Nudziarz Napisano 7 Października 2012 Napisano 7 Października 2012 Szczerze mówiąc mam już dość czekania i przeglądania allegro w poszukiwaniu odpowiedniego koła na tył. Postanowiłem złożyć nowe koło. Wybrałem obręcz Accent Roadrunner poczytałem opinie nawet w serwisie mi polecili bardzo wytrzymała (ponoć). Lecz większy problem mam z wyborem piasty. Budżet się uszczupla więc przeszukałem trochę i nie znalazłem za wiele ofert. Tylko jedna mi wpadła w oko http://allegro.pl/piasta-przednia-joytech-kaseta-8-9-i2677248434.html lecz pojawia się problem jaką ona ma szerokość ? o ile się nie mylić mam w Peugocie 130 mm ale nie dam głowy uciąć czy da się ewentualnie zdjąć ten gumowy kołnierz i wstawić węższą podkładke ? w tej cenie nie spodziewam się czegoś nadzwyczajnego ale w miare żebym pojeździł dłuższy czas nie ostro z umiarem nie chcę też inwestować dużo kasy w tak stary rower co sądzicie czy w tej cenie będzie w miare dobra ?
bukakewarior Napisano 7 Października 2012 Napisano 7 Października 2012 Co do szerokości nie pomogę (najlepiej zapytaj sprzedawcę), a ten gumowy kołnierz jest zdejmowany. Zwróć też uwagę, czy gwint na ośce, nie jest za krótki (w stronę środka piasty)- też ostatnio kupiłem nowe koła na Joytechach, do starej rometowskiej ramy i okazało się, że tylni zacisk nie jest w stanie należycie "zablokować" koła- zbyt mały minimalny zakres. Udało mi się dokupić inny zacisk, którego oś ma dłuższy gwint, w stronę środka. Można też gwintować ośkę. Z tym, że ta YT (nie wiem czy dotyczy to każdego modelu) ma zwężenie, które nie pozwala na gwintowanie... Stosunek jakości do ceny jest ok. Możesz też poszukać tutaj: KLIK
Nudziarz Napisano 9 Października 2012 Autor Napisano 9 Października 2012 To mamy problem zmierzyłem szerokość piasty w kolarce. I sie wkurzyłem 124mm i jak tu dobrać piaste w przystępnej cenie nie obejdzie się bez szlifowania dostalem odpowiedź co do tej piasty http://allegro.pl/show_item.php?item=2681724950 i niestety 130mm poczekam jeszcze na odpowiedź o innej ale tez jak sądze 130mm przycinanie piasty jest dobrym pomysłem bo wydaje mi sie nie zbyt rozsądne . Znalazłem jeszcze jedną piaste przekraczającą mój budżet aż za bardzo http://www.######.pl/product-pol-7060-Piasta-tyl-Shimano-TIAGRA-8-9-rzed-na-zacisk-36-otw.html ale wydaje się być wąska. Macie jakieś propozycje ?
bukakewarior Napisano 9 Października 2012 Napisano 9 Października 2012 Muszę Cię zmartwić, ale ta piasta z 2 linku też ma 130mm (pisze nad ceną). Może zapytaj o piastę z nakręcanym wolnobiegiem, zamiast tej z bębenkiem (chociaż jeżeli chcesz mieć więcej przełożeń, to nie wiem czy będzie jakaś znaczna różnica w szerokości, bo i tak będzie tam tulejka między nakrętką, a konusem). Rozumiem, że zamiana napędu na singla Cię nie interesuje?
adas651 Napisano 9 Października 2012 Napisano 9 Października 2012 wystarczy troche rozgiąć rame i wejdzie ci ta piasta 130mm
Nudziarz Napisano 9 Października 2012 Autor Napisano 9 Października 2012 Chciłabym pozostać przy przerzutkach . Wolnobieg też będzie ok tylko jest problem znaleźć go w rozsądnej cenie EDIT: Tylko że mocowanie na śruby nie wchodzi w gre
bukakewarior Napisano 10 Października 2012 Napisano 10 Października 2012 Będzie problem. Jak wyczytałem, teraz standardem są piasty 130mm, a te szerokości 126mm to stary typ, w konsekwencji niedostępny (chyba, że jakaś używana by się trafiła). Rozwiązaniem może być zaplecenie koła na starej piaście, o ile jest jeszcze sprawna. Co do rozginania widełek, nie polecam- przecież mówimy o różnicy ponad pół centymetra.
