Skocz do zawartości
  • 0

[rower]Cube Aim 2008 po ostrym dofinansowaniu ;) by tomcat


99tomcat

Pytanie

Witam

 

 

Rowerem zakupiony dzięki poradą na tym forum w 2008 roku.

 

Wyglądał tak tuż po zakupie i taki pozostawał aż do obecnego sezonu :

 

 

obraz002minbn1.jpg

 

 

obraz002minbn1.jpg

 

 

obraz007minae1.jpg

 

 

Były na początku plany wielu zmian, przez 4 sezony nie zmieniłem nic.

 

 

W tym roku na początku sezonu przeszedł dokładny przegląd,centrowanei kółek, zmiana linek i pancerzy(na czerwone), klocków hamulcowych oraz pedałów na platformy ht.

 

 

img20120624135117.jpg

 

img20120624135124.jpg

 

 

img20120624135209.jpg

 

 

 

No i dopadło mnie z duzym opóźnieniem uzależnienie od modernizacji roweru ;)

 

 

 

Większość sezonu śledziłem forum i allegro zbierając tony gratów.

 

Pewne perypetie były (awaria tłumika w amorze podczas przeglądu)ale finalnie rower poskładany mniej więcej w finalnej konfiguracji :

 

 

img0015pr.jpg

 

 

img0017or.jpg

 

 

 

 

specyfikacja in progres ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Ładnie żeś poszedł. Takiego AIM-a to jeszcze nie widziałem. Pasują mu też te czerwone pancerze i inne elementy. Bardzo fajny wyszedł :D

 

Zaczęło się od planów wymiany amora. Potem doszedł częsciowo z konieczności napęd,a potem to już poszło....

 

W połowie projektu miałem mały kryzys i zastanawiałem się nad złożeniem jednak nowego roweru, ale dokończyłem w obecnej postaci.

Zapewne nie ma ma świecie drugiego aima, w którego władowano po 4 latach więcej niż był wart katalogowo nowy, więc jest zapewne faktycznie wyjątkowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna konfiguracja ilustrująca ogrom zmian ;)

 

 

 

Cube Aim 2008 rama 18"

 

W sprawie wagi posiłkuję sie tematem forumowicza qla i jego aimem 2008

 

Waga: katalogowo 13,2 kg (zapewne dla 16 ")

Rama: aluminium 6061 (ok. 2150 g [producent podaje 2050 g dla najmniejszego rozmiaru ramy])

Widelec: SR Suntour XCM (2600-2700g)--> Manitou Drake (1890g)

Skok: 80 mm-->80mm

Stery: Ritchey Logic OE, półzintegrowane

Wspornik kierownicy: Ritchey OE 110mm (190 g) - - kcnc fly rode 120mm czeka na kierownicę 31,8 ot taka mała wtopa zakupowa

Podkładki pod wspornik kierownicy: no name (10 g) --> brak podkładek

Kierownica: Ritchey OE (350 g)--> in progres

Chwyty: Cube ( 84 g) --> Booplight Race czerwone (30 g)

Wspornik siodła: Scape Light (350mm, 330 g)

Zacisk siodła: no name (40 g) --> gub cx-49 czerwony (?? g)

Siodło: Scape Active 4 (338 g) --> Selle in progres

Piasty: Shimano RM30/RM40 --> Novatec NT-DO41SB/NT-DO42SB

Obręcze: Rigida Sphinx UP --> Rodi FW Disc

Opony: Schwalbe Smart Sam 26x2.1 ( ok 700 g sztuka)--> in progres (rara ? rk ?)

