Skocz do zawartości

[amortyzator] Jak dobrać amortyzatory FOX-a co do masy ciała?


Groniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

szukałem na forum ale nie znalazłem tej odpowiedzi:

Składam rower dla osoby o wadzę między 100-120kg

Wzrost 193cm

Rower o zastosowaniu all-mountain?

( góry, parki, lasy, przy zastosowaniu węższych opon asfalt-rower dość uniwersalny ma być)

 

Rama ma być zastosowana full suspension a amortyzatory o skoku 100mm lub 130mm

Koła 26"

 

Wstępnie postawiłem na amortyzatory przód/ tył na Fox-a.

Jak to dopasować bo wiem że przy takiej masie ciała to amor musi być konkretny na pewno jeśli chodzi o tył i nie chcę tutaj pozornie oszczędzać ale też płacić za jakieś zbędne wodotryski-gadżety

Przykłady poniżej, jeśli jest jakś strona z foxem gdzie można to obliczyć samemu to też proszę o takie informacje.

 

Przykłady tył:

http://www.cult-bike...m/FoxFloatR.htm

http://www.cult-bike.../FoxFloatRL.htm

http://www.cult-bike...oxFloatRP23.htm

http://www.cult-bike...FoxFloatRP2.htm

http://www.cult-bike...m/FoxDHXair.htm

lub coś innego proponowanego przez Was?

 

co do przody to czekam na sugetie...

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak ma być rower do AM to 130mm skoku to minimum, o 100 nawet nie myśl. Co do amortyzacji, każdy amor da radę, po prostu pompujesz pod swoją wagę,a droższe modele mają więcej regulacji. W przypadku amortyzatora przedniego sprężynowego musisz mieć odpowiednie sprężyny do swojej wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być rower do AM to 130mm skoku to minimum, o 100 nawet nie myśl. Co do amortyzacji, każdy amor da radę, po prostu pompujesz pod swoją wagę,a droższe modele mają więcej regulacji. W przypadku amortyzatora przedniego sprężynowego musisz mieć odpowiednie sprężyny do swojej wagi.

 

Tzn przy wykonywanej pracy to często będzie to wypad wieczorny 25-50km po lesie, ulicach i innych zakamarkach, dodatkowo przy wyjazdach i większej swobodzie będą to góry, bieszczady i tego typu klimaty. Wiem że teraz był używany 100mm przy wersji cube ltd race 2012 tylko z przednim amortyzatorem stąd ta zmiana na 130mm żeby lekką uniwersalność wprowadzić z zapasem.

Co do przodu myślę że będzie to wydatek-budżet od 2-3.5k.

 

a coś konkretnie polecisz mi z tego co wybrałem na 130mm i cenę do jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja kolega napisał do allmoutain 120-130 skoku byłoby wskazane .........

proponuje foxy float przód Float RL 120mm tył float RP 2 lub 23

 

a jaką masz ramkę bo to chyba podstawa???

 

wartość roweru to około 12.000zł taki około budżet.

 

gdzieś czytałem że 120 dedykowanie jest bardziej przy zastosowaniu kół 29" a ja będę miał 26" dlatego myślałem o 130mm

ale nie wiem czy to potwierdzacie czy też nie może to mit a nie fakt ? :)

 

co do ramki to jestem na etapie wybory bo chcę budowę oprzeć o ramę full z firmy cube ale czekam na info o dostępności samych ram.

myślałem o ramie od czegoś takiego ( to przykładowe modele 2012 lub 2013)

 

http://www.cube.eu/full/allmountain/ams-130-sl/

http://www.cube.eu/full/allmountain/ams-130-race/

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/AMS-100-SHPC-Pr-2012/ ( w wersji 100 lub 130mm)

lub jakaś inna o takich parametrach jeśli będzie dostępna.

