Skocz do zawartości

Biria Club


mono

Rekomendowane odpowiedzi

BIRIA CLUB

KLUB UŻYTKOWNIKÓW ROWERÓW BIRIA

 

biria_logo.gif

 

Witamy

W klubie użytkowników rowerów i ram marki Biria. Jakoże Giant, Merdia, Author, czy Kross mają już swoje kluby na ForumRowerowym postanowiłem założyć temat dla właścicieli naszej marki. Zdając sobie sprawę z tego że mało jest osób jeżdżących na tym sprzęcie warto by było się kiedyś spotkać lub chociażby wymienić swoje uwagi dotyczące tej firmy i jej produktów. A jak na razie mam nadzieję że wystarczy nam odrobina gościnnego miejsca na tej stronie :)

 

To ja zacznę pierwszy :P

Ot mój Biria Ultimate - zwany Morpheuss (od Morph - Morfować - zmieniać się) ponieważ tak wiele razy ten rower zmieniał już swój wygląd i części że nic innego mi nie przyszło do głowy w momencie kiedy chciałem go jakoś nazwać...

 

biria2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już Twój rower i musze przyznać że wygląda rewelacyjnie ! Ja nie długo zakładam Avida BB5 na tył i na przód Avida V-brake bo mi odradzili zakładanie 203mm tarcz do Manitou Axela...

 

Ale Twoja Biria to dla mnie wzór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :) co do zdjecia to czerwone paski na zdjeciach wygladaja na ciemno czerwone a nie na prawie rozowe tak jak widac na zdjeciach, jeszcze amora przed chwila starłem golenie sa srebrne, wracajac do czerwonych paskow to chyba zmienie niedlugo te opony na cale czarne i 2.3 (wiem ze to duzo, ale lubie grube kola B) )

 

zle napisalem, na zdjeciach paski wyszyly jak rozowe, a w rzeczywistosci sa ciemno czerwone, Twoj rower tez jest fajny i pod wzgledem wizualnym rowniez, ogolnie podobaja mi sie czarne rowery :P a znowu wracajac do paskow na oponach to wygladaja tak: B)

 

dzis.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to niech się też wpiszę z Lazurkiem :) .

Składaczek na ramce Birii z początków XXI wieku :wink: - stalówka z rurek Tange.

Pozdrówko lazurowe :P .

 

PS. mono: musiałam zedytować twojego pierwszego posta, bo się forum rozjeżdżało...

 

PS2. Lazurek - niedomyty po ostatniej wycieczce; łańcuch moczy się w benzynie B) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Twoja Biria wygląda rewelacyjnie ! Szczególnie na tle tej meridki i czegos tam niebieskiego :) A te czerwone opony robią fajne wrażenie i ja bym się z nimi nie rozstawał. Nadają Twojemu rowerowi fajny klimat.

 

Swoją drogą 2.30 to dość dużo. Jeździłem na takiej z tyłu i dość ciężko się rozpędza rower na takich gumach.

 

PS. mono: musiałam zedytować twojego pierwszego posta, bo się forum rozjeżdżało...

 

A może ja zmniejsze obrazek bo chciałbym żeby tam jednak był :P

 

Tutaj jeszcze taka mała prezentacja mojego roweru. Jak ją robiłem na Widnowsie wyglądała dobrze, ale na MacOsie kiepsko z czcionkami... Sami zobaczcie :)

 

http://www.morpheuss.xt.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu ktoś wziął sprawy w swoje ręce. Również i ja dobijam do grona użytkowników najwspanialszych ram Biria :) oczywiście z moją kochaną Ultimate

 

Ze względów technicznych nie podzielę się zdjęciami. Póki co jako całość moja kochana Biria istnieje jedynie w mojej głowie, jako zamysł. Ale Złotko dzisiaj do mnie przyjechało. Gdy chwyciłem za opakowanie, pierwsze wrażenie - co takie lekkie, puste? Trząsnąłem nim i nic. Pomyślałem, że sprzedawca zrobił mnie w bambuko, ale nie...jest w środku, moja milusia :P Tak to jest jak przesiada się ze stali na aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć zmniejszony obrazek, a ja go przeniosę do pierwszego posta :) .

