DeKeR Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Witam,mam pytanie odnośnie hamulców w cube attention z 2012r. Zrobiłem na nim ok 50km dopiero, a że to moj pierwszy rower z hamlucami hydraulicznymi chciał bym się dowiedzieć czy takie zachowanie jest normalne i akceptowalne. A mianowicie, gdy blokuje tarcze hamulcem, a rower posunę do przodu, to kolo lekko się rusza o ok 1cm. Efekt jest podobny do tego gdy mamy luz na teleskopie. Dzieje się tak w przednim jak i tylnym kole. Hamulce to m446 a piasta rm66 i system centerlock. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
f16marcin Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Co rozumiesz przez rusza? jeżeli koło nie ma luzów i tarcza dokręcona jest ok. Ruszanie to jak mniemam gdy wystawisz się za siodełko i zahamujesz na smyka robi na asfalcie tu tu tu tu tu tu takie skakanie podobne do ABS to normalne też mi tak skacze jak zablokuje koło przy większej prędkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 powodow jest pare -slabo przykrecone kolo slabo przykrecone tarcze slabo dokrecony zacisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeKeR Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 O efekcie co mówisz to bym się nie martwił. Tutaj to wygląda tak: Naciskam klamke na max, blokuje tarcze i gdy ruszę kierownicą do przodu koło zrobi lekki obrut o 1cm. MMMAAACCC7 - Czy do centerlock potrzeba jakiś specjalnych kluczy aby mocniej docisnąć? koła już sprawdzałem i przykręcałem na nowo. Tutaj to wygląda tak, jak by na piaście miedzy tarczą a kołem był luz. Ale tylko przód i tył, na boki, jest dobrze zero luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 centerlock to klucz jak do kaset-mocno dociagasz i wsio, a luzow na sterach czasem nie masz ? tez to sie wydaje jakby luz przy kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeKeR Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Na sterach raczej nie bo patrze na amortyzator i kolo. Widze jak opona się przesówa o jeden ząbek;). W momencie gdy jadę to uczucie podczas hamowania jest takie jak by był amortyzator z luzami. Ale wiem ze to nie amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Pomijając szukanie luzów, skierowałbym myśli także w kierunku niedotartych klocków i tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Centymetr na cl to poważna sprawa.Nie może być aż takiego luzu,jeśli byłby to adapter z CL na Is to luz minimalny jest,co prawda na CL też ale nie aż 1 cm,klocki w zacisku tez mają minimalny luz.Zbierając to wszystko do kupy,przesunięcie jakieś jest,ale żeby 1 cm?(co prawda hample też nie są najwyższych lotów).Ten centymetr to przy tarczy czy na kole?bo 1 mm przy tarczy to kilka więcej na oponie.Przy pisaniu zwróć uwagę na U,Ó bo aż zęby bolą od takich byków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeKeR Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 To może inaczej, odwracam rower do góry nogami, naciskam klamke, i ręką ruszam kołem. Widać, że na tarczy jest sztywno a koło rusza się mimo to. Co do byków, sorki ale tak mam jak piszę na komputerze... dziwna przypadłość a i jeszcze jedno w starym rowerze mam mech tarcze tez klasy alivio i tam nie ma takiej przypadłości. No nic, jadę jutro jak znajdę chwilkę do sklepu niech zobaczą co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Skoro tarcza stoi a koło się rusza to masz luz na połączeniu tarcza-piasta. Już mieliśmy na forum jeden taki przypadek i nie obyło się bez wymiany ale nie pamiętam czy piasty czy tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 Mój znajomy też tak ma na tarczach centerlock które się luzują. Dokręć mocno tarcze kluczem do kasety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 aa to jest jeszcze jedna rada-znaczy nieporada-u znajomego widziałem co się stało po roku jeżdzenia w tarczy slx`a normalnie centymetrowy luz-a gdzie? na nitach łączących tarcz z mocowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 W niektórych hamulcach tarczowych klocki się nieznacznie przesuwają względem korpusu hamulca, w skali całego koła jest właśnie takie wrażenie, jak opisałeś. Obadaj dokładnie, jeśli nie znajdziesz innych objawów to zignoruj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeKeR Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Dziś znalazłem klucz do kaset i dokręciłem CL.... Nie pomoglo. Z tego co widzę, to wygląda tak, jak by sama piasta, a uchwyt tarczy ruszał się, co powoduję "dygnięcie" koła i uczucie rozklekotanego teleskopu. Coś czuję, że te piasty tak mają niestety i bez wymiany ich się nie obędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.