radekzat Napisano 28 Września 2012 Napisano 28 Września 2012 czy coś jeszcze oprócz geometrii kwalifikuje rower do danej kategorii? widzę ht z 100-120mm widelcem i niektóre figurują jako xc a niektóre jako am, więc to raczej nie jest wyznacznikiem. Jaka różnica jest między ht 120mm xc a am? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Mod Team sznib Napisano 29 Września 2012 Mod Team Napisano 29 Września 2012 Ciekawe... Mógłbyś podać konkretne przykłady gdzie ta sama rama plus amor 120 zamiast 100 robi z roweru maszynę do AM?
radekzat Napisano 29 Września 2012 Autor Napisano 29 Września 2012 nie chodziło mi o to że ta sama rama ale że są rowery ht z widelcem 100-120mm które figurują jako xc i są ht z takim samym skokiem widelca które figurują jako am. Moje pytanko to właśnie co różni rower xc od am jeżeli obydwa sa ht i mają taki sam widelec? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
radekzat Napisano 30 Września 2012 Autor Napisano 30 Września 2012 Chyba jednak nie tylko FS http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=279265 Dlatego temat ruszyłem. Niektóre niewiele się różnią od mojej maszyny - wychodzi na to geometria to podstawa czy to ht czy fs. Pozdrawiam Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
aegis Napisano 30 Września 2012 Napisano 30 Września 2012 z doswiadczenia 120 mm do AM to troszke mało 160mm to co innego - jednak najwiecej robi geometria jak wyzej napisano (kąt widelca,siodła, inna pozycja pleców,szersza kiera) nie baw sie w polsrodki -ja po 2 sezonach na 120 mm zmieniłem na 160mm -inna bajka -szukaj i bierz cos ok. 150 mm
radekzat Napisano 30 Września 2012 Autor Napisano 30 Września 2012 Tak też myślałem. w sumie to jeszcze nie zdecydowałem czy będę szukał ramy full xc czy am więc pobujam jeszcze troszkę na mojej rebie. Dzięki za info Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Mod Team sznib Napisano 30 Września 2012 Mod Team Napisano 30 Września 2012 Do AM 130-140 skoku, do Enduro 150-180. Wszystko zależy ile procent naszej trasy to strome, trudne trasy, ile podjazdy, jak ostro jeździmy. Warto rozważyć też mortyzator z regulowanym skokiem.
adriansocho Napisano 30 Września 2012 Napisano 30 Września 2012 czy coś jeszcze oprócz geometrii kwalifikuje rower do danej kategorii? widzę ht z 100-120mm widelcem i niektóre figurują jako xc a niektóre jako am, więc to raczej nie jest wyznacznikiem. Jaka różnica jest między ht 120mm xc a am? Drobne różnice w budowie, sprawiające, że rower będzie lepiej się nadawał: a) do ścigania się w łatwiejszym terenie do spokojnej jazdy w trudnejszym terenie Najważniejsze różnice to: a. pozycja zajmowana na rowerze ( dla a) bardziej aerodynamiczna, mniej wygodna, dla bardziej wyprostowana, pozwalająca lepiej balansować ciałem, aby rower przetoczył się przez przeszkodę) b. dbałość lub brak dbałości o wagę np. dobór opon, obręczy. Niską wagę da się osiągnąć tylko rezygnując z wytrzymałości. c. inne cechy, sprawiające, że topowe rowery XC totalnie dają w d4 na wielogodzinnych wycieczkach - sztywne siodło, ultraniewygodna pozycja, kierownica >15 cm poniżej siodełka itp. Powyższe spostrzeżenia należy jeszcze przefiltrować przez postrzeganie świata przez danego producenta, so your mileage may vary.
radekzat Napisano 2 Października 2012 Autor Napisano 2 Października 2012 Dobry post, dzięki wielkie Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
lukaszs Napisano 3 Października 2012 Napisano 3 Października 2012 W zasadzie tylko geometria decyduje ale oczywiście skok też jest bardzo ważny bo przecież decydując się na ramę AM nie wsadzimy jej 100mm skoku bo to nie ma sensu, albo scigant albo sciezkowiec ...ale nie mogę zgodzić się z tym że do Enduro skok 180 - nie wiem gdzie miałbym taki skok wykozystac ,chyba że ktoś ma zamiłowanie do fr/dh Ramy dedykowane do Enduro mają zwykle max 160mm
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.