Skocz do zawartości
  • 0

potrzebuje pomocy w zamontowaniu przedniego amortyzatora


Gość myster_temp

Pytanie

Gość myster_temp
Napisano

Witam

Po długiej przerwie od jeżdzenia (5 lat) powracam do roweru. Zdecydowalem że poskładam swój rower sam. Miałem kiedyś Grand jakiś. Okropnie cięzki i niezbyt dobrze wyposarzony.

W tej chwili zacząłem składać z części markowych producentów. No i zaczynają pojawiać się schody. W dawnych rowerach, widełki były przykręcane nakrętką, a mnie przyszedł amortyzator z długaśną rurą i bez gwintu. Już wiem, że będę musiał dociąćtą rure ale mógłby mi ktoś jakoś prosto zobrazować, jak trwale połączyć to z ramą ? Jak zamontować ster ?

Jestem wzrokowcem. Chętnie jakieś obrazki lub zdjęcia bym podejrzał.

Szukam w googlach po omacku, nawet nie wiem jakich haseł użyć, czego szukać ?

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Najsampierw dowiedz sie jakie stery pasuja do twej ramy.Istnieją bowiem pół zintegrowane z łożyskami na zewnątrz główki ramy jak i wewnątrz główki /te miski trzeba wbić z gracją w rame/,oraz zintegrowane-montaż bezpośrednio łożysk w główce ramy bez wcześniejszego wbijania misek.

 

Gdy to już będziesz wiedział kup odpowiednie stery i tzw bieżnię /jest w sterach w kpl/ nabij na rurę sterowa amora.Do wew rury sterowej wbić musisz tzw gwiazdkę,poznasz ja bez problemu.Tu napotkacz ogromny opór,użyj wiec siły wprost proporcjonalnej.To teraz przejdzmy do bieżni.Ma ona "dotrzeć" do samego końca,czyli korony amorka.Pojawić sie może opór na ostatnich 5 mm ,to normalne-użyj delikatnej siły wbijając ją ,najlepiej przez rurkę o średnicy nieco większej niż średnica rury widelca.

Montaż sterów to już sprawa intuicyjna.

Wsuwasz strerówke w główke,kontrujesz u góry klinowa pokladka /alu,tworzywo/ zamukasz to najwieksza podkładka / szesto posiada napisy-logo/.Nakladasz teraz tzw podkladki dystansowe,pozwola ci one ustawic wysokosc kierownicy.

Został juz tylko mostek.

 

Wsuwasz na rure sterowa .Zaskoczy cie pewnie glugosc rury która bedzie sterczec niczym komin.Obcinamy ja i juz.Lecz pamietac nalezy by jednak ze 2cm sobie zostawic w zapasie.Pozwoli to ci na małe korekty podczas dopasowywania sie do kokpitu / mostek,kiera /.

Nakładasz na ten zapas nastepne pogkładki dystansowe i wieńczysz wszystko top capem-czesto lekko wypukły koreczek z otworem w srodku śrubę.Śrube wkrec w gwiadke.Uwazaj by gwiazdki nie wbic za głeboko.Opcjonalnie 1 cm wpuszczona od konca rury sterowej.

 

Szerokiej drogi

Gość myster_temp
Napisano

Nie mogę wstawić zdjęcia z eBaya,zły format.

Nie wiem czy podawanie linków jest zgodne z regulaminem tego forum. Jeśli nie, po prosze admina o wycięcie.

http://www.ebay.co.u...984.m1423.l2649

To jest aukcja z której kupiłem używaną rame. Na drugim zdjęciu widać główkę ramy z łożyskami. Wydaje mi się że są one zewnętrzne.

Muszę je wybić, górna bierznia ma pęknięcia.

Rozmiar główki ramy to cal i jedna óśma, czy są jeszcze jakieś inne kryteria podczas doboru łożyska ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...