domin159 Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Witam. Mam pytanie odnośnie tych amortyzatorów. Mam rower Kross Panic i fabrycznie był w nim amortyzator Suntour XCR który po roku ostrzejszej jazdy się zużył. Kupiłem amor RST Launch i teraz się zastanawiam czy to nie był błąd, ponieważ słyszałem nie zbyt dobre opinie na jego temat. Jak się ma ten RST do mojego poprzedniego amora XCR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 9 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Jaki sens pytać po fakcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LonepX Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 2i regulaminu Pomocny gościu z Ciebie. Wiesz, zależy jakie opinie słyszałeś, podaj przykład. Z jakiego rocznika miałeś xcr'y? 2010-2011 (blokada skoku) ? Ja osobiście mam xcr'y z 2009, bez blokady skoku i jedynym zużyciem jest delikatnie wytarty magnes z lagów, a amortyzatory nie mają lekko. Także nie wiem jak Ci się udało go skatować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 jedynym zużyciem jest delikatnie wytarty magnes z lagów "magnes" powiadasz? A możesz powiedzieć gdzie masz ten magnes w swoim XCR'ze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LonepX Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Przepraszam Panie Kolego zdawało mi się iż lagi są pokryte czymś magnezowym, jeżeli się pomyliłem to popraw a nie lejesz. No chyba że Ci chodzi o pisownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Chciałem zmusić Cię do myślenia, jeśli Cię uraziłem to przepraszam. Uświadomię Cię więc, iż jest pewna różnica między magnesem a magnezem. A i golenie xcr'rze są pokryte tzw. anodą a nie magnesem bądź magnezem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LonepX Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Już lepiej, starasz się. Wyjaśnisz na czym polega "antoda"? W aukcji i w instrukcji (ogółem, papierkach) była wzmianka o magnezie także czemu miałbym pojąć to za co innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Magnezowe są dolne golenie. Górne aluminiowe pokryte najprawdopodobniej w twoim przypadku czarną anodą. A co to znaczy anodowanie aluminium to jak to mówią, google nie boli a to nie lekcja chemii. To tyle z mojej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LonepX Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Kolejny pomocniacha :] Google nie boli, ale nie zaszkodzi zapytać się na forum, ot, po to one są. O błahostkę też można, mnie to nie razi, ale niektórych widać bardzo. Ok, nie spamujmy. P.S. Istnienie forum dla "szukaj w google" trochę razi jego sens istnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Jeśli masz rzucać tekstami typu kolejny pomocniacha jednocześnie próbując samemu nieporadnie pomagać to nie pomagaj. Po co masz wprowadzać ludzi w błąd? Jeśli już chcesz się wypowiedzieć to chociaż nazywaj rzeczy po imieniu. Później ktoś to przeczyta i powie do kolegi, zobacz magnes zszedł nam z lag na xcrach. I nie chodzi tu o to że ja mam taki kaprys, tylko dobrze byłoby żeby nazywać rzeczy po imieniu. Przez takich pomocników później ktoś idzie do sklepu i chce kupić kasetę mówiąc poproszę wolnobieg etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Dla jasności, czarna powloka jest oksydowana (choć moge sie mylić) bo jest stalowa no przynajmniej w XCR aluminium sie anoduje a to proces polegający na tworzeniu "naturalnej" warstwy ochronnej jakiej i co daje to sobie poczytasz jak będziesz chciał RST Lunch jest niejako przeznaczony do nazwijmy to dirtu choć praca i parametrami nadaje sie w sumie jako np przycisk do papieru Dużo lepszy byś zrobił interes jak byś kupił SR duro. No ale po ptokach, jak będziesz o niego dbał, często serwisował to coś z tego bedzie. Istnienie forum dla "szukaj w google" trochę razi jego sens istnienia A teraz postaw sie na naszym miejscu, przychodzi po raz kolejny nowa osoba pyta o to samo bo jej sie szukać nie chce bo przecież od tego jest forum mimo że odpowiedzi tu są tylko poszukać trzeba ... Zazwyczaj wraca z kwitkiem a czasami kompletem punktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin159 Napisano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Pytam już po fakcie ponieważ nie wiem czy mam już zbierać na nowy amor bo ten po roku się rozleci jak tamten lub jeszcze szybciej czy jest to coś lepszego od XCR i mogę na tym spokojnie latać. XCR-a miałem bez blokady skoku, tego starszego. RST też tej blokady nie ma tylko regulacje jakieś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LonepX Napisano 9 Października 2012 Udostępnij Napisano 9 Października 2012 @Puklus Tu się zgadzam, jednak mi mogło nie przyjść do głowy że moje golenie są anodowane. Co do wyjaśnienia "a co to jest"... Myślę że wielu z nas, czasem nawet w podeszłym wieku lepiej rozumieją bądź lepiej się słucha osoby która ma o tym pojęcie i oklepią to na "chłopski rozum". Wklepiesz w google, wyskakuje Ci wikipedia, gdzie mimo przeczytaniu połowy staropolskich ksiąg, języka i tak nie zrozumiesz Nie żebym się teraz jakoś wymigiwał, też leniwy jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2012 Anoda to po prostu warstwa tlenku która sie tworzy w określonych warunkach jest twardsza od stopu alu na którym powstała dlatego jest nazywana ochronną, powłok jest wiele rodzai, te na goleniach przede wszystkim mają zmniejszać tarcie, w przypadku goleni stalowych powłoka też chroni przed korozją tudzież rdzewieniem goleni. Co to Luncha to nie rozleci sie ale szybko zatrze sie tak ze będzie to niezwykle cieżki sztywny widelec, dlatego sugeruję częsty serwis, aby zachować optymalne parametry nawet co 2-3 miesiace w sezonie jeżeli jest intensywnie użytkowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin159 Napisano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Czyli trzeba go często serwisować. Jak taki serwis powinien wyglądać? ja tylko co chwila przesmaruję golenie, wtedy amortyzator lepiej chodzi ale efekt nie jest na długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Października 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Serwis to serwis, rozbierasz czyścisz smarujesz składasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.