Dętki: schwalbe, kenda (po ok 190gram)

Koło przód: 964 g --> 998 g (z zaciskiem)

Koło tył z kasetą: 1560 g --> 1289 (z zaciskiem)

Dźwignie przerzutek: Shimano Altus EF60 EZ-Fire Plus -- Shimano xt m770 10 speed

Przerzutka przód: Shimano Alivio M412 --> Shimano xt m771 dyna sys

Przerzutka tył: Shimano Alivio M410 --> Shimano xt m773 Shadow 10 speed

Dźwignie hamulca: Shimano Altus EF60 EZ-Fire Plus --> Shimano m596

Hamulce: Shimano M421, V-Brake -- > tarczowe Shimano deore m596 + tarcze slx model 2013

Korby: Shimano M341, 42-32-22 z. (1244 g z suportem)--> dyna sys in progres

Pedały: Fasten Alu (450g) --> ht pa12a (340g)

Kaseta: Shimano Altus HG30, 11-30 z., 8 b. --> Shimano slx gh-81 10 speed

Łańcuch: Shimano HG40 --> deore cn-hg54 10 speed

 

linki shimano, pancerze clarks, końcówki i uszczelnienia jagwire, czerwone końcówki linek kcnc ;-)

 

 

 

Poza hamulcami razem z tarczami oraz pedałami cała reszta to większe lub mniejsze okazje z allegro i forum.

 

Jako pierwsze kupiłem Drake-a oraz nowe koła. Gdybym koła kupował później to zapewne było by to coś lepszego, wtedy starałem się zmieścić z w budżecie ok 700zł za całość .. trochę mi nie wyszło ;)

 

Co to za amor?

Manitou Drake z naklejkami centuriona- demontaż z allegro

 

Ja zaś muszę Cię pochwalić za dbałość ;) bo po 4 latach rama wygląda jak w 2008, brawo.

 

Korbe, kasete, przerzutki też zmieniałeś?

 

No i wygląda super ;)

Uzupełniłem zmiany. Z napędu ostała się tymczasowo korba.

 

Co do ramy to z bliska idealna nie jest- obtarcia od linek, obicia od łańcucha mimo ochronnej owijki

ale ogólnie fakt wygląda nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przed ostatnim zdjęciu widać że masz mocno siodło pochylone do przodu czy mi się wydaje ?

 

 

Fotka robiona z wyrka pod dziwnym kontem- siodło jest ok

 

Zresztą siodełko tak jak np bidon pozostaje na tym rowerze wyłącznie z powodu wielokrotnego przekroczenia założonego budżetu ;)

 

W przyszłym roku z ulgą je wyrzucę na śmieci. Niewygodne, poocierane, gubi już zszywki z poszycia.

 

 

 

Plany na przyszły tok to nowe siodło, bidon, dętki i tylna opona ( będą maiły w przyszłym roku 5 lat ! )

 

Z większych wydatków to albo zębatki albo cała korba dyna sys oraz kierownica.

 

Mostek już mam (dłuższy i z mniejszym wzniosem oraz lżejszy ) ale nie wpadło mi do głowy, że obecna kiera i mostek to 25,4 mm. Przy składaniu roweru wyszło, że mostek sobie poczeka na zamontowanie.

 

 

Po drodze było trochę perypetii, uszkodzony amortyzator przy rozkładaniu, jak już wspomniałem niepasujący mostek czy kilka części kupionych i nie zamontowanych np kaseta deore 1 0 speed.

 

Przez to wszytko oraz problemy rodzinne rower spędził u serwisanta prawie miesiąc zamiast zakładanych 3-4 dni, a ja cały wrzesień chodziłem piechotą :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wkręciłeś, ale nie martw się ja miałem identycznie. Planowałem poskładać rower do tysiąca złotych a teraz co się okazuje, że muszę budżet zwiększyć prawie 7 krotnie :D

 

Ale mam nadzieję, że nie zajmie mi to 4 czy 5 lat :D planowane jest okrągły rok góra półtora - ale razem z nową ramą ;P

 

ps. te nie używane części które opisujesz tj. mostek kaseta itp. przecież możesz sprzedać, będzie na oponki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wkręciłeś, ale nie martw się ja miałem identycznie. Planowałem poskładać rower do tysiąca złotych a teraz co się okazuje, że muszę budżet zwiększyć prawie 7 krotnie :D

