Skocz do zawartości

[opony] Continental X-King vs Smart Sam


rockrider03

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

..na początku Witam wszystkich odwiedzających mój post / jest pierwszy na tym portalu ;)

Więc jak w temacie... interesuje mnie X-King 2.2 odnośnie Sama 2.1, czy Conti będzie miało mniejsze opory toczenia na twardym niż mój Sam..? szczególne chodzi mi np. o asfalt ale też bite drogi polne względnie lekki piach...

..mam samy i jestem z nich ogólne zadowolony ale wstawiam je do innego roweru a w obecnym chce mieć coś szybszego na twarde i co lepiej sobie radzi w piachu...

..myślałem też o Race Kingach ale jakoś mnie ten niski bieżnik po bokach w zakrętach nie przekonuje i wiem że mają słabe i m/inn przez ten bieżnik boczny odkryte ścianki...

..za każdą cenną wskazówkę będę wdzięczny :)

  • 0

Napisano

Miałem Smarty 2,1 opory małe, lecz nie zachwycały w moim terenie. W Beskidzie dużo luźnych kamieni, lecz mimo wszystko czułem w nich potencjał

Obecnie mam Smarty 2,25 opory na asfalcie trochę większe (śr. prędkość spadła o jakiś 1-1,5 km/h), lecz na kamieniach radzi sobie nieźle... podobnie jest z błotem, na zakrętach nie brakuje pewności, lecz w piasku mogłyby być lepsze w przyśpieszaniu.

 

Szukającym opon na Beskidy, uwzględniając przy tym dojazdy asfaltem, Smarty gorąco polecam.

Napisano

Miałem Smarty 2,1 opory małe, lecz nie zachwycały w moim terenie. W Beskidzie dużo luźnych kamieni, lecz mimo wszystko czułem w nich potencjał

Obecnie mam Smarty 2,25 opory na asfalcie trochę większe (śr. prędkość spadła o jakiś 1-1,5 km/h), lecz na kamieniach radzi sobie nieźle... podobnie jest z błotem, na zakrętach nie brakuje pewności, lecz w piasku mogłyby być lepsze w przyśpieszaniu.

 

Szukającym opon na Beskidy, uwzględniając przy tym dojazdy asfaltem, Smarty gorąco polecam.

..wiem Smart'y są ok. ;) ale ja szukam właśnie jeszcze czegoś szybszego... i żeby w tempie expresowym nie znikały na asfalcie ;) i w umiarkowanym piachu dawały radę, ale głównie na twarde suche warunki...

Napisano

..wściekły Ferdek byłby na pewno szybszy tylko wygląda też jakoś łyso :) a ja na zakrętach też lubię czasem przycisnąć to chyba by mnie niosło że ho hoo.. hehe

..myślałem też o Geaxach Mezcalach ale ponoć w piachu słabo idą...

..ciągle czekam na wypowiedzi kogoś kto ma X-Kingi ;) jak one idą na twardym, w piachu, i na zakrętach, i czy byłyby szybsze od Smartów na asfalcie i na bitym dukcie..?

Napisano

Continental RaceKing ma małe opory toszczenia, a w piachu jest taki sobie. Ale to dobra opona. X-King jest lepsza w terenie, ale ma większe opory toczenia. Z opon które powinny Cię zainteresować to Maxxis Crossmark i Hutchinson Cobra. Obie dają radę w terenie.

 

Ogólnie szybkie opony mają problemy w terenie, a dobre w terenie szubko się zużywają i są wolne na asfalcie. Te co podałem to, wg mnie, dobry kompromis między tymi zależnościami.

 

A jak chcesz szybką oponę, to Schwalbe SuperMoto obejrzyj :)

Napisano

..hah SuperMoto jest łyse a ja łysoli właśnie nie chcę :) Cobra wygląda ciekawie, byłaby szybsza od Smart'a na bitym i asfalcie ?

..a właśnie - jaka jest różnica między X-Kingiem a Race Kingiem ?? ten pierwszy będzie dużo wolniejszy na twardym i asfalcie od Race'a...???

