Skocz do zawartości

[Hamulec Tarczowy]Problem z Avid BB5


bajkolud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam hamulce tarczowe BB5 z tarczami 160mm-tył , 180mm-przód na nowych kołach z piastami novatec i mój problem jest taki że ostatnio pojechałem na lasu na trasę około 40 km i przed lasem tarcza nie haczyła o klocki a po wyjeździe lekko tarła od strony amortyzatora . I moje pytanie co może być przyczyną , czy jest to kwestia regulacji , czy mam z tym żyć .

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi.

Do jasinski21444

Rozumiem że nie mam tam nic ruszać ? Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki

 

Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się dzieje po przekręceniu kulka na którym są dwa wyrazy OUT i coś jeszcze

 

Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić").

Ok. Czyli jak np. po takim lesie na BB5 trzeba to po prostu rozjeździj . A jak tam wygląda ta regulacja z tym kółkiem czerwonym(tak na przyszłość) Co się dzieje jak przekręcę na OUT a co jak w drugą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. W miarę zużywania się klocków, musisz na tyle, na ile sytuacja tego wymaga- popuszczać prawy klocek, wspomnianym pokrętłem. Jeżeli nie przyuważysz tego momentu (zużycia okładziny), to lewy klocek będzie dociskać tarczę do korpusu hamulca, a tego nie chcesz :) Tak na marginesie, zużycie okładzin (wskazujące na konieczność wymiany)- abstrahując od tego, co wczesniej napisałem, sygnalizuje charkterystyczne piszczenie (w niskim tonie), ale to już sam będziesz musiał obczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich doświadczeń z BB7 powodami tarcia były:

 

1. luz na piaście - zbyt słabo skręcone konusy mogą się poluzować w czasie jazdy i tarcza zaczyna bić

2. za słabo ściśnięty szybkozamykacz - na większym dołku oś może się minimalnie przesunąć w inne miejsce - tarcza zacznie trzeć

3. błoto i inne syfy - jak jest na klocku to po zahamowaniu jest ok, ale zdarza się na kałużach, że błocko wtłoczy się między klocek a zacisk

 

tyle z moich doświadczeń, ale poprę jeszcze koleżankę Izę121, że możliwe jest również zbyt słabe dokręcenie samego zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...