 

Ale mam nadzieję, że nie zajmie mi to 4 czy 5 lat :D planowane jest okrągły rok góra półtora - ale razem z nową ramą ;P

 

ps. te nie używane części które opisujesz tj. mostek kaseta itp. przecież możesz sprzedać, będzie na oponki ;)

Mostek zostanie, wyleci obecna kiera bo klocek. Zresztą nie po to szukałem mostka o innej długości i pochyleniu,żeby go teraz sprzedawać ;)

 

Jeszcze tylko myślę czy kiera ma być gięta czy prosta.

Tak czy siak to już w przyszłym roku.

 

 

Jak trochę ochłonę to kilka części poleci do działu sprzedam lub na allegro ;)

 

Na razie sprzedałem stare koła i wywaliłem xcm-a na śmietnik- tam było jego miejsce

 

 

 

Co do przekroczenia budżetu 7x to ja widzę jestem w tej dziedzinie amator- pi razy oko raptem 1k więcej niż planowałem wydałem no może 1.2k ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa generalnie wszytkich piszacych.

 

Spodziewałem się trochę nastawienia w stylu chyba cię poje%4 ładować tyle w tani rowerek ;)

 

Jakoś tak wyszło nie do końca było to zamierzone ale jak na razie jestem zadowolony.

 

Zresztą poza ciekawszymi bardziej lub mniej malowaniami nowa jakość ramy przynoszą u Cube dopiero Reactiony, wszystko nizęj ma i tak podobną masę i geometrię.

 

 

Mega wylajtowany bajk to nigdy nie będzie, ale też nie mam parcia na zbicie każdego grama,

uda sie tu czy tak coś przyciąć to dobrze i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ta czerwień troszkę po oczach szczypie :) ale o gustach się nie dyskutuje.

Od momentu jak poskładałem swojego to stoję na stanowisku że rower czarnej matowej ramie nie może być krzykliwy :)

 

No i napęd mnie rozłożył ... poprawcie mnie jak się mylę ... Ale kompletne XT będzie kosztowało gdzieś w okolicy ceny zakupu tego roweru jako nowego ? :)

 

Każdy ma swojego konika i na niego łoży ... ważne ze sprawia przyjemność :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ta czerwień troszkę po oczach szczypie :) ale o gustach się nie dyskutuje.

...

 

No i napęd mnie rozłożył ... poprawcie mnie jak się mylę ... Ale kompletne XT będzie kosztowało gdzieś w okolicy ceny zakupu tego roweru jako nowego ? :)

...

Pozdro

 

 

Co do kolorystyki chciałem neico złamać tę monotonną czerń, dodatkowo obecnie mam czarne szprychy i manetki oraz klamki.

 

Czerwone tak naprawdę są jedynie gripy, pancerze przerzutek i zacisk sztycy.

 

Pedały sprawa dyskusyjna taki miłem kaprys zawsze można w przyszłości wymienić ;)

 

 

Co do cen to wprawdzie dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale większość to okazje z allegro czasem nawet za 1/3 ceny katalogowej.

 

Z półki sklepowej są jedynie hamulce i tarcze.

Tarcze kupione na końcu i nie maiłem już sumienia przy takich wydatkach ciąć kosztów o kilka dyszek. Poza tym wyglądają ciekawie jak na shimanowskie.

 

 

Napęd nie jest kompletny xt, raczej przerzutki i manetki xt z rocznika 2011, łańcuch najtańszy czyli deore - wszytko a z allegro z demontażu. Do tego używana kaseta slx za 3 dyszki ;)

 

 

Razem napęd wyszedł mnie w okolicy 550 zł z wysyłkami, więc myślę rozsądnie.

Boli jednak konieczność dokupienia jeszcze zębatek lub całej korby. Na pewni nie kupię slx w cenie katalogowej.