Napisano

..czyli znaczna różnica w oporach między w X-Kingiem a Racem..... a coś podobnie szybkiego do Race Kinga tylko nie tak delikatnego / może Schwalbe Racing Ralph...?? Czy Geax Mezcal..?? ma ktoś porównanie z tych dwóch oponek do Race Kinga ??? ciekaw jestem jak te modele w porównaniu do niego wypadają hmmm....

Napisano

Cobra jest bardzo szybką oponą, zapewnia naprawdę bardzo dobrą przyczepność i pewność prowadzenia. Niby opona głównie na suche warunki, ale zachowuje się świetnie na np mokrych korzeniach i kamieniach, nie ślizga się. Ma bardzo dobre właściwości amortyzujące i pochłaniające niewielkie nierówności. Dobre trzymanie boczne. Oczywiście błoto zapycha jej gęsty bieżnik, a górskie warunki jak np ostre duże kamienie mogą ją uszkodzić, ale poza tym byłem nią zachwycony. Miałem dwie sztuki, jedna ważyła 519 druga 510g w wersji Air light. Używałem głównie z przodu. Na takie warunki jakie podane są w pierwszym poście proponuję zestaw Cobra/Python P/T.

Napisano

..hmm ciekawa propozycja, szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad Cobrą... wszyscy raczej pieją pochwały na temat Race Kinga heh.. czyli Cobra może byś jeszcze szybsza od Race'a na asfalcie i bitym..??? raczej biorę pod uwagę suche warunki

Napisano
różnica między X-Kingiem a Race Kingiem jest mocno odczuwalna, X-King nie nadaje sie na asfalt

Nie przesadzajmy z tym, że jakaś opona nie nadaje się na asfalt, bo de facto każda się na asfalt nadaje. Tylko, że w przypadku tych bardziej terenowych przy wyższych prędkościach (25 km/h) opory zaczynają być wyraźnie odczuwalne + nieraz dochodzi "buczenie", ale tak jak mówię to już przy wyższych prędkościach.

A akurat X-king jest najbardziej uniwersalną oponą w ofercie Continentala. Lepiej kupić X-kinga i jeździć nim po asfalcie, niż Race Kinga i wybrać się z nim do jesiennego, wilgotnego lasu.

Poza tym nikt nie jeździ 100% terenu albo asfaltu, szkoda czasu na zmianę opon więc najlepiej kupić jakieś w miarę uniwerslane i problem z głowy, aż do momentu zakupu nowych opon albo maratonu :)

 

@rockrider: Różniaca między Race Kingiem a X-Kingiem jest odczuwalna, ale nie jakaś ogroma więc można się do niej przyzwyczaić. Jeżeli chodzi o opory to Schwalbe Racing Ralph jest czymś pomiędzy Race Kingiem a X-Kingiem w tym, że bliżej mu do tego drugiego. Ja bym brał Racing Ralpha fajna uniwersalna oponka i na pewno bardziej odporna na zużycie od X-kinga

Napisano

..dokładnie kamfan :) chcę coś w miarę uniwersalnego z naciskiem na asfalt i twardy teren / i żeby było sporo szybsze od Smart Sama.... mega trwałe nie mysi być bo zdaje sobie sprawę że z nabiciem km. Smart Sama nie przebije, ale też żeby nie było za delikatne i nie znikało na asfalcie w oczach... ;)

Napisano

Mam maxxisa crossmarka 26*2,1 drutowane. na razie mają ok 500km a bieżnik prawie jak nowy. Do twoich potrzeb idealne.

 

www.forumrowerowe.org/blog/258/entry-568-nowe-ogumienie-i-osprzet/ z mojego bloga o crossmarkach

Napisano

Witam

Conti X-KIng zapewni Ci lepsze trzymanie boczne w szczególności na przednim kole.Natomiast na asfalcie dużo lepszy będzie SS,mniejsze opory i mniejsze zużycie bieżnika,chociaż Schwalbe nie jest oponą jakoś super wytrzymałą.