Pozdrówko zamienne :P .

 

:) teraz masz szerokość 666 zupełnym przypadkiem ! xD

 

Witam pakada ! Cieszę się że znów będziemy mogli pogadać, a z tego co widze już pokochałeś Birię ! :D Trzeba przyznać że te ramy mają coś w sobie. Nie są pospolite i jeśli spotkam kogoś na takiej to będę wiedział że to jakiś zapalony biker ! I to w nich mi się podoba :) Oczywiście RS Pro też są fajne i wydawać by się mogło częstsze a jak na razie to widze tylko 3 Ultimate...

 

Znacie jeszcze kogoś na forum kto ma Birię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie jeszcze kogoś na forum kto ma Birię ?

już sprosiłem kilku ze swojej listy :)

 

co do tej miłości, żadna miłość tam...ale jak patrzę na tą diablicę za mną, tak zgrabnie ułożyła się na łóżeczku...ahhh już się nie mogę doczekać gdy polecę na niej do lasu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już sprosiłem kilku ze swojej listy :)

 

Super, czekamy na nich :)

 

co do tej miłości, żadna miłość tam...ale jak patrzę na tą diablicę za mną, tak zgrabnie ułożyła się na łóżeczku...ahhh już się nie mogę doczekać gdy polecę na niej do lasu :D

 

Ja ze swoją nie sypiam co prawda, bo z niej brudas i cała w błocie jest ale stoi sobie grzecznie w pokoju :)

A co do tej wycieczki do lasu to fajnie by było pojechać w kilka osób. Czekam z niecierpliwością na pierwsze zdjęcia Twojego roweru :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam stara Biria z 1995 model Delta-X. Piekna linia ale cholernie ciezka :]

Na razie lezy i czeka na lepsze chwile.

 

Teraz zastanawiam sie nad kupnem nowej ramy. Jaka jest najlepsza Biria na polskim rynku?

Moze ktos cos napsiac o Ultiamate i RS Pro? to ze ladniejsza ultiamte juz wiem :]

 

pzdr,

mak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie miałem zamiaru oczywiście urazić :) Po prostu nie widać co to jest, ale i tak zdania nie zmienie że Biria jest najładniejsza :)

 

Szukałem, oglądalem i porównywałem. Porankiem smigam zakupic Birie Rs Pro Osprzęt do ugadania. Ale na dobry początek Alivio większość. Lulu.

 

No to czekamy na zdjęcia i wrażenia z jazdy :) Jaki kolor RSki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ramkę od października zeszłego roku. Przesiadłem się ze stalowej, strasznie długiej ramy dawnego Rometu. Kilka moich uwag, co do ramki. Jest sztywna, nawet bardzo sztywna. W porównaniu ze stalowa, którą miałem poprzednio różnica jest odczuwalna. Ponieważ mam ją od niedawna i nie przejechałem na niej nawet 1k km jeszcze nie znalazłem swojej pozycji za kierownicą.

Co mogę powiedzieć jeszcze oprócz sztywności? Lakier jest słabej jaości, a przynajmniej tak mi się wydaje. Może to przez brak porównania. Ale wydaje się miękki, bardzo szybko pancerze go poprzecierały. Kamienie i krzaczory też ne zostają bez wpływu na jego jakoś. Nie mówiąc już o łańcuchu, który po pierwszej jeździe skatował dość mocno rurę tylniego widelca. Mnie to w sumie obojętne, widelec został zabezpieczony, a ślady użytkowania nadają jej charakteru. U mnie rower służy do jeżdżenia a nie do lansu także wali mnie czy ma jakieś ryski czy nie. No ale innym może przeszkadzać.