 

chociaż każda sugestia mile widziana inna opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobieramy przede wszystkim sprężynę, nie sam model. O ile ze stalową trzeba faktycznie czasem wymieniać bebechy, o tyle w przypadku powietrznej po prostu pompujesz komorę do określonego ciśnienia i to w zasadzie wszystko. Przynajmniej z przodu.

 

Z tyłu ważny jest jeszcze dobór zaworowania. Przy czym to akurat odnosi się nie do użytkownika, lecz do ramy, a konkretniej stosunku rzeczywistego skoku zawieszenia do skoku tłoka dampera.

 

Co do zaś samej wartości skoku... zależy od upodobań. Jedni będą potrzebowali 140mm, innym wystarczy 120mm. Zadaj sobie pytanie, jak jeździsz, czy rzeczywiście więcej milimetrów może Ci się przydać w przyszłości i czy chcesz lekkiego ścieżkowca, czy czegoś bardziej w kierunku Enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobieramy przede wszystkim sprężynę, nie sam model. O ile ze stalową trzeba faktycznie czasem wymieniać bebechy, o tyle w przypadku powietrznej po prostu pompujesz komorę do określonego ciśnienia i to w zasadzie wszystko. Przynajmniej z przodu.

 

Z tyłu ważny jest jeszcze dobór zaworowania. Przy czym to akurat odnosi się nie do użytkownika, lecz do ramy, a konkretniej stosunku rzeczywistego skoku zawieszenia do skoku tłoka dampera.

 

Co do zaś samej wartości skoku... zależy od upodobań. Jedni będą potrzebowali 140mm, innym wystarczy 120mm. Zadaj sobie pytanie, jak jeździsz, czy rzeczywiście więcej milimetrów może Ci się przydać w przyszłości i czy chcesz lekkiego ścieżkowca, czy czegoś bardziej w kierunku Enduro.

 

Na pewno na ten moment będą to lasy, parki, bezdroża czasem drogi miejskie gdzie będę miał zamiar 1-2h polatać dla relaksu po pracy i dla zdrowia.

Przyjdą dni gdzie będzie to Karpacz, Bieszczady i tego typu klimaty.

 

Niski nie jesteś, to może rower na kólkach przynajmniej 27,5" ?

 

hm jeśli już będę miał ramę 22" to może i o tym pomyślę przecież to chyba na dobór amortyzatorów na ten moment nie ma znaczenia. A kółka to zakup na samym końcu jak zostanie kasa :) więc zapewne pomyślę o tym alternatywnie. Na razie walczę z doborem skoku oraz przodu i tyłu żeby połączyć to z ramą.

Reszta to kolejny etap.

 

Niski nie jesteś, to może rower na kólkach przynajmniej 27,5" ?

 

hm jeśli już będę miał ramę 22" to może i o tym pomyślę przecież to chyba na dobór amortyzatorów na ten moment nie ma znaczenia. A kółka to zakup na samym końcu jak zostanie kasa :) więc zapewne pomyślę o tym alternatywnie. Na razie walczę z doborem skoku oraz przodu i tyłu żeby połączyć to z ramą.

Reszta to kolejny etap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu koniecznie 26" ?

Przy Twoim wzroście i takim budżetem szedłbym w 29" :)

 

Może zbyt wiele się nasłuchałem opinii, że 29" są mniej uniwersalne tzn mniej zwrotne a na plus że lepiej zachowują się na nierównościach drogi.

Dlatego zakładałem że 26" ale przecież chyba rama i amortyzatory przyjmą 26", 27,5" oraz 29" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. O ile w część ram i widelców 26" koło 27,5" wchodzi bez problemu, 29" już nie wciśniesz. Za to założenie dużego koła tylko z przodu zmienia geometrię. Także lepiej zastanowić się przed zakupem.

 

Ok, w takim razie w poniedziałek powinna dotrzeć do mnie informacja o dostępności ram to ten fakt poruszę żeby co najmniej te 27,5" było kompatybilne.

