KaTaR Napisano 12 Października 2012 Napisano 12 Października 2012 Prosimy o poradę jaki rower będzie lepszy na wycieczki od 50 do 100 km. W przeważającej większości nasze trasy wiodą leśnymi dróżkami i łąkami, utwardzonymi drogami ppoż. Sporadycznie trafia nam sie asfald. Rower dla faceta, 176 wzrostu. Oglądaliśmy Krossa Level A4 rocznik 2010, rama 18 /nowy za 1600 zł na wyprzedaży/ http://www.kross.pl/pl/2011/mtb-xc/level-a4 i zastanawialiśmy się na d poniższymi rowerami: http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1356-specialized-hardrock-blk/wht/red http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1355-specialized-hardrock-punk/purano http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/2253-specialized-hardrock-blu-blk-wht http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1284-kona-lanai http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/2125-merida-matts-40-v http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1358-specialized-hardrock-disc http://www.sportsales.pl/rowery/mtb/1619-merida-matts-tfs-100-v http://www.sportsales.pl/rowery/29ers/139-kona-splice http://www.sportsales.pl/rowery/29ers/1420-specialized-hardrock-disc-29 Prosimy o radę
TomoCustomBike Napisano 12 Października 2012 Napisano 12 Października 2012 Ja na takie trasy polecam crossówke przede wszystkim. Centurion Cross Line 50 / 100 pozdrower.
KaTaR Napisano 12 Października 2012 Autor Napisano 12 Października 2012 Właśnie mam rower crosowy i wydaje mi się zbyt delikatny na leśne ścieżki pełne korzeni. Pierwsze co mi w nim siadło to koła, po każdej dłuższej wycieczce było centrowanie. Do tego opony 1.6x28 mocno wcinały się w piach.Zmieniłem koła i opony na 1.9x29 i jest o niebo lepiej, ale amortyzator odczuł mocno leśne wyboje i ma bardzo duże luzy. Może to wina kiepskiej jakości roweru który posiadam, więc chcę kupić coś lepszego i mocniejszego stąd moja prośba o podpowiedzi i sugestie z Waszej strony.
mklos1 Napisano 12 Października 2012 Napisano 12 Października 2012 Oglądaliśmy Krossa Level A4 rocznik 2010, Jeżeli ten rower pasuje rozmiarowo, to jest to bardzo dobra opcja ze względu na klasę osprzętu w tej cenie. Jeżeli mówimy o ubitym gruncie, czy też drodze szutrowej, zarówno cross jak i treking dadzą sobie radę. Przy drodze bardziej wyboistej (korzenie) szkoda sprzętu. MTB poradzi sobie lepiej ze względu na ogumienie (szersze i wyższy profil) oraz mniejszą średnicę koła (krótsze szprychy, mniej podatne na uszkodzenia).
KaTaR Napisano 12 Października 2012 Autor Napisano 12 Października 2012 Mnie też bardzo podoba się ten Kross, tylko obawiam się o czy dam radę na nim pojechać 80 i więcej kilometrów tylko po lesie, łąkach i polach. W zależności od trasy zajmuje to nawet cały dzień w siodle oczywiście z przerwami. Może ktoś jeździ w podobnym terenie po kilkadziesiąt kilometrów i podzieli się swoimi doświadczeniami. Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.
bouli Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Po Kampinosie - potrafię na moim Garry Fisher jeździć i ponad 100 km. Fakt, że bolą mnie plecy ale to powód zdiagnozowanej wady kręgosłupa. Rower typu cross nie sprawdzi się na leśnych ścieżkach - dużo lepszy będzie mtb. Rower crossowy jest dobrą propozycją na wycieczki z przewagą asfaltu i szutrów, ale na piasku czy korzeniach będzie męczył. Mam i crossa i mtb ale do lasu jeżdżę tylko mtb - który przez szersze opony i lepszy amortyzator lepiej zachowuje się w takim terenie. Na Twoje potrzeby Kross A4 jest dobrą propozycją w cenie 1600 zł na niewymagające leśne ścieżki. Jak jesteś wysoki może rozważ także Speca 29" (ostatni Twój link) - koło 29" lepiej powinno pokonywać przeszkody typu korzenie i mieć lepszą trakcję w terenie szczególnie piaszczystym. Wszystkie te rowery mają podstawowe amortyzatory - za ok. 500 zł proponowałbym zmianę na RS Torę (lub droższy Raidon) , albo Epicon - różnica w terenie powinna być mocno zauważalna.
WodnikOlszynek Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 MTB stanowczo najbardziej uniwersalny - w razie czego wystarczy zmienić opony. Myślę, że jeśli w przeszłości były problemy z rozecentrowywywaniem kół, warto odrzucić propozycje z hamulcami szczękowymi. Koła 26" są bez wątpienia sztywniejsze, a te z Krossa - z mojego zimowego doświadczenia - istotnie trwałe. Niewątpliwie, wyposażenie i patiotyzm wskazują na Krossa, może nawet nie trzeba zmieniać amortyzatora. To brałbym ja. Z drugiej strony - czasy przejazdu wskazują na rekreacyjne podróżowanie, Kross wydaje się trochę usportowiony - może Kona?