Nudziarz Napisano 10 Października 2012 Autor Napisano 10 Października 2012 Też czytałem o rozginaniu widełek, że to dość drastyczna metoda. Mam starą piaste Maillarda lecz zdobycie klucza jest wręcz wyzwaniem w moich okolicach w serwisach nie mają kluczy. I teraz pozostaje pytanie co zrobić z tym.
bukakewarior Napisano 10 Października 2012 Napisano 10 Października 2012 Tutaj facet pisze, że obył się bez klucza: KLIK Ale dosyć hardkorowo
Nudziarz Napisano 10 Października 2012 Autor Napisano 10 Października 2012 Kurcze link ciekawy jak najbardziej ale jednak za hardkorowy ten sposób widze że mam bardzo duży problem i już zaczynam sie denerwować. Myślałem kupić piaste 130mm i usunąć ten gumowy kołnierz na Joytechu i tylko skręcić nakrętką ile się da ale pomoże coś ?
bukakewarior Napisano 10 Października 2012 Napisano 10 Października 2012 Gumka to żaden problem. Myślę, że w tej sytuacji warto spróbować (można by poszukać węższych nakrętek blokujących konusy), jak nic z tego nie wyjdzie, zawsze możesz odsprzedać piastę na Allegro. O ile się nie mylę, to pod kapturkiem (joytech), między konusem a nakrętka jest jeszcze tulejka, więc można ją ewentualnie usunąć (z tym, że to jest piasta z nakręcanym wolnobiegiem, ale ogółem też 130mm)... Grafika
Nudziarz Napisano 11 Października 2012 Autor Napisano 11 Października 2012 Właśnie też o tym myślałem bo w większości piast zauważyłem tą tulejke i tak myśle nawet w przypadku shimano http://i48.tinypic.com/16ksuft.jpg też ta tulejka się znajduje. Nie chcę piasty na śruby wożenie dodatkowych kluczy w kolarce to zbędny balast i myslałem nad piastami tylko na szybkozamykacze. Także jak sądzisz usunięcie tulejki w przypadku Joytecha i zeszlifowaniu jej mógłbym liczyć na zamierzony efekt ?? przynajmniej te 4mm bo tulejka z kołnierzem wydaje się dosyć szeroka.
Mod Team Puklus Napisano 11 Października 2012 Mod Team Napisano 11 Października 2012 Też czytałem o rozginaniu widełek, że to dość drastyczna metoda. Panowie to nie pół metra to raptem w porywach 3mm na stronę więcej sie rama gnie na zakrętach ... Moim zdaniem kup piaste 130mm kompatybilną z tymi zębatkami jakie masz i po kłopocie. http://allegro.pl/piasta-szosowa-shimano-exage-32h-tanio-okazja-i2704126279.html zapytaj o stan łozysk. Takich piast nie brakuje. Pamiętaj ze piasta MTB ma 135mm
Nudziarz Napisano 11 Października 2012 Autor Napisano 11 Października 2012 Kurcze właśnie jest problem kupiłem nową felge Accenta Roadrunner tylko z tego względu że była w dużej promocji. I jest na 36 szprych. Teraz mam wolnobieg ale chciałem zmienić na kasete. Myślałem nad http://allegro.pl/shimano-sora-2013-fh-3500-36h-piasta-tylna-i2705318347.html ale niestety przekracza mój budżet. Czy Joytech http://allegro.pl/piasta-przednia-joytech-kaseta-8-9-i2677248434.html nie będzie dobry pod szose ? Mój budżet niestety ograniczony i nie chciałbym też z 2 strony inwestować tyle pieniędzy w starszą kolarke.
Mod Team Puklus Napisano 11 Października 2012 Mod Team Napisano 11 Października 2012 Z piastami jest tak ze masz tanie badziewiaki za 40-60zł a porządne piasty zaczynają sie od 80 ( nowe oczywiście) i nic z tym nie zrobisz. Sora jest jak najbladziej ok. do tego dolicz najtaniej ok 10-15zł za szprychy, 5zł za nyple. Lepsze szprychy to ok 30-50zł za koło. Jeżeli będziesz składał sam to nie musisz doliczać ok 30zł za zaplecenie koła.
dovectra Napisano 11 Października 2012 Napisano 11 Października 2012 cześć tak jak koledzy mówią, nie ma co tam kombinować 126 mm czy 130 mm przy ramie stalowej to pikuś. a co do piasty to może ją zostaić, wiesz dziś już takich porządnych nie robią. Sam mam jakieś sachsy 30 letnie, nic się z nimi nie dzieje, tylko smarować i regulowac. Żonie właśnie zaplotłem koła, bo się felgi kończyły, zostawiłem piasty, dałem nowe felgi szprychy i gra.
Nudziarz Napisano 11 Października 2012 Autor Napisano 11 Października 2012 Też bym ją zostawił jasne !! cyka elegancko !! tylko że nie chcę ryzykować ściągania zębatek tak drastyczną metodą a w serwisie krzyknęli sobie 50zł jak pamiętam ! przegięcie naprawde! a znalezienie klucza jest nie możliwe od 2 miesięcy szukam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.