 

Koła to koszt 300zł, stare poszły za stówkę wiec 200zł dopłaty raptem.

 

 

Na amorze się przejechałem- wylicytowałem za 360zł -mega okazja.

Jednak przy rozbieraniu rozlecial sie tłumik i musiałem w niego włozyć kolejne 150zł i juz okazja jest to średnia.

 

 

Summa sumarum założony budżet był w okolicy 700zł, wyszło ok 1700 + koszt poskładania.

Da się żyć.

Dodając wartość 4 letniego aima mogłem kupić rower za ok 2500zł.

Nawet polujac na używki ramę miał bym pewnie lepszą,ale z osprzętem to już nie sądzę

 

W Przyszłym roku trzeba będzie jeszcze wsadzić w niego z 300-400 zł i to raczej będzie już koniec inwestowania na 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie ta biała kiera u ciebie gryzie ;)

 

 

Każdy ma swoje gusta- ja się gryzę czy czegoś jeszcze czerwonego nie dodać.

 

 

..Zresztą, jak masz rozpiskę, to pewnie widziałeś i mój rower;)

Dziwi mnie tylko jedno- nadal masz xcm-a.

 

Co jak co ale decyzja o jego wyrzuceniu zrobiła największą różnice.

 

 

Tak czy siak gang tuningowanych Aim-ów się rozrasta ;)

 

 

Denerwuje mnie teraz bidon- chyba jako pierwszy wyleci bo koszty groszowe a będzie bardziej dopasowany - ma ktoś jakieś doświadczenia z zefal z2o ?

 

bidon-zefal-z2o-sport-60-600-ml-krakow.jpg

 

Wydaje się tani z sensownym ustnikiem - stawiam na przezroczysty z elementami czarno szaro czerwonymi- w sam raz pod ramę.

 

 

Myślę jeszcze o camelbak-u podium,

 

c_Podium_21_Smoke_Racing_Red_big.jpg

ale to tylko bidon a jest 3 czy 4 razy droższy w wersji standardowej o termicznej nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie ta biała kiera u ciebie gryzie ;)

 

 

Każdy ma swoje gusta- ja się gryzę czy czegoś jeszcze czerwonego nie dodać.

 

 

 

Dziwi mnie tylko jedno- nadal masz xcm-a.

 

Co jak co ale decyzja o jego wyrzuceniu zrobiła największą różnice.

 

 

hmm, fakt, o gustach sie nie dyskutuje:P Za to u mnie kokpit od razu rzuca sie w oczy:)

 

Co do XCM-a... nie mam kasy na razie, (ciągle mam jakies problemy techniczne z drugim i trzecim rowerem, a odkładam na ostre jeszcze...;]), ale w planach jest jakiś sztywniak, no ale to te 300-400zł trza mieć;] Licze, że XCm w końcu sie rozpadnie, to nie będzie opcji i trzba będzie kupić :) Pewnie kupie na początku nowego roku, bo w kwietniu dziecko mi się rodzi, więc wtedy w ogóle znaleźc kasę będzie cieżko;]

 

A co do Bidonu, to kup jakiś czerwony;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały są genialne, super łożyska, solidne i świetnie trzymają.

Zaliczona spora gleba- siodełko obdzierane, jeden z rogów na kierownicy też, pedał mocno dostał.

śruba od ośki ma wżery od asfaltu a plastikowy pedał poza szlifem z boku bez szkód.

Mam wrażenie ze połamać je to będzie duży problem ;)

 

Raz miałem 2 dziury w łydce od pinów, ale czasem to zdarzy się każdemu nadziać na nie w platformach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało nie być zmian ale będą :laugh:

 

 

Moje uzależnienie od zmian weszło w fazę terminalną.

 

 

Tak więc korba m552 wylicytowana.

 

Miał być w przyszłym roku slx ale trafiła siew dobrej cenie używka to będzie

 

Wchodzi także nowa kierownica. Trochę przypadkiem- obecna po prostu została sprzedana razem ze zdjętymi niedawno z roweru częściami.

