wojtaszek Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Jak napompujemy oponę na tzw 'kamień' i wtedy fajnie się jeździ po równym, po nierownym już niekoniecznie... A jak jest z wytrzymałością, im twardsza tym łatwiej przebić/uszkodzić gdy na coś się najedzie?
f16marcin Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Na oponie masz informacje jakie graniczne ilości barów wymagane są do prawidłowego jej użytkowania, tego się trzymaj .
Piszaman Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Im mocniej napompowana tym większe rozszerzenie gumy - mniej materiału = większa szansa na przebicie. No, a jeżeli najedziesz z impetem na jakąś tępą przeszkodę to ciśnienie może rozsadzić dętkę
szliri Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 teoretycznie przy niższym ciśnieniu ciężej przebić oponę
Schwefel Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Wysokie ciśnienie = cienkie ścianki = łatwiej przebić Niskie ciśnienie = łatwiej się ugina = łatwiej snejka złapać
wojszat95 Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Dokladnie, dlatego ja pompuje tak, aby jak nacisne reka(mocniej) opona sie troche uginala, jest to jakies okreslajac w skali do 3, 2-2,4 maksymalnego cisnienia i jest git.rzaadko lapie gume
dziobolek Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Moim skromnym zdaniem ciśnienie w oponkach powinno być dostosowane do wagi i preferencji użytkownika.
Mitshi Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 W zależności od opon powinno się pompować tyle ile zaleca producent. Im większy balon tym mniejsze ciśnienie. Na oponach markowych producent z reguły pisze wartość minimalną i maksymalną ciśnienia w oponie. A pomiędzy max i min powinno się dobrać odpowiednie ciśnienie do swojej wagi i rodzaju tras.
Biera Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Dokladnie, dlatego ja pompuje tak, aby jak nacisne reka(mocniej) opona sie troche uginala, jest to jakies okreslajac w skali do 3, 2-2,4 maksymalnego cisnienia i jest git.rzaadko lapie gume W wyniku badań specjalistów Schwalbe orzeczono, że większość rowerzystów (nawet bardzo doświadczonych!) sprawdzając za pomocą kciuka określa jako "wystarczającą" już połowę wartości zalecanego ciśnienia
wojszat95 Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Tzn. co masz na myśli ? że jak maksymalne ciśnienie dla opony to 4 bar to sprawdzając za pomocą kciuka mamy napompowane 2 bary tak ?
Biera Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 że nie jesteś w stanie kciukiem precyzyjnie wyczuć różnicy między dwoma, trzema a 4 barami
beskid Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 W wyniku badań specjalistów Schwalbe orzeczono, że większość rowerzystów ... Jak czytam te i inne mądrości speców to ogarnia mnie http://www.youtube.com/watch?v=rm81LSKJC2k
wojtaszek Napisano 27 Września 2012 Autor Napisano 27 Września 2012 Dziękuję serdecznie za wyczerpujące odpowiedzi Nie spodziewałem takiego wysupu postów! Doprecyzowując jeszcze swoją wypowiedź: tak, wiem, że na oponie jest napisane maksymalne, odpowiednie ciśnienia. Ale wiadomo jak ma się teoria do praktyki. Ostatnio złapałem 2 gumy, własnie po pompowaniu, z tym, że w starym mtb'ku. Jest jeszcze coś takiego jak powietrzna antyprzebiciowa, zdaje to egzamin? Osobiście ma Schwalbe Terra Cruiser.
Biera Napisano 27 Września 2012 Napisano 27 Września 2012 Jak czytam te i inne mądrości speców to ogarnia mnie
Mod Team Puklus Napisano 28 Września 2012 Mod Team Napisano 28 Września 2012 że nie jesteś w stanie kciukiem precyzyjnie wyczuć różnicy między dwoma, trzema a 4 barami Oczywiście ze nie ... taki przykład był w tvn turbo odnośnie ciśnienia w gumach samochodowych, standardowo to ok 2.0 bar (zależy od koła auta opony etc.) i pokazali koło z prawidłowym cisnieniem, i z ciśnieniem chyba 1.2 wyglądały identycznie na postoju, próba palucha taka sama, różnice było widać dopiero jak ciśnienie spadło do krytycznego poziomu poniżej 1 bar.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.