epawel Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 W moim nowym biku z internetu :-( nie moge idealnie ustawic hamulca, aby nie ocieral o tarcze. W 90% obrotu chodzi bezszelestnie, natomiast w jednym położeniu jest "hamowanie". W czasie jazdy objawia się to charakterystycznym dzwonieniem, ale nie ma na to reguły, czasem gdy jade wolnie, czasem gdy jade szybciej, także nie zalezy od terenu po ktorym jade. Dzwonienie trwa ok 1% czasu jazdy, wiec nie jest szczegolnie uporczywe, ale średnia na liczniku jest juz odczuwalnie mniejsza. Jest jakas metoda delikatnego prostowania tarczy, aby nie pogorszyc stanu obecnego? Jakim torx'em (nr/rozmiar) odkreca sie śruby mocujące tarcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Października 2012 Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Torx t25 jest standardowym rozmiarem do typowych śrub, drugi typ to śruby z gniazdem na imbus, choć to rzadko. Co do tarcz - ten 1% oznacza jeden procent czasu jazdy czy 1% obrotu koła? Jeśli to pierwsze to dla mnie oznacza sporadyczne podzwanianie tarczy o klocki w czasie jazdy, to drugie że tarcza regularnie co obrót delikatnie "muska" klocki, czyli jest odkształcona punktowo. Jeśli tarcza podzwania to jest to praktycznie nie do wyeliminowania - bo przyczyną najprawdopodobniej jest wiotki widelec/piasta itd. Jeśli przyczyną jest odkształcenie to musisz to miejsce odgiąć w przeciwną stronę. Najlepszym domowym narzędziem do tego celu będzie klucz francuski ustawiony rozstawem szczęk minimalnie ponad szerokość tarczy - klucz nasuwasz na tarczę w miejscu ocierania i lekko naginasz w przeciwną stronę. Siłę z jaką działasz na tarczę zwiększasz stopniowo, uwzględniając przy tym "parę" we własnych rękach. Najlepiej, żeby rower wisiał a koło swobodnie się kręciło. To jak masz przeprowadzić tą operację trudno powiedzieć, możesz to sprawdzić wyłącznie sam, eksperymentalnie. Dużo zależy od samej tarczy, jej jakości. Tarcze kiepskie będą bardziej plastyczne, tarcze lepsze bardziej sprężyste. Tarcza plastyczna łatwiej podda się twoim zabiegom ale też łatwiej ją odkształcić w niepożądany sposób. Tarczę sprężystą trudniej modelować ale też i łatwiej osiągnąć trwały efekt a nawet jeśli "przegniesz' to nie zdeformujesz jej bardziej. Rower kupiony przez internet ma ten minus, że nawet jeśli rower został poprawnie przygotowany do eksploatacji to potem musiał być spakowany i wysłany - a wtedy przednie koło jest po ustawieniu hamulca ponownie wypinane. Być może musisz poprawić zamontowanie koła w hakach widelca jeśli zrobiłeś to tylko raz, przy inicjalnym uruchamianiu roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
epawel Napisano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Tarcze dzwonią 1% czasu, a jak sie kreci kołem w powietrzu to czuc otarcie o klocki przy każdym obrocie w jednym miejscu. Amor to Reba a piasta deore, sprzet nie powinien wiec winić w tym przypadku. Poczekam jeszcze troszke moze klocki na tyle sie wytrą, że nic nie bedzie dzwonic, a dla pewnosci sprawdze czy tarcza jest dobrze dokrecona. Koło w widelcu wsadzałem kilkakrotnie, tez na poczatku szukałem tam przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 No, a czy po tym kilkukrotnym wsadzeniu koła regulowałeś hamulec? Chodzi mi o popuszczenie zacisku i dokręcenie go przy wciśniętej klamce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
epawel Napisano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Regulowałem poprzez metode "na boku", odkrecajac sruby mocowania hamulca i prubując znalesc optymalne rozwiazanie. Metoda z wcisnieta klamka u mnie nie zadziałała, ponoc dobrze spisuje sie na XT'kach :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.