Kąt główki jest dość charakterystyczny, co przekłada się na kierowanie. Właśnie nad tym elementem muszę popracować. Rower jest strasznie nerwowy (narowisty?) w prowadzeniu. To jest duża różnica z moim poprzednim. Chociaż ma to swoje plusy, a mianowicie jest szalenie zwrotny. Jednakże wymaga przyzwyczajenia, no przynajmniej u mnie.

To chyba tyle jeśli chodzi o ramkę. Postaram się wieczorem wrzucić jeszcze kilka zdjęć. Może coś jeszcze napiszę później o osprzęcie.

Pozdrawiam użytkowników i fanów ram Biria!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lakieru to musze powiedziec ze w Ultimate jest chyba odwrotnie, malo jeszcze jezdzilem bo mysle ze nawet 400km nie bylo, ale uwazam ze jest niezlej jakosci. Nie mam otarc ani sladow po pancerzach, co ciekawe litery na ramie sa lekko wypukle i poczatkowo myslalem ze to bedzie szybko sie niszczylo, ale jak na razie wszystko wyglada jak nowka, nawet po potraktowaniu roweru sprezonym strumieniem wody (w myjni samochodowej) po wyprawie w bloto. Co do sztywnosci to fakt - strasznie sztywna ! Ale dla jednych to plus dla innych minus....

 

No czekamy na zdjecia MCT :)

 

Mam tutaj jeszcze kilka ciekawych rzeczy. A mianowicie:

Dosc interesujaca rame Biria do Dualu, nie widzialem jej w polsce ani nawet na allegro.

 

DualProLimited.jpg

 

oraz rowery marki Biria, tak rowery, nie ramy. Niestety nie powalaja one uroda, osprzetem... ani niczym. Prawda taka ze niestety ale rowery MTB/XC w odroznieniu od ram Birii to makrokesz z napisem "made in german" :) Smutne. Na cale szczescie ramy to zupelnie cos innego :)

 

http://212.185.162.14/index.php?/popup_det...___atb_kid.html

http://212.185.162.14/index.php?/popup_det...___atb_kid.html

http://212.185.162.14/index.php?/popup_det...___atb_kid.html

http://212.185.162.14/index.php?/popup_det...___atb_kid.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, zdjęć z braku czasu wczoraj nie umieściłem, postaram się poprawić i wrzucić coś dzisiaj ;)

Wstawiam linki do tych, które już siedzą na forum w innym temacie.

 

1.Ogólne zdjęcie roweru kilka chwil po odebraniu i pierwszej spokojnej jeździe.

mctpart0054xb.th.jpg

 

2. Zbliżenie na tylną przerzutkę,w tle widać obręcz Ritchey Rock Comp

mctpart0047oo.th.jpg

 

3.Korba, stary niezniszczalny LX

mctpart0037pk.th.jpg

 

4.Zbliżenie na hample SRAMa 9.0 i oponki Schwalbe Black Shark Light

mctpart0029zu.th.jpg

 

5.Hmmm.... słabo wyszło, amor i piasta

mctpart0013ld.th.jpg

 

W tej chwili rowerek wygląda trochę inaczej. Rura tylniego trójkąta została obłożona patentem z dętki, niestety, trochę źle to rozwiązałem i całośc waży dość dużo. Nie ma także pedałów, zostały zamontowane SPDy Sh 520. Zmieniło się siodło, bo na tej kanapie nie szło jeździć :D No i jest odwrócony mostek :D Poza tym przybyło rysek, przetarć, no i oczywiście brudu, przecież rower służy w końcu do jeżdżenia :D

 

Co nie widać na zdjęciach a znajduję się w rowerku, to klamkomanteki Deore. Po prostu idealna praca, zarówno z przerzutkami LX'a jak i z hamplami SRAM. Marzenie. Niestety prawa w czasie jednego z upadków dość mocno oberwała i niestety ramię powrotu lewej manetki jest poluzowane i pomimo usilnych starań nie da się z tym nic zrobić ;)