 

 

Z braku laku accent profi.

Lansu nie będzie, ale traktuje ją tymczasowo.

Zobaczymy czy mostek 120mm + kierownica 640mm o takim gięciu będą wygodne.

 

Mostek już leży od pewnego czasu - kcnc fly ride (wylicytowany w dobrej cednie, to główny powód dlaczego akurat on)

 

 

 

aa no i chyba wpadnie bidon cube 0.7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe części zamontowane. Korba srebrna i trochę szkoda- czarna lepiej by wyglądała.

No ale nic akurat taka się trafiła.

 

Niestety rower nie należy do wylajtowanych.

 

Zważony po mocowaniu korby i wyszło 13.1kg :icon_confused:

Goły rower z koszykiem na bidon, tylną lampką oraz licznikiem sigmy.

 

Wywaliłem z 1.5kg złomu z pokładu, a waga jest prawie katalogowa.

 

Jak widać dane fabryczne są z czapy, zapewne liczone dla ramy 16" i po drodze komponenty przytyły :(

 

 

Obecna praktycznie finalna specyfikacja

 

Cube Aim 2008 rama 18"

 

W sprawie wagi posiłkuję sie tematem forumowicza qla i jego aimem 2008

 

Waga: katalogowo 13,2 kg (zapewne dla 16 ")

Rama: aluminium 6061 (ok. 2150 g [producent podaje 2050 g dla najmniejszego rozmiaru ramy])

Widelec: SR Suntour XCM (2600-2700g)--> Manitou Drake (1890g)

Skok: 80 mm-->80mm

Stery: Ritchey Logic OE, półzintegrowane

Wspornik kierownicy: Ritchey OE 110mm (190 g) - - kcnc fly ride 120mm (ok 120g)

Podkładki pod wspornik kierownicy: no name (10 g) --> brak podkładek

Kierownica: Ritchey OE (350 g)--> accent profi 640mm (270g)

Chwyty: Cube ( 84 g) --> Booplight Race czerwone (30 g)

Wspornik siodła: Scape Light (350mm, 330 g)

Zacisk siodła: no name (40 g) --> gub cx-49 czerwony (?? g)

Siodło: Scape Active 4 (338 g) --> Selle in progres

Piasty: Shimano RM30/RM40 --> Novatec NT-DO41SB/NT-DO42SB

Obręcze: Rigida Sphinx UP --> Rodi FW Disc

Opony: Schwalbe Smart Sam 26x2.1 ( ok 700 g sztuka)--> in progres (rara ? rk ?)

Dętki: schwalbe, kenda (po ok 190gram)

Koło przód: 964 g --> 998 g (z zaciskiem)

Koło tył z kasetą: 1560 g --> 1289 (z zaciskiem)

Dźwignie przerzutek: Shimano Altus EF60 EZ-Fire Plus -- Shimano xt m770 10 speed

Przerzutka przód: Shimano Alivio M412 --> Shimano xt m771 dyna sys

Przerzutka tył: Shimano Alivio M410 --> Shimano xt m773 Shadow 10 speed

Dźwignie hamulca: Shimano Altus EF60 EZ-Fire Plus --> Shimano m596

Hamulce: Shimano M421, V-Brake -- > tarczowe Shimano deore m596 + tarcze slx model 2013

Korby: Shimano M341, 42-32-22 z. (1244 g z suportem)--> pozagrupowa m552

(950g)

Pedały: Fasten Alu (450g) --> ht pa12a (340g)

Kaseta: Shimano Altus HG30, 11-30 z., 8 b. --> Shimano slx gh-81 10 speed

Łańcuch: Shimano HG40 --> deore cn-hg54 10 speed

 

linki shimano, pancerze clarks, końcówki i uszczelnienia jagwire, czerwone końcówki linek kcnc ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...