Skocz do zawartości

[Koło tylne]Uszkodzenie - kupić nowe koło, czy piastę?


best24

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Posiadam a właściwie posiadałem piastę firmy Chosen. Łożyska kulkowe no name i piaste za 6 zł. Chciałem znowu pohasać po lesie. Odpaliłem muzykę i zacząłem. Wyjechałem na górę Jaworzę. Jakieś 5-10 km jazdy w górę. Wyjechałem. Zjeżdżałem szlakiem nawet nie wiem jakim. Było bardzo dużo zakrętów. Jechałem z 30-40 km/h. Bardzo często przez korzenie mi koło skakało, hamowałem na ręcznym. Było sucho, a droga kamienista. Widok na około 70-100km do prosta podczas jazdy. Gdy już byłem przy końcu moje kolo ruszało się w 3 cm w każdą stronę. Zadzwoniłem po kuzyna. Podwiózł mnie do domu. Po rozebraniu: Piasta była krzywa, łożyska były, nie było ich. Została taka blaszka prosta o szerokości około 0.4 mm. Była on całkiem prosta. Szerokości jakieś 2 cm. Od strony wolnobiegu zostały tylko 2 kulki i to jajowate. Piasta wyglądała tak jak bym ją frezował. Nie mogłem zlokalizować misek. W środku była masa opiłek. Teraz pytanie. Przetrwała obręcz i dętka. Bardziej się opłaca nowe koło czy piasta, ośka i łożyska?

Napisano

Jeżeli masz dobrą obręcz to samą piastę, możesz też próbować ją naprawić, kupić nowe łożyska, oś, miski itd. Jeżeli jest to NoName to tanio cię to wyniesie.

Napisano

Firma Chosen ale jaki model to nie wiem. Tylko boje się że nie tylko miski są przefrezowane a sama piasta. Tylko jest jeszcze jeden problem. Jak kupie piastę będę musiał przepleć koło.

Napisano

Wolnobieg to jest kiepski pomysł na las i w dodatku kamienie dlatego zalecam jednak piastę pod kasetę. Koszty są ale jest przynajmniej bezpiecznie.

Napisano
Jak kupie piastę będę musiał przepleć koło.

 

O ile sam nie potrafisz, to w renomowanym serwisie to blisko 100 PLN. Zapewne znajdziesz jakąś kanciapkę taniej. Radzę jednak nie oszczędzać w tej kwestii, bo już miałem doświadczenia z niewłaściwie wycentrowanym kołem (naciąg szprych).

Napisano

Wolnobieg jest zintegrowany z bębenkiem i zdejmując go zdejmujesz z bębenkiem a zostaje goła piasta z osią. Kaseta jest łączona z poszczególnych elementów np: 8 rzędowa ma zintegrowane 6 zębatek razem a 7 i 8 są osobno "luzem" do tego nakłada się je na bębenek, a on jest zintegrowany z piastą i odkręcając kasetę zostaje przy pieście.

 

Tutaj filmik obrazujący to:

Napisano

Piasty pod kasetę są po wielokroć trwalsze od tych pod wolnobieg, lepiej uszczelnione, mają lepszą pracę, i co najważniejsze ich ośki nie ulegają skrzywieniom czy wręcz pęknięciom.

Napisano

7/8 ,wchodzi bez podkładek jeżeli kupisz piastę na kasetę 7 rz.

Mała pomyłka. Jest bęben pod 7 rzędów i 8,9,10 rzędów. Nie uda ci się założyć 8rzędowej kasety na bębenek 7 rzędowy. Odwrotnie stosując podkładki jak najbardziej.

 

To koło które pokazałeś na pewno będzie lepsze niż to które miałeś. Jak niemasz kasy to je sobie kup. Kolega na takich samych jezdzi i musieliśmy tylko w pewnym momęcie dokręcić bęben (chyba słabo je w fabryce dokręcają). i hula już 3 sezon(piasty rozbierane,czyszczone i smarowane co sezon).

Napisano

Ja mam 11-32 dokładnie ten sam model HG41( u mnie ostatnia koronka jest srebna) i koronka 32T w lesie się bardzo przydaje jeżeli jest dużo wzniesień .

 

Na 11-32 zmiany przełożeń będą bardziej odczuwalne na pedałach pomiędzy np koronką 6 a 7. Na 11-28 masz inne stopniowanie niż na 11-32

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...