 

Pewnie zadajecie sobie pytanie, co bym chciał w tym rowerku zmienić lub co mi się w nim nie podoba. Hmm ciężka sprawa. NIe jestem maniakiem sprzętowym (chociaż mam dość wysoki wynik w teście na cyklozę :D ) W tym roku chciałbym zmienić wszystkie rurki, jak to gdzieś usłyszałem czyli sztycę i kierę. Ciągle się zastanawiam nad jakąś prostą, fajne są kiery KBIX'a, tanie i lekkie (katalogowo 145g). Poza tym prawdopodobnie w maju zawita nowe siodło i chyba też zdecyduje się na KBIX'a, bardzo mi pasuje, jest w miarę lekkie i co najważniejsze tanie :D No i nieszczęsny mostek, w poszukiwaniu idealnej pozycji za kierą poszukuję jakiegoś. Obecny ZOOM jest cięzki i chyba za krótki. Wyślę o jakimś dluższym Ritchey'u lub też KBIX'ie. No zobaczymy jak sie sytuacja ułoży.

 

Mam nadzeieję, że znajdę czas wieczorem i wrzucę zdjęcia w boju. Pozdrawiam! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ta RSka wyglada rewelacyjnie ! Innymi slowy rower prezentuje sie naprawde fajnie w dodatku z tym osprzetem to juz naprawde maszynka do szybkiej jazdy :) Mam pytanie - jak sprawuje sie ten amor ? I czy masz moze jakies czesci do odsprzedania :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi mono. Dzieki :)

NIestety nie mam żadnych części do odsprzedania. Posiadam również stary rower, do codziennej albo zimowej jazdy, do którego ładuję niektóre podzespoły. Poza tym moja dziewczyna również posiada rowerek (GT), także nic się nie ostaje. W tym roku planuję trochę zmian w roweruch, ale prawdopodobie części które pozostaną zostaną odłożone na wszelki wypadek lub znajdą miejsce w innym sprzęcie.

Co do samego amorka to jestem zadowolony. Niestety nigdy wcześniej nie jeździłem z amortyzatorem, wobec czego nie mam porównania. A ten RS Pilot jest naprawdę wyśmienity. Jest to model 2003/2004. Posiada te wszystkie pierdołowate systemy AirAssist, HydraCoil2, AllTravel, obojętnie co one znaczą :) Jest nadmuchany do odpowiedniego ciśnienia, szkoda, że nie mam pompki, gdyż mółbym bardziej dostosować go do siebie, czasami wydaje mi się trochę zbyt twardy. Posiada regulację napięcia wstępnego i regulację powrotu. Wydaję mi się, że znalazłem odpowiednie ustawienia, chociaż czasami mam wrażenie, że tłumi za słabo. No ale co innego turystyczna jazda po ścieżkach a co innego wyścig. Na razie nie udało mi się go dobić. Zimą przy -12 działał niewiele gorzej niż teraz. Jest wystarczająco sztywny, również sztywność boczna jest dobra. Póki co nie traci powietrza, o czym czasami czytałem na forach i wydaję mi się, że teraz działa zdecydowanie lepiej niż na początku. Jeśli ktoś zamierza się ścigać powinien zainwestować w coś lżejszego, gdyż waży coś kolo 1,8kg czyli nie najmniej. No, ale mi wystarcza, przejechałem dwa wyścigi XC, sporo kilometrów po lesie i śmiga nadal :) Podsumowując, amortyzator dobry, na pewno będą z niego zadowoleni użytkownicy turystyczni, dobrze tłumi, jest sztywny, dla ścigantów problemem i to znaczącym może być waga. Nowy Pilot posiada blokadę skoku ale podobno jest cięższy (dobija do 2kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...