Mod Team Puklus Napisano 13 Października 2012 Mod Team Napisano 13 Października 2012 Crossa nie brał bym ze względu na drastycznie niewielki zasób widelców do wyboru i są one zazwyczaj średniej jakości a dobre kosztują ok 900zł. MTB 26 to optymalna maszyna. W zależności czy trasy bedą po czysto asfaltowych drogach czy raczej polnej łąki niż asfaltu takie dobieramy opony i przełożenia. Na asfalt korba 48, na resztę zależy 44 lub 42. Ogromną wagę w takim rowerze będzie miała prostota, proste w obsłudze i bezawaryjne hamulce V, lub porządne tarcze ktore na pewno nie zawiodą, koła na łożyskach maszynowych. I wygodne dopasowane siodło.
WodnikOlszynek Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 koła na łożyskach maszynowych. ... dlaczego? Ja akurat w większości maszyn mam "maszyny", ale czy są bardziej trwałe? Różnie to bywa. Bezobsugowość? Porównywalna z dobrze uszczelnionymi 'kulkami'
vwothyn Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Ja też stanowczo doradzę MTB. Często można przeczytać opinie, że na leśnych ścieżkach "cross też da sobie radę", ale przecież nie chodzi tutaj o "dawanie rady" tylko o przyjemność z jazdy i jako taki komfort. Kilka razy pojechałem crossem do lasu (po płaskim) - dziękuję postoję. Każdy korzeń czy kamień najechany przy większej prędkości to strach o to że po wyjechaniu z lasu z obręczy będą ósemki. Dodatkowo taki rower jest często mniej zwrotny i w ciaśniejszych przewężeniach między drzewami bywa to odczuwalne (cały czas mówimy o jeździe po utwardzonych ścieżkach). Jeśli autor mówi, że asfalt trafia się sporadycznie, to moim zdaniem tylko MTB jest optymalnym wyborem i jedziesz gdzie chcesz nie martwiąc się czy sprzęt wytrzyma.
mklos1 Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Często można przeczytać opinie, że na leśnych ścieżkach "cross też da sobie radę", ale przecież nie chodzi tutaj o "dawanie rady" tylko o przyjemność z jazdy i jako taki komfort. To czy da radę czy nie da zależy od tego jakiego stylu jazdy się oczekuje. Mój kumpel trzymał się za mną w Kampinosie na Vision Crosstrail. Ale jazda była typowo rekreacyjna.
Mod Team Puklus Napisano 13 Października 2012 Mod Team Napisano 13 Października 2012 ... dlaczego? NIe mam nic przeciwko kulkom ale jeżeli nie posiadamy dobrego uszczelnienia trzeba poświecić czas na czyszczenie i smarowanie a i kontrować trzeba umeć dobrze bo albo będzie luz albo zbyt duże tarcie co spowoduje szybsze zużywanie.
KaTaR Napisano 13 Października 2012 Autor Napisano 13 Października 2012 Kolego Bouli, to co napisałeś to tak jak byś mi z ust wyjął. nic dodać nic ująć. Obecnie mam rower crosowy i dopiero po zmianie opon na 29x1.95 da się jeździć.... Stan ścieżek rowerowych jest taki jak stan naszych dróg dla samochodów, nie brakuje tam piachu błota wybojów itp. a szczególnie po Kampinosie.....Jak ktoś jeżdził wie o czym mówię. W moim poście chodziło mi głównie o to czy na takim MTB da się pojechać bez bólu pleców te 60-90 km, bo kampinoskie szlaki właśnie tyle mniej więcej mają.Oczywiście jazda typowo turystyczno-krajoznawcza w tempie lajtowym czyli pełna przyjemność z jazdy.... Ten Specialized Hard Rock Disc 29 też mi się bardzo podoba tylko w porównaniu do Krossa Level A4 ma hamulce tarczowe mechaniczne. Nigdy nie miałem hamulców tarczowych i dużo czytałem na forum, że mechaniczne tarczówki są nie bardzo. Choć niektórzy piszą że siła hamowania na ich mechanicznych jest lepsza niż u kolegi na hydraulicznych..... Wydaje mi się że do mojego stylu jazdy to i v-breki były by wystarczające tylko, że w tym ostatnim rowerze z linków są zamontowane mechaniczne. Rower chcę kupię na dłużej z możliwością rozbudowy więc szukam porad od użytkowników i bardziej doświadczonych kolegów, stąd moje pytania i wątpliwości odnośnie zakupu. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i czekam na więcej. j