A może wypowiesz się odnośnie wybrania fox-a na przód i tył, na tył dałem 5 propozycji we wcześniejszym poście.

 

I Ty się zabierasz za składanie roweru? Cienko to widzę... :)

 

to będzie 2 rower który składam, fakt że dużo czasu minęło od ostatniego składania więc wolę popytać co się w świecie zmieniło a co do ramy i amortyzatorów to miałem kiedyś taką że była kompatybilna dlatego tak mi się temat przypomniał ale cieszę się że poprawiasz moje aktualne potyczki myślowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu coś gotowego? 29 cali byłoby najlepsze bo do 650 jest jeszcze stosunkowo mało części...

Choćby coś takiego (scalpel alloy 3) http://ww2.bikekatalog.pl/cannondale2012/?site=rowery&type=gorskie_29er

Albo taki spec,to zostanie budżet na "małe" zmiany http://allegro.pl/specialized-epic-comp-29er-2010-xl-i2683984257.html

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napiszę jeszcze raz. Usiądź i spokojnie zastanów się, czego dokładnie i do jakiego dokładnie zastosowania potrzebujesz. Bo w Beskidy można się wybrać i ze 100mm skoku i z 160mm. Tyle, że jazda będzie zupełnie inna.

 

Dalej, pomyśl, których regulacji rzeczywiście będziesz używał. Jasne, można kupić RP23 i mieć święty spokój, a można też kupić RL i być w 100% zadowolonym. Sam nie potrzebuję ProPedal czy regulacji tłumienia kompresji (choć tą akurat bym nie pogardził). Posiadam damper w stylu właśnie RL - regulacja tłumienia + blokada 0/1 (z której w sumie rzadko korzystam) i jest ok, po prostu mi wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napiszę jeszcze raz. Usiądź i spokojnie zastanów się, czego dokładnie i do jakiego dokładnie zastosowania potrzebujesz. Bo w Beskidy można się wybrać i ze 100mm skoku i z 160mm. Tyle, że jazda będzie zupełnie inna.

 

Dalej, pomyśl, których regulacji rzeczywiście będziesz używał. Jasne, można kupić RP23 i mieć święty spokój, a można też kupić RL i być w 100% zadowolonym. Sam nie potrzebuję ProPedal czy regulacji tłumienia kompresji (choć tą akurat bym nie pogardził). Posiadam damper w stylu właśnie RL - regulacja tłumienia + blokada 0/1 (z której w sumie rzadko korzystam) i jest ok, po prostu mi wystarcza.

 

Dziękuję za podpowiedź,

Siedząc od wczoraj czytając co piszecie w różnych postach liczę że chociaż troszeczkę nadrobiłem wstępnie moje zaległości informacyjne.

Co do amortyzatora na tył to zgadzam się w 100% i też taki będzie mój wybór między tymi dwoma modelami.

co do skoku będę oscylował do 130mm bo myślę ze to wystarczy w zupełności do mieszanego zastosowania że tak powiem.

 

Może po prostu coś gotowego? 29 cali byłoby najlepsze bo do 650 jest jeszcze stosunkowo mało części...

Choćby coś takiego (scalpel alloy 3) 2012 Cannondale Bikes

Albo taki spec,to zostanie budżet na "małe" zmiany Specialized EPIC Comp 29er 2010 XL (2683984257) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Pozdr

 

Zapewne dużo Masz w tym racji, pomysł jest jednak taki że zawsze moim marzeniem było mieć coś czego nie ma od ręki w seryjnym katalogu bo możliwość zbudowania swojej wersji gdzieś tam jest bezcenna i daje dużą satysfakcję.

 

Co do 29" bo myślałem nad tym mocno i nadal myślę ale boje się tego że przy wąskich i szybkich odcinkach będzie problem z tą zwrotnością...

Przemyślę to jeszcze bo w poniedziałek będę miał informacje jaka jest dostępność ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...