Skocz do zawartości

[Amortyzator] XCR RL - problem z tłumikiem olejowym


kroczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

od jakiegoś czasu mój wysłużony i kilkukrotnie wskrzeszany amortyzator postanowił sam z siebie zostać amortyzatorem powietrznym i wszystko by by było pięknie gdyby nie zbytnia twardość tego tworu.

Zawinił kartridż tłumika olejowego, który to od nowości pracował wyłącznie jako tłumik a teraz mam wrażenie, że zassał powietrze, bo działa jak sprężyna powietrzna, do tego stopnia twarda, że nawet po wyjęciu właściwej sprężyny (tej stalowej z drugiej goleni) amortyzator działa, tyle że jego ugięcie to max 5 cm ( oryginalnie było to około 8cm ugięcia rzeczywistego ).

 

I pytanie moje jest takie, czy wie ktoś, czy mogę coś z tym tłumikiem zrobić? Nie sprawia wrażenia rozbieralnego.

 

W specyfikacji jest to ta część z numerkiem 13 (nie jestem pewny, czy to konkretnie ten model, ale flaczki wyglądają identycznie).

 

Z góry proszę raczej o odpowiedzi w stylu: "podgrzać", "przewiercić", "postukać" zamiast "dlaczego" czy "nie opłaca się dotykać"... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam mieszane uczucia co do ewentualnego otwierania go, tym bardziej, że jak wspominałem - ciśnienie tam obecnie znacznie wzrosło... ;)

 

hmm moze zostan moim testerem, poszukaj drugiego xcr z tlumieniem olejowym, wkrec w miejsce sprezyny drugi tlumik olejowy i daj znac czy dziala :)

 

A co do tego, to znalazłem jakiś czas temu w lesie składowisko zużytych opon rowerowych O_o, nawet przeglądałem czy jakieś są mniej zużyte i na zapas na czarną godzinę by się nie nadały, to może pojeżdżę w pobliżu to znajdę śmietnik amortyzatorów;) Tylko sęk w tym, że już na pojedynczym tłumiku ugięcie jest za małe..:\

 

P.S. różne śmieci ch..je nie ludzie do lasu wyrzucają, ale tymi oponami byłem zadziwiony, ze 20-cia ich było i to nie jakieś od wigry czy innych rometów ale jakieś maratonówki i góralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wiele odpowiedzi się nie doczekałem, fakt, temat niestandardowy ;)

Na razie wymyśliłem coś takiego, że będę go po prostu po jeździe zostawiał w stanie ściśniętym, tj. wciskam ile się da i blokuję manetkę, jak powietrze same się do niego wtłoczyło, to może i przy podwyższonym ciśnieniu samo zejdzie...

 

A z ciut innej beczki, jakby moje zabiegi nie przyniosły skutku:

 

Czy wie ktoś może czy XCR LO da się przerobić na XCR RL? Bo bym po prostu kupił sporo tańszą wersję bez manetki (LO) i przełożył obecną głowicę i manetkę... ? Według schematów na stronie suntoura tłumiki wyglądają podobnie, ale mają inny numer katalogowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...