rmk83 Napisano 4 Października 2012 Napisano 4 Października 2012 Witam, z racji tego, że moje obecne ogumienie dokonało żywota staję przed dylematem co założyć nowego. Rower to Kellys Saphix, obręcze KELLYS Draft 622x19. Jeździłem na standardowym modelu opon KELLYS Softline 700x38C skinwall 28", 4tys km przejechane i nie zostało z nich praktycznie nic. Teren w jakim jeżdżę to ok. 65% asfalt, 30% szuter, ubite ścieżki, 5% las itp. Budżet na nowe opony to max. 200pln za dwie sztuki. Przeglądając kilka tematów przewinęły mi się przed oczyma takie gumy jak Schwalbe Marathon (różne modele) lub Smart Sam, Continental Race King, Geax Saguaro. Połączenie małego oporu toczenia na asfalcie z dobrą przyczepnością gdy z niego zjadę, na tym mi zależy (jak wszystkim pewnie ) Ew. czy przy podanych wyżej drogach po których zazwyczaj jeżdżę kombinować z dwoma różnymi oponami na przód i tył? Ma to w ogóle sens w tym przypadku? Średni dzienny przebieg około 30km, w każdą pogodę Co wybrać? Z góry dzięki za porady, pozdrawiam rmk.
fw66 Napisano 4 Października 2012 Napisano 4 Października 2012 Polecam Maxxis Wormdrive. Trochę szersze i tylko 500g.
venom2000 Napisano 4 Października 2012 Napisano 4 Października 2012 Ja śmigam na 29"x2.0 Barro Race Geaxa troszkę drożej niż przewidywany budżet u ciebie ale jestem maksymalnie zadowolony z nich zrobione ponad 4k km popatrz za Geaxem AKA lub Mezcal lub takie: http://allegro.pl/opona-rowerowa-duro-miner-29er-db1072-26x2-10-60a-i2611543224.html http://allegro.pl/29-maxxis-braver-29x2-00-drutowa-opona-29er-bc-pl-i2614299330.html http://allegro.pl/opona-ritchey-comp-z-max-shield-29x2-1-29er-rewosp-i2676536421.html http://allegro.pl/opona-kenda-kommando-29-x-1-90-kevlar-120tpi-opony-i2666737691.html http://allegro.pl/opony-opona-continental-city-contact-28-29-x-2-1-i2619390079.html http://allegro.pl/opona-rubena-cityhopper-52-622-29-4-kolory-i2688162300.html
farmer Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Kurcze Venom aleś tu sypnął teraz oponami.... Przedział od slicków RUBENA CITYHOPPER które w terenie to raczej ciężko aż po Maxxis Braver który na asfalcie to podejrzewam że jak czołg będzie jechał. Jak dla mnie to Race King jest dość uniwersalny choć trzymanie kierunkowe pozostawia trochę do życzenia. Pomyślałbym jeszcze nad taką http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/cross/CycloXKing/CycloXKing_en.html oponą na przód w kombinacji z RK na tył
venom2000 Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Farmer ale zauważ że zdecydowana większość to 29" ja jestem zadowolony na maxa po przesiadce z tych opon co kolega od postu były fatalne nie mówiąc już nawet o jeździe w zimie i śniegu bo to makabra była namówił mnie człowiek w sklepie na taki rozmiar ogumienia i jestem mu wdzięczny fakt że to spory wydatek ale komfort jazdy jest ogromny a co do Maxxisa Bravera Opona specjalnie zaprojektowana na wyścigi w złych warunkach atmosferycznych. Otwarty bieżnik sprzyja mokrym i błotnym warunkom na trasie. Dwuskładnikowa mieszanka gumy bieżnika zmniejsza opory toczenia w centralnej części, a bardziej miękka mieszanka na zewnątrz bieżnika poprawia trzymanie na mokrej nawierzchni typu kamienie i korzenie. 29x2.00" uniwersalna opona na tył i na przód wersja drutowa waga ok 620g TPI 60 materiał 70a/50a 70a - trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross. uniwersalna mieszanka gumy wysoka trwałość bieżnika niskie opory toczenia 50a - mieszanka gumy stosowana do opon wyścigowych zwiększona przyczepność niskie opory toczenia RODZAJE KORDU TPI(threads per inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal opony,co wpływa na elastyczność opony. Czym większa ilość włókien jest użyta w oponie tym jest ona bardziej elastyczna. 60 TPI - wysokiej jakości kord używany opcjonalnie w większości opon naszej kolekcji. średnia grubość kordu wysoka wytrzymałość bocznych ścian opony na uszkodzenia mechaniczne Mam zamiar zakupić komplecik i sprawdzę go w warunkach jesienno zimowych
fw66 Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Przypomniał mi się kawał o wielbłądach w zoo . na pewno opony 29" mają wielką przyczepność, tylko po co mu to skoro i tak jeździ po asfalcie i szutrach. Idealne będą semislicki to wcale nie za szerokie.
wojtasin Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Jeśli asfalt, a szutry to bardziej szutry niż piaski, to polecam maratohny dureme. Jesli też piaski, to mondial. Albo mix. A szerokość to już jak wolisz - 1,4 albo 1.6. Dureme bardzo dobrze spisują się na asfalcie, nawet mokrym, na twardych, gruntowych drogach też świetnie, gorzej jest w piachu i błocie (tu to się wręcz wklejają). Mondial od dureme ma ciut większe opory toczenia na asfalcie i chyba ciut gorzej radzi sobie na mokrym, ale na kamieniach i szutrach jest zdecydowanie lepiej, na sypkim piasku radzi sobie lepiej niż karma 29x1.9. @edit Zapomniałem o Schwalbe Hurricane i Conti travel contact. Też mogę z czystym sumieniem polecić.
TomoCustomBike Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Siemasz, Polecam albo smart sam, opona cicha, szybka, nie chlapiąca, świetnie sprawująca się w ternie. Co do szerokości to już Twoja indywidualna kwestia, ja osobiście jeżdżę na węższych oponach.. Alternatywnie bardzie pod katem jazdy po szosie ciekawą opcją są schwalbe hurricane typu semi slick.
jasinski21444 Napisano 5 Października 2012 Napisano 5 Października 2012 Maxxis Crossmark 29" niskie opory , dobra przyczepność w terenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.