Skocz do zawartości

[pedały] Serwis Exustar E-PM25


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam sobie od 1,5 roku pedały Exustar wymienione w tytule. Działają dobrze, jednakże po pierwszym 1000 km powstały na nich potworne luzy. Jestem pewien, że w środku nie ma ani grama smaru, bo przy mocniejszym pedałowaniu słychać piski. Jak się do nich dobrać? Byłem w Leroyu i Praktikerze i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiadającego klucza nasadowego (to jest prawdopodobnie 9 mm o małej średnicy zewnętrznej).

Napisano

no to kup normalną 9tkę nasadkę i szlifnij ją z zwierzchu, ja tak robiłem. Exu pracuje na ślizgu i maszynce, najprawdopodobniej ślizg się wyślizgał - to niestety minus tych pedalców. Gwint nakrętki jest najprawdopodobniej z tego co pamiętam odwrotny od typowego.

Napisano

pasuje nasadka marki yato 9 mm luzu w żaden sposób nie skasujesz

Jeżeli jest taki potworny to jedyne co możesz zrobić by go zmniejszyć to wymienić łożyska na nowe. i tu jest opcja tanie chińskie za kilka zł pochodzą z 2 miesiące, droższe japońskie pochodzą z 6 miesięcy ;)

Napisano

Zgadza się, jest lewy gwint, zresztą jest to zaznaczone na trzpieniu. Myślałem o zeszlifowaniu, na razie nie mam dostępu do umożliwiających to narzędzi. Poszukam tej nasadki Yato, bo mając nazwę można to zamówić przez internet. Co do samego serwisowania, to wiadomo, że jeżeli tuleje ślizgowe są cylindryczne, to nie ma mowy o kasowaniu luzów (chyba że partyzanckie włożenie blaszki od piwa...). Natomiast kiedyś komuś serwisowałem pedały, chyba to były Cranki, i tam tuleje ślizgowe były stożkowe - zabierając podkładeczki można było skasować luz. Dlatego byłem bardzo ciekaw, jak jest w tych Exustarach. Przecież te pedały kosztują 2x tyle co Shimano, głupio by było, gdyby się okazało, że są w środku gorzej zbudowane....

Napisano

Tytanowe cranki kosztują naście razy tyle i dostają luzów - gdyby zasada cena - jakość obowiązywała to te cranki powinny być niezniszczalne :)

  • 5 tygodni później...
Napisano

Tak dla potomności - bo temat się ładnie wyszukuje - kupiony klucz wspomnianej firmy, nazywa się Nasadka długa 1/4" 9 mm Yato YT-1420 i pasuje. W środku jest tylko łożysko kulkowe i ta nakrętka, żadnego kasowania luzów. Myślę, że część luzów zniknie, jak się włoży o-ring (po stronie korpusu pedału przeciwnej niż łożysko kulkowe) w miejsce zgubionej uszczelki przeciwpyłowej. Poza tym śrubki od sprrężynek miały wyrobione gniazda na imbus, wymieniłem na nowe i jakoś lepiej.

  • Mod Team
Napisano
Myślę, że część luzów zniknie, jak się włoży o-ring (po stronie korpusu pedału przeciwnej niż łożysko kulkowe) w miejsce zgubionej uszczelki przeciwpyłowej

Też tak myślałem, niestety u mnie po takiej operacji zaczęły pedały ciężko się kręcić. Po jakimś czasie natomiast oring wysuwał się z tego miejsca i wychodził na zewnątrz.

Napisano

Też tak myślałem, niestety u mnie po takiej operacji zaczęły pedały ciężko się kręcić. Po jakimś czasie natomiast oring wysuwał się z tego miejsca i wychodził na zewnątrz.

 

Jeśli by uszczelka, która tam była, była dobrze osadzona, to w ogóle by nie wypadła....

Napisano

Żadną uszczelką nie skompensuje się luzów, być może korpus będzie się mniej ruszał w rękach bo zapiera się na gumie ale w czasie jazdy noga generuje większe obciążenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...