Jeżeli pytasz o inne opony to mogę polecić Ci Geax Saguaro 2.0 - naprawdę szybka i dobra opona,na asfalcie daje świetnie radę i w terenie sobie pojeździsz poza mokrym rzecz jasna.Jeździłem na 2.0 i na 2.2.

A co do opon na twarde warunki tzn. asfalt i taki dość twardy teren,szuter i minimalne piaski to mogę Ci także poleciś Maxxisa Wormdrive 1.95 albo 1.9.Już nie pamiętam,w tamtym sezonie zrobiłem na tych oponach ok. 1,5 tyś km i byłem z nich bardzo zadowolony.Zmieniłem tylko dlatego,że zdecydowanie wolę cięższy teren a te maxxisy nie dają sobie tam rady.

Wracając do Wormdrive to powiem tak: na asfalcie naprawdę szybkie i ciche,jeździłem z kumplem co miał RK 2.0 i nie miał szans jeżeli chodzi o prędkość,a w terenie to idą bardzo dobrze po ubitym ,twardych single track'ach i bardzo lekkim piasku.Reszta terenu to już nie dla tych opon.Słyszałem opinie,że maxxisy są podatne na przebicie,od siebie powiem że nie złapałem żadnej gumy.

pozdrawiam

R/

Napisano

..dzięki wszystkim za rady :) chyba jestem skłonny właśnie spróbować Geaxa / ale Mezcala ;) ponoć też idzie jak burza i ma dość solidne ścianki boczne i ogólne dobrze wykonana... a jak nie to chyba wezmę Race Kinga / zobaczę czy są tylu pochwał warte heh..

Napisano

Użytkuję Mezcala 1.9 i dla mnie bomba. Szybko, szybko i jeszcze raz szybko. Asfalt, ubity las i szutry - rewelacja. Piach i deszcz... walka z rowerem (ale "odwiedziłem" je tylko do testów)... za wygodny robię się na stare lata ;)

Napisano
..ja chcę Mezcala 2.1 może nie będzie takiej tragedii wtedy w lekkim piasku jak na twardym dam wyższe ciśnienie to też ładnie pójdzie heh

Pójdzie, pójdzie. To semi slick w końcu :)

Napisano

..yhh i znowu dylemat jakiś cholera.... ktoś mi powiedział że na asfalcie będzie szybszy Smart Sam a nie Race King :icon_confused:

..ma ktoś takie bezpośrednie porównanie co do tych oponek..??? za konkretne spostrzeżenia będę b. wdzięczny...

Napisano

Witam

To bardzo zbliżone opony do siebie.

Poszukaj na forum,to temat rzeka,o tych oponach ciągle coś się pisze.

Zobacz ten temat:http://www.forumrowerowe.org/topic/114880-opony-do-120zl-schwalbe-smart-sam-czy-continental-race-king/pozdr.R/

Napisano

..w takim razie wracam do punktu wyjścia... ;) chciałem coś szybszego od Smart Sama (którego mam obecnie) na twarde - w domyśle Race Kinga.... a wychodzi na to że niekoniecznie Race King czy inna jakaś będą szybsze hah... ot życie :icon_cool:

Napisano

Witam

Nie do końca rozumię Twoje intencje.Bo najpierw pytasz się o porównanie opon,teraz o coś szybszego od Smart Sama.

Jak chcesz szybszą opone od SS na twarde to kup sobie semi slicki.Będą szybsze i na średnio twardym i twardym terenie dadzą sobie radę.Miałem okazję osobiście zetknąć się z Maxxisami Wormdrive i na asfalcie są dużo szybsze od RK i w średnim terenie są całkiem niezłe.Oczywiście na mokrym trzeba bardzo uważać.

Jakbyś jednak wolał coś lepszego w "teren",to od siebie mogę jeszcze dodać,że fajnym i dobrym połączeniem jest dać na przód Schwalbe RoRo 2.25 albo Schwalbe NN 2.25 albo Karma 2.1/2.2(świetnie trzyma na suchym i mokrym - w wresji 2.2) a na tył Schwalbe RaRa 2.1. Fajne połącznie tylko na suche warunki. Na mokrym RaRa tańczy jak cholera.

pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...