Skocz do zawartości

[Amortyzator] Recon Solo Air stukanie


Franiuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj przeserwisowałem swojego Recona Solo Air. Jest to wersja OEM i właściwie nie różni się niczym poza szczegółami budowy systemu SA. No ale nie ważne. Przechodząc do sedna sprawy.... Recon pracuje lepiej - chodzi jakby lżej, golenie są teraz ładnie nasmarowane. Pojawił się jednak mały problem. Na samym początku skoku można usłyszeć takie metaliczne stuknięcie. Jest to na pewno stuknięcie od strony sprężyny powietrznej. Macie pomysł, co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w reconie ale podobnie powinno być tak jak w torze solo air. Przyczyną jest lekko luźne połączenie tulei z korkiem i podczas ugięcia amora tuleja stuka w korek, metal o metal i robi puk puk. Spuść powietrze odkręć korek i lekko wciśnij amor jeżeli jest tak jak w torze to powinna się wysunąć tuleja z korkiem. Wyciągnij z niej korek i na nim powinien być oring (wchodzi w tuleje) , zdejmij go wytrzyj i załóż. Włóż tuleje w korek, skręć i napompuj, powinno pomóc. Jeżeli nie to kup nowy oring tak aby tuleja wchodziła ciasno. Ja u siebie założyłem nowy oring ale po jakimś czasie znowu zaczęło stukać, to dopasowałem większy oring na styku korka i tulei, tak by tuleja pukała w gumę- oring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Uspokoiłeś mnie ;). była to jedna z moich hipotez. Zwróciłem uwagę na ten oring. Przy serwisie dokładnie go wyczyściłem i przetarłem olejem 15W (ten sam, co do uszczelnienia komory SA i do dolnych lagów) i niestety nic to nie pomogło... A rozkręcałem go 3 razy, bo myślałem, że coś z złej kolejności złożyłem. No nic, popołudniu zobaczę, czy dobrze trzyma powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak był szczelny. To że stuka to nie znaczy że będzie spuszczać powietrze, tam jest minimalny luz a nie nieszczelność. Oring jest średnicy tulei i włożyłem go dodatkowo, tak jak pisałem pomiędzy tuleje a dolną krawędź korka tak żeby jak będzie delikatny luz to tuleja będzie uderzać w gumę i nie stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłożyłem już oring pod korek i teraz nic nie stuka, nic nie puka ;). Dostałem jedynie oring 32 mm. Był sporo za duży, więc zrobiłem z niego podwójny oring i teraz działa, jak trzeba. Tylko nie jestem pewny, czy wystarczy zwykły, czy może mam trzymać takiego z gumy odpornej na działanie smarów, olejów i tym podobnych. Właściwie, to ten oring ma niewiele kontaktu z olejem - ten oring, który jest niżej uszczelnia układ - no ale nigdy nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...