venom2000 Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Posiadam rowerek trekkingowo/crossowy Kellysa Saphixa CRX jeździłem na zwykłych oponkach 28" ale w pewnym momencie zapragnąłem czegoś więcej,nabyłem komplet opon 29"x2.0 założyłem,nabiłem kiszki powietrzem i ruszyłem przed siebie wrażenia z jazdy są niesamowite wiem że 29-er jest stworzony dla mnie ale prawdziwy obecny to tylko imitacja tego co będzie w przyszłości,wczoraj założyłem mu oponkę napędową Maxxisa Cross Marka 29"x2.10 odwrotnie do strzałek kierunkowych moc z jaką się wgryza w glebę i rozpędza rower jest fantastyczna :woot: a w Kampinosie daje radę ale trzeba się nauczyć odpowiednio składać z rowerkiem w ostrych zakrętach,zrobiłem na nim od lutego tego roku ponad 4k km i jedyne co wymieniałem w nim to kasetę,łańcuch,i pedały na SPD oraz siodło z zakupem roweru nie należy się spieszyć lepiej na spokojnie poszukaj,po przymierzaj się do różnych ram,negocjuj ceny na osprzęt,lepiej wyrwać lepszy amorek i napęd niż tarczówki a sprzedawcy dadzą się urobić bo chcą zrobić interes i pozbyć się na zimę z magazynu Co do wyboru to bym brał Hardrocka na 29" i z czasem modernizował go
KaTaR Napisano 13 Października 2012 Autor Napisano 13 Października 2012 Mnie też ten 29er najbardziej leży ale tak jak pisałem nie mam doświadczenia w sprawie hamulców tarczowych mechanicznych i hydraulicznych stad moja prośba o refleksje i spostrzeżenia innych użytkowników. Do tego mogę dodać,że jeździmy w grupie i inni użytkownicy używają rowerów MTB głównie merida i nie narzekają na przebieg 90- 100 km, ale trudno powiedzieć jak się czują po takiej wycieczce.
WodnikOlszynek Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 nie narzekają na przebieg 90- 100 km, ale trudno powiedzieć jak się czują po takiej wycieczce. Ja bariery 180 km dziennie (dość jednak 'szybkich') na MTB nie przekroczyłem, też nie narzekam na bóle. Oczywiście, wszystko czuje się w kościach, zmęczenie jest znaczne, ale da się żyć. Wszystko to sprawa dobrania geometrii pod siebie, siodła - więc indywidualna. Jak kolega KaTaR pomyka rekreacyjnie i lubi komfort, niech bierze duże koła i rower, który podoba się najbardziej, jest najwygodniejszy. V-ki zwykle wystarczają, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, a rower ma być na dłużej, więc proponuje wziąć rower wyposażony w takie hamulce, nawet mechaniczne - żeby w razie czego nie było problemu z piastami. Są cięższe, ale zdobywają powoli i rowery szosowe. No i nie wyciera się obręczy
KaTaR Napisano 13 Października 2012 Autor Napisano 13 Października 2012 Wydaje mi się że rower 29er to połączenie szybkiego roweru crosowego i wszechstronnego roweru MTB więc mój wybór pada na: http://www.sportsale...139-kona-splice http://www.sportsale...ardrock-disc-29 Chyba że macie inne typy to chętnie poczytam ale w tej cenie za nowy 29er może być ciężko.
venom2000 Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 http://kellysbike.com/index.php?id=pl_prodnav&countries_id=170&countries_name=pl&node_id=326&categories_name=HARDTAIL%2029&nav_type=products&detail_type=product http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?cat_id=726 http://www.rowerymerida.pl/kategoria53/mtb-29quot-rowery-gorskie-merida.html
WodnikOlszynek Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Z wymienionych to chyba opłaca się dopłacić do Speca, ale niech się kolega KaTaR trochę poprzymierza. Warto. To dopasowanie i wygoda powinny być głównymi kryteriami.
bouli Napisano 13 Października 2012 Napisano 13 Października 2012 Wydaje mi się że rower 29er to połączenie szybkiego roweru crosowego i wszechstronnego roweru MTB więc mój wybór pada na: http://www.sportsale...139-kona-splice http://www.sportsale...ardrock-disc-29 Chyba że macie inne typy to chętnie poczytam ale w tej cenie za nowy 29er może być ciężko. Kross też ma 29" - może po sezonie uda się znaleźć B3 w cenie ok. 2 tys. i sprawdź na Broniewskiego tam chyba widziałem Trek Marlin 29" też ok. 2 tys. Także u Szurkowskiego na Kole był Felt w tym przedziale cenowym tylko wydaje mi się, że mała rama ( w sumie nie wiem jakiego rozmiaru ramy poszukujesz).
KaTaR Napisano 13 Października 2012 Autor Napisano 13 Października 2012 Planowałem wydać na rower nie więcej niż 1600-1700 zł, więc chyba zrobię sobie dzień objazdowy po stolicy i począwszy od Dudy w Legionowie po Szurkowskim na Kole skończywszy i przymierzę się do kilku ram. Mam 176 cm i 77 kg wagi, mam dość długie nogi i ręce więc wg mnie najlepsza rama to 18-19 cali. Kolorystycznie ten specjalized bardzo mi się podoba choć znalazłem też Meride Matts 20-MD za 1299zł. Zrobię jak koledzy radzicie, kilka przymiarek wszystko wyjaśni. Dzięki za zainteresowanie tematem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.