemu to cieszy. Gdzies tez wyczytalem ze im mniej grzebiesz przy sprzecie, tym sie mniej psuje .

Wiec poki co po kropelce na lancuch i w droge :thumbsup:

Napisano

Pamiętaj o tym żeby korby były dokręcone sprzedawcy często dokręcają jakby chcieli a nie mogli. Ja też kiedyś nie umiałem nic zrobić w rowerze poza posmarowaniem łańcucha. Fajnie jest sie zaznajomić z obsługą roweru, podokręcaj korby, kokpit, przerzutek i hamulców jak dobrze chodzą to nie musisz sie czepiać:D jak żle spróbuj z tutorialami z forum, a jakbyś coś rozregulował zawsze możesz iść do serwisu o ile nie serwisujesz przy pomocy szlifierki i piłki:D Co do centrowania jak masz V-brake to sprawdzasz czy obręcz idzie cały czas równo do klocków, nie znam sposobów na tarczówki, jak prosto to nic nie robisz jak są odchyły to najlepiej do serwisu na centerke. Piasty hhmmm jak na łożyskach maszynowych to nic nie robisz, a jak na kulkowych to trzeba odpowiednio dokręcić konusy to może wymagać doświadczenia ale gdzie je zdobyć jak nie na swoim rowerze? Amora nowego nie trzeba ogarniać i jak koła dokręcone to cały serwis nie ma strachu :icon_cool:

PS: jak sie nauczysz tak sewisować rower to na wiosne za rok zrobisz serwis amora o ile nie masz foxa:D

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...