Skocz do zawartości

[Epicon] Pracuje na małym zakresie.


CzikO

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kolegów specjalistów :)

Mam mały problem z moim epiconem.

Czarny z czarnymi goleniami coś takiego http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2914/Suntour.Epicon.DA/.

Kupiłem go rok temu i zaczęła mnie zastanawiać kwestia jego pracy a dokładnie ile powinien się chować. Mierzyłem wysunięcie goleni i jest 120mm a amortyzator nawet na 30 PSI pracuje tylko na 55mm . Reszta po prostu jest nieużywana co trochę mnie irytuje. Wiem że amortyzator nigdy nie będzie pracować na całym zakresie, ale żeby aż tyle ?

Dla tego pisze tu bo może ktoś obeznany w temacie amortyzacji odpowie mi na pytanie: czy tak ma być i jest to prawidłowe czy amorek oddać do gwarancji?

Napisano

Kurde tylko nie mam pompki no ale test muszę jakoś zrobić. Czyli bez powietrza powinien się chować cały do końca tak?

 

Spuściłem z niego całe powietrze i golenie schowały się na głębokość 55mm potem delikatnie sprężynuje jak skacze po kierownicy :)

Napisano

A jeszcze jedno ... bo generalnie mógł się wkraść błąd ... piszesz o 30 psi ...

 

30 psi to mało nie wiem dokładnie jak jest zbudowany Epicon w środku ale w First od RST ma sprężynę negatywna która zaczyna się ściskać przy wyższym ciśnieniu.

Przy pompowaniu jak sprężyna zaczyna się ściskać skok wzrasta :)

 

Słowem musiałbyś do amorka wbić tak ze 100 - 120 psi i obserwować jak amorek się zachowuje.

 

Pozdro

  • Mod Team
Napisano

Masz od nowości? IMO coś z tłumikiem się dzieje. Czy pod obciążeniem ( stały- np.opierasz się na kierownicy całym ciężarem) amorek powoli się chowa?

Napisano

Amorek jest w tej pozycji bez powietrza i jak się a nim opieram i próbuję wcisnąć głębiej to sprężynuje delikatnie z 2mm góra dół. Wydaje mi się że tak było od początku ale to mój pierwszy amortyzator powietrzny więc myślałem że tak ma być.

Napisano

Nie będę ryzykować jutro go zaniosę na sklep niech robią coś z tym. Na razie dziękuję a jak coś się jutro dowiem to napiszę.

Napisano

Na 99% tłumik. Jeśli masz gwarancję, uderzaj do dystrybutora, przy czym przygotuj się na dłuższą walkę. W Eurobike pracują, że tak ładnie powiem, osoby o wiedzy nieadekwatnej do stanowiska.

Napisano

Zobaczymy jak to się skończy, mam nadzieję że nie będą robić problemów. Po za tym amorek oddam do sklepu i niech oni się zastanawiają jak to załatwić ( mam czas sezon się kończy ).

Napisano

Zobaczymy jak to się skończy, mam nadzieję że nie będą robić problemów. Po za tym amorek oddam do sklepu i niech oni się zastanawiają jak to załatwić ( mam czas sezon się kończy ).

 

To nic innego jak przelany olej do dolnej goleni. Jak najbardziej powinni ci to naprawić na gwarancji. Jest to kwestia wymiany odpowiedniej uszczelki.

W rockshoxach kiedyś dawali po prostu zamałe te uszczelki i to samo się działo. Wymienialiśmy na odpowiednie i bylo ok.

Ciekawe co powiedzą.

Napisano

Durnykot dlaczego piszesz że nie mam gwarancji jak amorek kupiłem w styczniu tego roku?

Oddałem go własnie dziś i facet powiedział że go sprawdzi i jak ewentualnie będzie źle to wyślą na reklamację.

Napisano

Niby tak ale amortyzator był kupiony ze sklepu dopiero w tym roku więc ryra mnie jak oni to rozwiążą - ma być dobry ;)

Napisano

Gwarancja akurat trwa tyle, ile gwarant uzna za stosowne. To, o czym mówisz, to niezgodność towaru z umową. Aczkolwiek gwarancję liczy się także od daty zakupu.

Napisano

Ten amor ma 270 km przebiegu, dużo? I jest jeszcze na gwarancji. Na allegro za te z 2008/09 jeszcze sobie życzą po 599 zł .

Napisano

Parę osób lekko rozmija się z prawdą. Po pierwsze, po co porównujecie ten widelec z nowszymi Epiconami, w których górne golenie są aluminiowe i mają średnicę 32 mm? Zupełnie inny produkt, zupełnie inna cena. Model 2008/2009? Ale jest w katalogu 2010, to znaczy, że w tym roku też go producent/dystrybutor puścił na rynek.

Producenci, również zagraniczni, uznają bieg gwarancji od momentu zakupu. Gwarancja mierzona od momentu dostawy - taka zasada jest stosowana do urządzeń przemysłowych, do rowerów nie. Jeśli ktoś by natrafił na taką usterkę, i chciałby ją własnoręcznie zdiagnozować, to wystarczy odkręcić 2 śrubki u dołu goleni, zsunąć golenie i organoleptycznie (ręcznie) sprawdzić, o ile się przesuwa popychacz tłumika (prawa strona). Jak działa, czy wsuwa się płynnie, jak działa w obliczu włączenia blokady.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...