Duckbill Napisano 1 Października 2012 Napisano 1 Października 2012 Witam, potrzebuję porady przy wyborze kół. Interesują mnie koła spełniające poniższe kryteria: 1. rozmiar - 26 cali 2. cena około 1500 pln za komplet (max 2000 pln jeśli miały by być naprawdę znacząco lepsze). 3. jazda to głównie XC, czasami trochę w górach. Maratony, ale nie walczę i pewnie nigdy walczyć nie będę w nich o pierwsze miejsca. 4. moja waga to 84 kg. Nie wymagam od kół wagi piórkowej - waga ma być rozsądna 2 kg to trochę dużo ale spokojnie zaakceptuję więcej niż 1,5 kg Do tej pory chciałem składać koła DT w bikestacji ale im więcej czytam tym bardziej nabieram wątpliwości czy na pewno chcę składać koła i tym bardziej czy w bikestacji (np. ten wątek mnie zniechęca http://www.forumrowe...az-takie-opory/) Tak naprawdę to zastanawiam się aktualnie na Mavicami CROSSTRAIL'ami albo Shimano XT (tak wiem że one ważą 2 kg ). W XT obawiam się trochę braku łożysk mechanicznych - chociaż nie wiem w sumie czemu bo nie spotkałem się z żadną złą opinią o nich. Dodam jeszcze że na wiosnę będę pewnie też zmieniał hamulce i wybór pewnie padnie na XT/XTR. To może być kluczowe jeśli chodzi o wybór mocowania tarczy - przejście z hamulcami na shimano sugeruje wybranie kół pod centerlock. Koła trafią do Gianta Anthem X'a
jasskulainen Napisano 1 Października 2012 Napisano 1 Października 2012 jezeli chcesz wydac 2000zl to powinno ci starczyc na zestaw: piasta przod novatec 711, piasta tyl dt 240 lub 350 do tego obrecze ztr i szprychy wedlug uznania ale jesli chcesz wydac mniej i nie zalezy ci na kazdym gramie to kup kola xt w cenie 1100zl ; )
Michauuu Napisano 1 Października 2012 Napisano 1 Października 2012 Z tego co jest aktualnie na Allegro to American Classic http://allegro.pl/american-classic-mavic-crossmax-ritchey-carbon-xtr-i2671593918.html
dawid Napisano 1 Października 2012 Napisano 1 Października 2012 Jeśli chcesz mieć piasty z mocowaniem tarczy pod CL To myśle ze najlepszy wybór to Dt swiss 350s komplet kosztuje 710zł i waży tylko 10gram więcej niż novatec 711 i 712sb Do tego może obręcze ZTR Arch EX, jeśli nie zależy Ci aż tak na wadzę, a będziesz mógł bardzo łatwo przerobić koła na bezdętkowe. Ze szprychami standardowymi cieniowanymi do 1.6 zestaw będzie kosztował pewnie w granicy 1600zł i ważył 1530gram, jak byś wybrał lepsze szprychy to cena by była w granicy 2000zł i waga poniżej 1500gram zachowując dobrą sztywność i wytrzymałość
Duckbill Napisano 2 Października 2012 Autor Napisano 2 Października 2012 Dzięki za dotychczasowe posty. Mam nadzieję że to nie wszystkie i jeszcze jakieś opinie\pomysły się pojawią. A z CROSSTRAIL'ami nikt nie ma żadnego oświadczenia ?
tobo Napisano 2 Października 2012 Napisano 2 Października 2012 Mam crossride'y i crossmaxy i moim zdaniem piasty w kołach mavica są bardzo trwałe, to na plus. Ze sztywnością jest chyba trochę inaczej - osobiście nie używałem crosstraili ale gdy były testowane w niemieckiej prasie to informowano o małej sztywności tych kół. Pytając o użytkowanie crossmaxów parę osób (większość tych która odpowiedziała na moje zapytania) twierdziło że są to koła mało sztywne. Moja osobista opinia też taka jest więc gdybam że skoro napisano o małej sztywności crosstraili to może tak być. Te koła to mało popularny model mavica - w przypadku np pęknięcia szprychy możesz mieć problem z naprawą. Przez trzy lata pracy w serwisie w dużym sklepie nie wpadł w moje ręce do tej pory jeszcze ani jeden rower na tych kołach.
Duckbill Napisano 2 Października 2012 Autor Napisano 2 Października 2012 No dobra to chyba jednak mnie składanie nie minie. Jeśli miałbym składać to chyba na piastach DT 240 albo 350 bym wolał. Obręcze DT albo ZTR. To teraz pytanie gdzie warto zaplatać ?
Rulez Napisano 2 Października 2012 Napisano 2 Października 2012 Zestaw za rozsądne pieniądze i w rozsądnej wadze : Piasty 350 CL : http://www.dt4you.pl...c009571f1ee424f Szprychy Supercompetition: http://www.dt4you.pl...c009571f1ee424f Obręcze WTB Frequency I19 (bardzo dobre obręcze) : http://allegro.pl/ob...2681434673.html Kalkulator szprych (ERD obręczy WTB to 541 mm) : http://spokes-calcul...Calculator.aspx
dawid Napisano 2 Października 2012 Napisano 2 Października 2012 Składałem sporo kół i jakoś obręcze DT w porównaniu z ZTR'em wypadają słabo. Mimo ze ZTR swoje kosztuje, to moim zdaniem warto w niego zainwestować, jeszcze jak wybierzesz arch ex, to przypuszczam że sporo sezonów na nich przejeździsz. Jeśli nie zależy Ci na masie, to nie warto dopłacać do 240s, 350s w zupełności Ci starczą. Jak byś był zainteresowany to napisz do mnie, jestem w stanie Ci coś ciekawego zaproponować. Co do jakości, sam o sobie nie będę się wypowiadał, na forum dużo info znajdziesz
Duckbill Napisano 2 Października 2012 Autor Napisano 2 Października 2012 Składałem sporo kół i jakoś obręcze DT w porównaniu z ZTR'em wypadają słabo. Mimo ze ZTR swoje kosztuje, to moim zdaniem warto w niego zainwestować, jeszcze jak wybierzesz arch ex, to przypuszczam że sporo sezonów na nich przejeździsz. Jeśli nie zależy Ci na masie, to nie warto dopłacać do 240s, 350s w zupełności Ci starczą. Jak byś był zainteresowany to napisz do mnie, jestem w stanie Ci coś ciekawego zaproponować. Co do jakości, sam o sobie nie będę się wypowiadał, na forum dużo info znajdziesz Dobra, to będziemy w kontakcie - na prv się pewnie odezwę w sprawie tych kółek jeszcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.