Skocz do zawartości

[amortyzator olejowo-powietrzny]


qrczakzul

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Więc, amortyzatory olejowo powietrzne posiadają 2 komory jedna z tłumikiem (olej) druga jest powietrzna. Z pewnością dużą zaletą jest możliwość pompowania i dostosowania twardości pod swoją wagę, w sprężynowcach trzeba wymieniać sprężyny na odpowiednią twardość. Poszukaj w wyszukiwarce jest sporo takich tematów

Napisano

Szukałem, ale chciałbym coś co tłumaczy wszystko od zera o tym rodzaju a zazwyczaj widzę opisy wielu rodzajów i ogół ;/ Chodzi mi głównie o obrazki z podpisami, budowę a jak da radę to też filmik.

Napisano

I mam też pytanie. Byłem w sklepie rowerowym i przymieżałem do siebie 2 rowery full 26. Jeden checker pig za 5,5 koła a drugi kellys wandal(starsza wersja) za 4 koła. Jak usiadłem na tego 1 to zaraz tył ugiął się o pare cm. Komfort boski. Na kellysce tego nie było, amortyzator tylny był bardzo twardy. I teraz te pytanko. Czy ten amortyzator w wandalu da się tak wyregulować, żeby uginał się pode mną tak mocno jak ten w checkerze? Czy to może być też skutkiem innego rozkładu masy? Bo zależy mi głównie na komforcie, geometrii(kellys ma o lepszą) i cenie. Proszę o rady.

Napisano

Zależy od wersji dampera, najwidoczniej jeden był mocniej napompowany drugi mniej. Ewentualnie blokada skoku mogła być włączona

Oba blokowałem i odblokowywałem. W chcekerze amor miał znacznie większy skok jak na niego usiadłem

 

Także regulacja jest zależna od wersji :) najczęściej ogranicza się do ustawienia saga i regulacji twardości/odbicia

O właśnie, dzięki za nowy wyraz :) Kellys miał mniejszy zakres SAG

  • Mod Team
Napisano
kellys wandal(starsza wersja) za 4 koła

tyle za wandala to faktycznie istny wandalizm ... kpina po prostu. 2500 góra powinien kosztować.

Napisano

O takiej samej geo nie znajdziesz. Zamiast tego polecam przejść się do Decathlonu i zapolować na Rockridera 9.1. Za te pieniądze nie znajdziesz niczego lepszego. Chyba, że używane wchodzą w grę?

Napisano

raczej nie, chciałbym nowych technologii i czegoś co jest pewne że się psuć nie będzie. Jak nie znajdę o tej samej geometrii to nawet na hardtail się skuszę. ale będzie ciężko ;/

Napisano

Dokładnie tak jak mówisz, rama giętka jak opona zwijana, zawias kiepski, w ogóle jest to co bądź.

Nie chcę nic na górki, chodzi mi o alternatywę kolarzówki(wiem, dziwne się to wydaje). Na nim mam dobrą pozycję, opony chude wsadzę a w okolicy w ktorej mieszkam jest pełno dziur. po to mi właśnie full. kolarzówkę zniszczę jak nie dam za nią pare tys.

 

Nie patrz przez pryzmat Wandala, bo strzelasz sobie w stopę.

a o co chodzi konkretnie?

Napisano

O to, żebyś nie wybierał roweru ślepo patrząc na pozycję na Wandalu. Cyferki cyferkami, ale lepiej się przymierzyć. Gwarantuję Ci, że istnieje niejeden rower o innej geometrii, a będziesz czuł się na nim tak samo dobrze lub nawet lepiej. A sama geometria Wandala nadaje się najwyżej do sztywniaka XC, jak na fulla jest przestarzała.

Napisano

Właśnie nie chodzi mi o cyferki. Siedziałem na kellysie i checkerze i poczułem różnicę klas. pig znacznie lepszy, amor siadał mocno ale nie było na nim świetnej pozycji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...