Skocz do zawartości

[dętka] ilość barów a wytrzymałość


wojtaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak napompujemy oponę na tzw 'kamień' i wtedy fajnie się jeździ po równym, po nierownym już niekoniecznie... A jak jest z wytrzymałością, im twardsza tym łatwiej przebić/uszkodzić gdy na coś się najedzie?

Napisano

Im mocniej napompowana tym większe rozszerzenie gumy - mniej materiału = większa szansa na przebicie.

No, a jeżeli najedziesz z impetem na jakąś tępą przeszkodę to ciśnienie może rozsadzić dętkę

Napisano

Dokladnie, dlatego ja pompuje tak, aby jak nacisne reka(mocniej) opona sie troche uginala, jest to jakies okreslajac w skali do 3, 2-2,4 maksymalnego cisnienia i jest git.rzaadko lapie gume :)

Napisano

W zależności od opon powinno się pompować tyle ile zaleca producent. Im większy balon tym mniejsze ciśnienie. Na oponach markowych producent z reguły pisze wartość minimalną i maksymalną ciśnienia w oponie. A pomiędzy max i min powinno się dobrać odpowiednie ciśnienie do swojej wagi i rodzaju tras.

Napisano

Dokladnie, dlatego ja pompuje tak, aby jak nacisne reka(mocniej) opona sie troche uginala, jest to jakies okreslajac w skali do 3, 2-2,4 maksymalnego cisnienia i jest git.rzaadko lapie gume :)

W wyniku badań specjalistów Schwalbe orzeczono, że większość rowerzystów (nawet bardzo doświadczonych!) sprawdzając za pomocą kciuka określa jako "wystarczającą" już połowę wartości zalecanego ciśnienia :P

Napisano

Dziękuję serdecznie za wyczerpujące odpowiedzi ;) Nie spodziewałem takiego wysupu postów!

Doprecyzowując jeszcze swoją wypowiedź: tak, wiem, że na oponie jest napisane maksymalne, odpowiednie ciśnienia. Ale wiadomo jak ma się teoria do praktyki. Ostatnio złapałem 2 gumy, własnie po pompowaniu, z tym, że w starym mtb'ku.

Jest jeszcze coś takiego jak powietrzna antyprzebiciowa, zdaje to egzamin?

Osobiście ma Schwalbe Terra Cruiser.

  • Mod Team
Napisano
że nie jesteś w stanie kciukiem precyzyjnie wyczuć różnicy między dwoma, trzema a 4 barami

Oczywiście ze nie ... taki przykład był w tvn turbo odnośnie ciśnienia w gumach samochodowych, standardowo to ok 2.0 bar (zależy od koła auta opony etc.) i pokazali koło z prawidłowym cisnieniem, i z ciśnieniem chyba 1.2 wyglądały identycznie na postoju, próba palucha taka sama, różnice było widać dopiero jak ciśnienie spadło do krytycznego poziomu poniżej 1 bar.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...