bajkolud Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Witam Posiadam hamulce tarczowe BB5 z tarczami 160mm-tył , 180mm-przód na nowych kołach z piastami novatec i mój problem jest taki że ostatnio pojechałem na lasu na trasę około 40 km i przed lasem tarcza nie haczyła o klocki a po wyjeździe lekko tarła od strony amortyzatora . I moje pytanie co może być przyczyną , czy jest to kwestia regulacji , czy mam z tym żyć . Z góry dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Jeśli masz nowe koła to możliwe że po prostu piasta się ułożyła dobrze w widełkach amortyzatora. Wyreguluj na nowo i zobaczysz czy problem wróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Jeśli masz nowe koła to możliwe że po prostu piasta się ułożyła dobrze w widełkach amortyzatora. Wyreguluj na nowo i zobaczysz czy problem wróci. No to by była dobra opcja - bo już się obawiałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Kolejna kwestia to być może zacisk nie jest dobrze dokręcony i w czasie hamowania minimalnie się przesunął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Kolejna kwestia to być może zacisk nie jest dobrze dokręcony i w czasie hamowania minimalnie się przesunął. Czyli trzeba by mocniej dokręcić ? Te śrubki co trzymają zacisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Tak. Ogółem sprawdź, czy na adapterach dobrze trzyma. A jeżeli całosć jest ok, to możesz jeszcze regulować odstęp prawego klocka pokrętłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Mam ten sam hampel tyle że z tarczą 180 WINZIP. Generalnie konstrukcja tego jest taka iż klocki w zacisku są dosyć luźno ułożone co powoduje iż przemieszczają się one w nim powodując delikatne tarcie. Wystarczy uderzyć kołem o podłoże czy mocniej zachamować i samo przechodzi. Do jasinski21444 Rozumiem że nie mam tam nic ruszać ? Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Zostaw jak jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Bo tył jest fajny tzn nic nie haczy a przód trochę tak - własnie jak do lasu pojadę albo własnie lekko gdzieś uderzę to zatrze o klocki Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajkolud Napisano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2012 A co się dzieje po przekręceniu kulka na którym są dwa wyrazy OUT i coś jeszcze Też na nich jeżdże. Przedmówca ma rację, jeżeli hamowanie się nie pogorszyło, a tarcza nie ociera o korpus hamulca, to rzeczywiście możesz zostawić (one lubią sobie czasem "podzwonić"). Ok. Czyli jak np. po takim lesie na BB5 trzeba to po prostu rozjeździj . A jak tam wygląda ta regulacja z tym kółkiem czerwonym(tak na przyszłość) Co się dzieje jak przekręcę na OUT a co jak w drugą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Jeżeli dobrze pamiętam to gdy przekręcisz to pokrętło w prawo to klocek prawy(ten bliżej piasty) się przybliży gdy w lewo oddali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Zgadza się. W miarę zużywania się klocków, musisz na tyle, na ile sytuacja tego wymaga- popuszczać prawy klocek, wspomnianym pokrętłem. Jeżeli nie przyuważysz tego momentu (zużycia okładziny), to lewy klocek będzie dociskać tarczę do korpusu hamulca, a tego nie chcesz Tak na marginesie, zużycie okładzin (wskazujące na konieczność wymiany)- abstrahując od tego, co wczesniej napisałem, sygnalizuje charkterystyczne piszczenie (w niskim tonie), ale to już sam będziesz musiał obczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Według moich doświadczeń z BB7 powodami tarcia były: 1. luz na piaście - zbyt słabo skręcone konusy mogą się poluzować w czasie jazdy i tarcza zaczyna bić 2. za słabo ściśnięty szybkozamykacz - na większym dołku oś może się minimalnie przesunąć w inne miejsce - tarcza zacznie trzeć 3. błoto i inne syfy - jak jest na klocku to po zahamowaniu jest ok, ale zdarza się na kałużach, że błocko wtłoczy się między klocek a zacisk tyle z moich doświadczeń, ale poprę jeszcze koleżankę Izę121, że możliwe jest również zbyt słabe dokręcenie samego zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Kroczu tyle tylko że Avid BB7 ma zmienioną konstrukcje zacisku w stosunku do starszego brata Avid BB5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroczu Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Zgadza się, ale wydaje mi się, że moje uwagi tyczą się wszystkich hamulców mechanicznych, bo luz na piaście czy szybkozamykaczu a w końcu błoto nie zależą za bardzo od modelu hamulca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.