Skocz do zawartości

[ramy Al] szlifowanie spawów - doświadczenia?


WodnikOlszynek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przy okazji lakierowania, chciałem 'poprawić fabrykę' w jeszcze jednym miejscu. Remontowana rama ma barokowe, wulgarnie wręcz manifestujące swą obecność spawy - zamierzam więc poprawić estetykę i masę. Nie mam wątpliwości, że materiału jest tam zbyt dużo, nie widzę więc zagrożenia dla jej trwałości.

 

Jeśli ktoś przeprowadzał podobny zabieg - niech podzieli się doświadczeniem :)

Napisano

Jestem niestety mało multimedialny i zdjęć na razie nie mogę dostarczyć.

Nie zamierzam jakoś się zapędzać, nie liczę też na efekt osiągany przy fabrycznym szlifowaniu lepszych ram.

Chętnie natomiast posłucham czym dokładnie jest owo 'lico'.

Napisano

Przy okazji lakierowania, chciałem 'poprawić fabrykę' w jeszcze jednym miejscu. Remontowana rama ma barokowe, wulgarnie wręcz manifestujące swą obecność spawy - zamierzam więc poprawić estetykę i masę. Nie mam wątpliwości, że materiału jest tam zbyt dużo, nie widzę więc zagrożenia dla jej trwałości.

 

Jeśli ktoś przeprowadzał podobny zabieg - niech podzieli się doświadczeniem :)

 

Wow!Ja bym zaczął od poszukania dobrego ortopedy tak na wszelki wypadek.Owszem niektóre ramy mają szlifowane spawy ale z tego co wiem to taki spaw z który ma być potem szlifowany jest zupełnie inaczej nakładany.

Napisano

Nie mam wątpliwości, że materiału jest tam zbyt dużo, nie widzę więc zagrożenia dla jej trwałości.

 

To w jakim celu zadajesz pytania?? Pościągaj, poodcinaj co trzeba zawsze to parę gramów mniej. Jest jeszcze opcja nawiercania tam i ówdzie.

Napisano

To w jakim celu zadajesz pytania?? Jest jeszcze opcja nawiercania tam i ówdzie.

 

W celu zdobycia pomysłów technologicznych. Planuję wiertarkę z końcówką szlifującą bądź gdzieniegdzie mniejsze urządzenie, jak Dremel. Fajnie byłoby posłuchać, jak (jeśli w ogóle) robili to inni.

Nawiercanie? Ciężko mi sobie wyobrazić, o co dokładnie chodzi, ale brzmi ciekawie.

 

Może bezpieczniej będzie szpachlować a nie szlifować skoro masz parcie na gładko.

 

To nie VW 1.9 Tdi przed sprzedażą, nie chcę 'picować', tylko po prostu mieć dobrze. :icon_cool:

 

Wow!Ja bym zaczął od poszukania dobrego ortopedy tak na wszelki wypadek.Owszem niektóre ramy mają szlifowane spawy ale z tego co wiem to taki spaw z który ma być potem szlifowany jest zupełnie inaczej nakładany.

 

Inaczej = jak? Ortopeda nie będzie potrzebny - na tym akurat znam się sam.

Napisano · Ukryte przez Puklus, 13 Października 2012 - Brak powodu
Ukryte przez Puklus, 13 Października 2012 - Brak powodu

Jaka różnica?

Rozprawek ci nie będę pisał na temat głębokości wtapiania i temperatury spawu.

Książki :: Spawalnictwo [PL] [.pdf]Te ramy nie są droższe bo ktoś musiał poświęcić czas na szlifowanie spawów a dlatego że wymagają innej techniki kładzenia spawów.Ten "wulgarny" spaw jak go nazywasz jest po prostu szybszy tańszy łatwiejszy.

Napisano

W celu zdobycia pomysłów technologicznych.

Nawiercanie? Ciężko mi sobie wyobrazić, o co dokładnie chodzi, ale brzmi ciekawie.

Ortopeda nie będzie potrzebny - na tym akurat znam się sam.

 

Marna prowokacja tyle mam do powiedzenia lub masz coś z głową i tu raczej sam sobie nie pomorzesz.

  • Mod Team
Napisano

w kwestii nawiercania, wycinania elementów ramy i innych szalonych pomysłów - w dziale Ostre Koło jeden z użytkowników robił coś takiego. Poszukaj, popytaj itd

Napisano

mrmorty, dzięki za wskazówkę!

Znacznie milej, gdy ocena - istotnie niekonwencjonalnego - pomysłu ogranicza się do niego samego, niektórzy z panów niepotrzebnie pozwolili sobie na osobiste wycieczki :icon_wink:

Napisano

Pamiętaj, że wszelkie modyfikacje ramy na zasadzie ubytków (w konsekwencji jej osłabiania) wykonujesz na własną odpowiedzialność. Gdy nie daj Boże stanie się coś złego, nie mniej do nikogo pretensji.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...