Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Cube ltd race 2012


SHADOW73

Pytanie

Witam!

Właśnie zakupiłem bardzo okazjonalnie ( 3000 zł) cube ltd race 2012. Rower jest super, wcześniej miałem meride matts 20 d i różnica jest kolosalna, zwłaszcza jeśli chodzi o amor i przerzutki.

LTD%20Race%202012%20Black%20Anodized.jpg

Rozmiary ram

16", 18", 20", 22"

Rama

Alu Superlite AMF 6061 Double Butted, RFR-Geometry, Disc only

Dostępne kolory

black anodized, grey metal blue

Amortyzator

Fox Evolution 32 Float RL, 100mm, Lockout

Stery

FSA No.10 semi-integrated

Mostek

Easton EA30 Oversized

Kierownica

Easton EA30 Lowriser Oversized

Chwyty

CUBE Performance Grip

Przerzutka tył

Shimano Deore XT RD-M780 Shadow 10-speed

Przerzutka przód

Shimano Deore XT FD-M780 Top Swing, 34.9mm, 10-speed

Dźwignie przerzutki

Shimano SLX SL-M660-10 Rapidfire-Plus, 10-speed

Hamulce

Shimano BR-M505 hydr. discbrake(180/160mm)

Mechanizm korbowy

Shimano FC-M552 2-Piece 42x32x24T, 175mm, integrated BB, 3x10 speed

Obręcze

Alex ZX 24

Tylna pista

Shimano Deore XT HB-M785 Disc

Przednia piasta

Shimano Deore XT FH-M785 Disc

Szprychy

DT Industry

Opony

Schwalbe Rapid Rob Performance 2.25

Dętki

Impac AV14

Pedały

Fasten Alu

Siodło

Selle Italia X1

Wspornik siodła

Easton EA30 31,6mm

Obejma podsiodłowa

Scape Varioclose 34.9mm

Waga

12,1 kg

 

Cube waży 12,1 kg. Co można by w nim wymienić żeby zejść na 11?

I czy w ogóle warto coś w nim zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,

 

Twoja korba FC M552 to SLX tylko bez hollowtech, kolega ma rację, nie ma potrzeby wymieniać. Sam mam CUBE ( niestety w mało słusznym kolorze :)) z tą korbą i daje radę.

 

 

http://pokazywarka.pl/4ln93j/

 

 

 

 

 

 

 

Moim zdaniem nie ma sensu ... masz dobrą korbę ...

Wymieniając na SLX`a zyskasz jakieś 60g wymieniając na XT zyskasz ze 100 może 120g

Wydasz kupę kasy i będą to drogie gramy ...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna maszynka.

 

Co do wagi to najtaniej faktycznie na gumach, dętkach i pedałach jeśli masz fabryczne.

Straszne z nich kloce.

 

 

Podaj też model kasety- jak to deore to masywny z niej klocek- wiem bo przekonałem się macając jaka jest różnica wagi między deore a slx.

Jak na taka mała niby część to ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj ile wazy to co masz - u mnie w aim według wyliczeń wyszło by dobre 300-350 gram względem serii.

 

Największą różnicę daje niby masa rotująca czyli koła.

Zacznij tak jak piszesz do oponek i dętek.

 

Pedały są tragiczne więc czy to ramki, czy platformy czy spd to jednak warto a koszty duże nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej urwać wagę na

-kierownica 390g----->Ritchey WCS wazy 155g

-sztyca 320g

-mostek 170g

-koła pewnie 2200g dotego słaba żywotność

-opony 750g

-dętki 200g

- pedały waża 360g 2 szt , SPD będa wązyc podobnie ale jazda całkiem inna.

-korba 552 waży 940g , SLX=XT=860g waga podobna , ale sztywność ko9rby zdecydowanie lepsza w wyzszej klasie.

