Skocz do zawartości

[kierownica, mostek, sztyca] wymiana na lżejsze.


Darek14

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym wymienić w/w elementy na lżejsze. I zastanawiam się na Easton, wszystko z serii EA70.

Czy to dobry wybór?

 

Czy lepszym wyborem będzie Ritchey WCS?

Zależy mi jednak na czarnym macie, a dużo nowych części Ritcheya jest z połyskiem.

Napisano

Z tego co oglądałem na allegro kierownice KCNC mają najmniejszy kąt gięcia 8 stopni, a ja chcę 5 stopni.

Zapomniałem dodać, że chciałbym, aby wszystkie elementy pochodziły od jednego producenta.

Napisano

A to jakiś obowiązek mieć karbon? Ja też nie kupiłbym nowych rurek z karbonu. Rama ok, ale rurkom nie ufam, może bezpodstawnie. Mam alu, lekko i nie muszę się zastanawiać czy po kolejnej ostrej jeździe gdzieś mi coś nie pęka.

Napisano
CSI

Carbon Structural Integration

 

Carbon Structural Integration is a fusion of carbon fiber and aluminum. Once an aluminum component is wrapped in carbon fiber, the fiber becomes an integral part of the structure and increases the overall stiffness of the component.

 

Tyle ze strony FSA. Żeby połamać mostek czy sztyce to już trzeba mieć talent, pomijając, że połamianie sztycy nie jest tak groźne, jak kierownicy.

Napisano

A wiesz co pisali na stronie Amber Gold? ;)

 

Nie wiem co próbujesz udowodnić. Mam na kierę i mostek 10 lat gwarancji i totalnie nie muszę się martwić czy gdzieś nie ma ukrytego pęknięcia, cenię sobie komfort psychiczny. Szczególnie przy mojej wadze i sposobie w jaki użytkuje rower ;)

 

Mówisz że mostek ciężko połamać, ok zgoda ale czy uważasz że mój mostek 97g jest ciężki skoro przekonujesz do karbonu?

Sztyca karbonowa wcale nie jest super komfortowa u użytkowaniu... pasty, Nm etc.

Kierę akurat łatwo uszkodzić a zysk jest tak mały że nie wart ryzyka jeśli ktoś ma problem z zaufaniem i generalnie mało oszczędza sprzęt.

Napisano

A nic nie próbuję udowodnić ;). Poprostu piszę, że mając 1000zł do wydania nie kupił bym tych części alu ;).

Ale jeżeli Ty czy kolega chcecie alu to nikt nie broni ;).

Napisano

Rozumiem, że Ty kupiłbyś części karbonowe i to jest Twój wolny wybór.

Równocześnie chciałbym Tobie podziękować, że nie zabraniasz mi pozostac przy "opcji alumniniowej".

Napisano
Poprostu piszę, że mając 1000zł do wydania nie kupił bym tych części alu

 

No to może jakoś to uzasadnij bo ja jakoś za 1000zł nie widzę specjalnych alternatyw do alu o tyle lżejszych żeby uzasadniało taki wybór. 1kzł to wcale nie taka duża fura kasy żeby szaleć na wadze. Lekka i dobra sztyca FSA (sam wywołałeś tą firmę) to już ponad połowa tej sumy.. a gdzie reszta? Mój aluminiowy kokpit to ponad 700zł Chyba że chodzi o lans karbonem? Wtedy rozumiem ;)

  • Mod Team
Napisano

OMG, dajcie już spokój, jeżeli kolega chce aluminiowe a nie karbonowe to zapewne zagłębił się w wady i zalety obu materiałów i wybrał bardziej mu pasujący, nie wciskajcie nic na siłę, sugeruję na tym zakończyć dyskusję, ewentualnie założyć sobie nowy temat i tam prowadzić dywagacje :<

  • 2 tygodnie później...
Napisano

A swoją drogą dlaczego wybrałeś Ritcheya? Bo jak rozumiem sztyce kierownicę kupiłeś tej firmy. Po prostu Ci się podobają? Bo w na pewno nie z powodu lekkości, można znaleźć lżej np. przy mostku wspomniany wcześniej Syntace, model f99.

Napisano

Absolutnie nie musi być Ritchey. Jestem otwarty na propozycje. Tyle, że Ritchey jest bardzo dostępny w szerokiej ofercie.

Nawet kierownica i sztyca (te, które zamówiłem mogę zamontować w drugi rowerze).

Ale:

- kierownica najlepiej powinna mieć wznos 5 stopni, szerokość 600 mm

- mostek wznos 6 stopni, długość 100 mm

- sztyca 31,6 mm, długość 350 mm

Co KONKRETNIE proponujecie?

I konkretnie dlaczego macie "obiekcje" do Ritchey'a? Jeśli produkty firmy są złe to mogę z nich zrezygnować.

Syntace jak najbardziej mógłby być, ale akurat f99 -przynajmniej tak widnieje na ich stronie- nie występuje w wersji 31,8. A mostki Syntace 31,8 sa cięższe niż

Ritchey 260. Być może są znacznie lepsze (nie znam się). Jeślitak, proszę o informację.

Napisano

Kierownica 25,4 nie wchodzi w grę.

Czyli mam rozumieć, że -przy parametrach, które podałem wyżej- nie jesteście w stanie podać KONKRETNEJ propozycji, która byłaby rozsądną alternatywą np.dla mostka Ritchey'a WCS 260 31,8/100 mm ważącego 105 gramów?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...