Skocz do zawartości

[rower] xc vs am


radekzat

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy coś jeszcze oprócz geometrii kwalifikuje rower do danej kategorii?

widzę ht z 100-120mm widelcem i niektóre figurują jako xc a niektóre jako am, więc to raczej nie jest wyznacznikiem. Jaka różnica jest między ht 120mm xc a am?

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Napisano

nie chodziło mi o to że ta sama rama ale że są rowery ht z widelcem 100-120mm które figurują jako xc i są ht z takim samym skokiem widelca które figurują jako am. Moje pytanko to właśnie co różni rower xc od am jeżeli obydwa sa ht i mają taki sam widelec?

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Napisano

z doswiadczenia 120 mm do AM to troszke mało 160mm to co innego :) - jednak najwiecej robi geometria jak wyzej napisano (kąt widelca,siodła, inna pozycja pleców,szersza kiera)

nie baw sie w polsrodki -ja po 2 sezonach na 120 mm zmieniłem na 160mm -inna bajka -szukaj i bierz cos ok. 150 mm

Napisano

Tak też myślałem. w sumie to jeszcze nie zdecydowałem czy będę szukał ramy full xc czy am więc pobujam jeszcze troszkę na mojej rebie. Dzięki za info

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

  • Mod Team
Napisano

Do AM 130-140 skoku, do Enduro 150-180. Wszystko zależy ile procent naszej trasy to strome, trudne trasy, ile podjazdy, jak ostro jeździmy. Warto rozważyć też mortyzator z regulowanym skokiem.

Napisano

czy coś jeszcze oprócz geometrii kwalifikuje rower do danej kategorii?

widzę ht z 100-120mm widelcem i niektóre figurują jako xc a niektóre jako am, więc to raczej nie jest wyznacznikiem. Jaka różnica jest między ht 120mm xc a am?

 

Drobne różnice w budowie, sprawiające, że rower będzie lepiej się nadawał:

a) do ścigania się w łatwiejszym terenie

B) do spokojnej jazdy w trudnejszym terenie

 

Najważniejsze różnice to:

a. pozycja zajmowana na rowerze ( dla a) bardziej aerodynamiczna, mniej wygodna, dla B) bardziej wyprostowana, pozwalająca lepiej balansować ciałem, aby rower przetoczył się przez przeszkodę)

b. dbałość lub brak dbałości o wagę np. dobór opon, obręczy. Niską wagę da się osiągnąć tylko rezygnując z wytrzymałości.

c. inne cechy, sprawiające, że topowe rowery XC totalnie dają w d4 na wielogodzinnych wycieczkach - sztywne siodło, ultraniewygodna pozycja, kierownica >15 cm poniżej siodełka itp.

 

Powyższe spostrzeżenia należy jeszcze przefiltrować przez postrzeganie świata przez danego producenta, so your mileage may vary.

Napisano

W zasadzie tylko geometria decyduje ale oczywiście skok też jest bardzo ważny

bo przecież decydując się na ramę AM nie wsadzimy jej 100mm skoku bo to nie ma sensu, albo scigant albo sciezkowiec ...ale nie mogę zgodzić się z tym że do Enduro skok 180 - nie wiem gdzie miałbym taki skok wykozystac ,chyba że ktoś ma zamiłowanie do fr/dh

Ramy dedykowane do Enduro mają zwykle max 160mm

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...