 

 

Ja u siebie wymieniłem wszystko oprócz ramy amora i hamulców i waga jest 11,4 a katalogowa była 12,3 a realna 12,9

 

Ważyłes swoj rower czy sugerujesz się katalogowa waga? Jeżeli chcesz odczuć różnice to zmień koła na lżejsze wraz z oponami i dętkami(ok 1000zł musisz dać) można urwać ok 1 kg. Reszta może zostać bo zmiana nie wiele Ci nie da poza chudszym portfelem.

 

 

Zdecydowanie polecam wywalic siodło Selle Italia X1 jest ciężkie ok 300 g i mega niewygodne. Zwłaszcza jeżeli ktoś robi dużo km w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz odczuć różnice to zmień koła na lżejsze wraz z oponami i dętkami(ok 1000zł musisz dać) można urwać ok 1 kg. Reszta może zostać bo zmiana nie wiele Ci nie da poza chudszym portfelem.

Święta prawda. Od siebie jeszcze bym dodał amortyzator bo tu też można dużo masy zrzucić.

 

Zdecydowanie polecam wywalic siodło Selle Italia X1 jest ciężkie ok 300 g i mega niewygodne.

To akurat baaaaardzo indywidualna sprawa i waga siodła nie powinna być priorytetem, sam mam "ciężkie kowadło" na sztycy ale jest mega wygodnie. Jak dla mnie OFC.

 

Ritchey WCS wazy 155g
No i ten WCS, to takie banalne a jest tyle innych fajnych marek ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób zachwala x1, ja sam bym takie chętnie przygarnął.

 

Co do kiery to warto zastanowić się czy prosta czy gięta.

Gięte są sporo cięższe ale np dal mnie zdecydowanie wygodniejsze.

 

Co do korb to nie wiem jakim cudem np slx ma być sztywniejszy od m552. To prawie taka sama korba, slx ma jedynie puste ramiona co akurat sztywności nie podnosi, a zbija wag.

 

 

Co do pedałów falsten, to moje na wadze pokazały 480 gram , więc albo obniżyli wagę albo ktoś ma nieprecyzyjne dane.

Jak na pedały to bardzo dużo, do tego łożyskowanie jest fatalne i są z nimi wieczne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika się kłania... łatwiej zgiąć pręt o tej samej średnicy niż rurę

 

O tej samej średnicy czy może o tym samym polu poprzecznego przekroju materiału (o tej samej masie jednostkowej), z którego dane elementy są zrobione ?

 

Moje info mówi jednak że lity pręt o tej samej średnicy jest sztywniejszy od rury ... jednak utrata sztywności rury nie jest wprost proporcjonalna do ilości "zgubionego" materiału.

 

Dlatego stosuje rury które przy tej samej masie mają lepsze parametry mechaniczne.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem trochę i nic oprócz opon i dętek nie będę zmieniał, gdyż wydam dużo kasy a różnica będzie mała.

Jako że jeżdżę dużo w mieście pomyślałem nad takimi oponami:

Maxxis Flyweight.

oraz dętkami:

Maxxis Ultralight.

Czytałem opinie i generalnie ludzie je polecają, choć zdaję sobie sprawę że są mało wytrzymałe. Ja jednak jeździłbym tylko po asfalcie, a gdy będzie jakiś wypad w teren założe moje Rapid Roby.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że Rapid Roby puki są nowe sprzedaj , a najlepiej zamiast tego kup sobie w miare uniwersalne Continental Race King 2.2 które sprawdzą się i w terenie i na asfalcie . Maja niskie opory toczenia i wysoką odporność na scieranie na asfalcie i w terenie. A będa wazyc o 200g mniej o tych rapid robów w w wersji drutowej a w zwijanej 300 g mniej. Dętki Maxxisa to dobry wybór , ale taniej wychodzi Geax 18 zł zamiast 26 zł przy Maxxisie a waga prawie ta sama.

 

 

Race King druciak 40-50 zł , zwijana 75-90 zł. Poczytaj na forum o tych gumach . Zrobisz jak będziesz uważał , ja po przetestowaniu wielu gum uważam , że w twojej sytuacji to najlepsza opcja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...