Skocz do zawartości

[Opony] 28", max 200pln za 2szt


rmk83

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, z racji tego, że moje obecne ogumienie dokonało żywota staję przed dylematem co założyć nowego. Rower to Kellys Saphix, obręcze KELLYS Draft 622x19. Jeździłem na standardowym modelu opon KELLYS Softline 700x38C skinwall 28", 4tys km przejechane i nie zostało z nich praktycznie nic. Teren w jakim jeżdżę to ok. 65% asfalt, 30% szuter, ubite ścieżki, 5% las itp. Budżet na nowe opony to max. 200pln za dwie sztuki. Przeglądając kilka tematów przewinęły mi się przed oczyma takie gumy jak Schwalbe Marathon (różne modele) lub Smart Sam, Continental Race King, Geax Saguaro. Połączenie małego oporu toczenia na asfalcie z dobrą przyczepnością gdy z niego zjadę, na tym mi zależy (jak wszystkim pewnie ;)) Ew. czy przy podanych wyżej drogach po których zazwyczaj jeżdżę kombinować z dwoma różnymi oponami na przód i tył? Ma to w ogóle sens w tym przypadku? Średni dzienny przebieg około 30km, w każdą pogodę :) Co wybrać? Z góry dzięki za porady, pozdrawiam rmk.

Napisano

Kurcze Venom aleś tu sypnął teraz oponami....

Przedział od slicków RUBENA CITYHOPPER które w terenie to raczej ciężko aż po Maxxis Braver który na asfalcie to podejrzewam że jak czołg będzie jechał.

Jak dla mnie to Race King jest dość uniwersalny choć trzymanie kierunkowe pozostawia trochę do życzenia.

Pomyślałbym jeszcze nad taką http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/cross/CycloXKing/CycloXKing_en.html oponą na przód w kombinacji z RK na tył

Napisano

Farmer ale zauważ że zdecydowana większość to 29" :woot: ja jestem zadowolony na maxa po przesiadce z tych opon co kolega od postu były fatalne nie mówiąc już nawet o jeździe w zimie i śniegu bo to makabra była namówił mnie człowiek w sklepie na taki rozmiar ogumienia i jestem mu wdzięczny fakt że to spory wydatek ale komfort jazdy jest ogromny a co do Maxxisa Bravera Opona specjalnie zaprojektowana na wyścigi w złych warunkach atmosferycznych.

Otwarty bieżnik sprzyja mokrym i błotnym warunkom na trasie. Dwuskładnikowa mieszanka gumy bieżnika zmniejsza opory toczenia w centralnej części, a bardziej miękka mieszanka na zewnątrz bieżnika poprawia trzymanie na mokrej nawierzchni typu kamienie i korzenie.

  • 29x2.00"
  • uniwersalna opona na tył i na przód
  • wersja drutowa
  • waga ok 620g
  • TPI 60
  • materiał 70a/50a

70a - trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.

  • uniwersalna mieszanka gumy
  • wysoka trwałość bieżnika
  • niskie opory toczenia

50a - mieszanka gumy stosowana do opon wyścigowych

  • zwiększona przyczepność
  • niskie opory toczenia

 

RODZAJE KORDU

 

TPI(threads per inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal opony,co wpływa na elastyczność opony. Czym większa ilość włókien jest użyta w oponie tym jest ona bardziej elastyczna.

 

60 TPI - wysokiej jakości kord używany opcjonalnie w większości opon naszej kolekcji.

  • średnia grubość kordu
  • wysoka wytrzymałość bocznych ścian opony na uszkodzenia mechaniczne

Mam zamiar zakupić komplecik i sprawdzę go w warunkach jesienno zimowych :woot:

Napisano

Przypomniał mi się kawał o wielbłądach w zoo ;) .

 

na pewno opony 29" mają wielką przyczepność, tylko po co mu to skoro i tak jeździ po asfalcie i szutrach.

Idealne będą semislicki to wcale nie za szerokie.

Napisano

Jeśli asfalt, a szutry to bardziej szutry niż piaski, to polecam maratohny dureme. Jesli też piaski, to mondial. Albo mix. A szerokość to już jak wolisz - 1,4 albo 1.6. Dureme bardzo dobrze spisują się na asfalcie, nawet mokrym, na twardych, gruntowych drogach też świetnie, gorzej jest w piachu i błocie (tu to się wręcz wklejają). Mondial od dureme ma ciut większe opory toczenia na asfalcie i chyba ciut gorzej radzi sobie na mokrym, ale na kamieniach i szutrach jest zdecydowanie lepiej, na sypkim piasku radzi sobie lepiej niż karma 29x1.9.

 

@edit

Zapomniałem o Schwalbe Hurricane i Conti travel contact. Też mogę z czystym sumieniem polecić.

Napisano

Siemasz,

Polecam albo smart sam, opona cicha, szybka, nie chlapiąca, świetnie sprawująca się w ternie. Co do szerokości to już Twoja indywidualna kwestia, ja osobiście jeżdżę na węższych oponach..

Alternatywnie bardzie pod katem jazdy po szosie ciekawą opcją są schwalbe hurricane typu semi slick.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...