ShK Napisano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2006 Witam Myśle ze czas podsumować oponki Michelin xcr dry (zebrac wasze opinie w jeden temat) Używam ich od 400km i jestem pod wrażniem przyczepności. Przesiadłem sie z jakis bliżej nie zidentyfikowanych maxxis-ów. Moje przeczucie co do przyszłościc: Sa miekkie wiec myśle że szybciej bedzie trzeba je wymienić... Niestety cos za cos. Jak na cene 99zł za sztuke, oceniam je na razie na ocene bardzo dobrą Jakie są wasze doświadczenia z tym oponami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mischa Napisano 20 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2006 hmm, xcr to opona wyścigowa i takie jest jej przeznaczenie, niska waga odbija sie ich zywotnością...bardzo szybko znika..zwłaszcza jako opona napędowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sector Napisano 24 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2006 Kupiłem nowe i założyłem na maraton w Otwocku moje wrażenia: lekkie i leko się toczą na każdej nawierzchni, nie grzęzną w piachu - nie miałem z tym problemów, na podjazdach też ok, to samo na piaszczystych zjazdach. Opona bardzo dobrze układa się na obręczy i nie ma bić. Jedyna wada to, że jednak szybko się ściera - maraton był piaszczysty, nie chamowałem aż tak ostro, a po maratonie tylna opona jest już bez środkowych wąsów. Ale generalnie dla mnie super opona (poprzednio miałem comp s) - szkoda, że chyba już nie będzie opony z tym wzorem bieżnika (nowe xcr [2]). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 Ja uzywam wersji UST, maja juz kilka wyscigow przejechanych, w tym 2 w paskudnym błocie. Ogolnie jestem z nich zadowolony, moze nie tocza sie tak lekko jak moje poprzednie racing Ralph'y ale przyczepnosc jest troche lepsza. No i w wersji UST sa lzejsze od ralph'ow Po kilku jazdach bieznik jest juz lekko zjechany, tak wiec po sezonie pewnie wyladuja w koszu.. Co do błota to musze obowiazkowo zakupic drugi komplet opon na takie warunki, XCR'y w błotku kompletnie nie działają, zreszta jak wiekszosc opon na suche warunki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 30 Maja 2006 Udostępnij Napisano 30 Maja 2006 Tak jak poprzednicy - na suche warunki trudno znaleźć coś lepszego , b. dobre na piach - jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myself Napisano 10 Maja 2007 Udostępnij Napisano 10 Maja 2007 Jeździł ktoś z was na XCR 2? Będę wdzięczny za opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sixer Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 @ Myslelf, dziś sobie je zamówiłem powinny być we Wtorek więc dam znać jak się na nich śmiga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rappid Napisano 12 Maja 2007 Udostępnij Napisano 12 Maja 2007 tez jestem ciekaw. chce ja zalozyc na tyl a na przod xcr a/t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myself Napisano 13 Maja 2007 Udostępnij Napisano 13 Maja 2007 Mnie ciekawi głównie różnica między xcr dry a xcr dry 2, bo przymierzam się do zakupu oponki(ek) i nie wiem które z nich wziąć . Obawiam się że bieżnik w 2 będzie się "rozjeżdżał" na boki pod naciskiem a nie wgryzał, bo IMO klocki wyglądają słabo. @Sixer Zwróć uwagę czy przy ostrzejszym hamowaniu nie wyrywają się klocki. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Myślałem, że czegoś się już dowiem o XCR 2, bo takie sobie zakupiłem na tył i przód, ale widzę że nikt nic o nich nie napisał. Chyba wcześniej sam się przekonam co potrafią. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rappid Napisano 9 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Myślałem, że czegoś się już dowiem o XCR 2, bo takie sobie zakupiłem na tył i przód, ale widzę że nikt nic o nich nie napisał. Chyba wcześniej sam się przekonam co potrafią. Pozdro no i co potrafia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms Napisano 10 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Zadowolony jestem z oponek bardzo, nie ulega żadnej dyskusi, to że są dużo lepsze, od poprzednich. Szuter, piasek, asfalt - spisują się bardzo dobrze. Gorzej jest z mokrymi nawierzchniami i błotnistym podłożu potrafią stanąć. Ale z drugiej strony czego od nich wymagać, skoro to tak naprawdę są semislick, kolesie z którymi śmigałem mają typowe opony do ciężkiego terenu. Trzymanie boczne tutaj niekiedy wadaje mi się że jest ok., ale po grubości, wysokości berznika wiem, że to nie jest to co powinno. Jedno mogę napisać, na tych samych trasach, trzy różne osoby złapały od dwóch do trzech gum, ja żadnej, nie wiem czy to zaleta mojego XCR2, ale jeżeli tak to jest to jej ogromny plus. Ogólnie z opon jestem bardzo zadowolony, jednak następny zakupem będzie Ritchey Z-Max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychlapl Napisano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2007 W rowerze ojca na tyle znajduje się właśnie Michelin XCR Dry. Toczy się bardzo dobrze zarówno na asfalcie jak i w lesie, na polnych drogach. Bieżnik znika jednak baaardzo szybko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myself Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 Po 300km mogę powiedzieć, że jestem generalnie zadowolony z oponek (p+t). Kręci mi się zdecydowanie łatwiej na nich, niż na poprzednich drutowych bontragerach. W zasadzie to póki jest sucho nie ma się do czego przyczepić. No, może do większego piachu (przy 10km/h tył mi stanął w poprzek drogi ;/). Natomiast jeżeli jest choć ciut wilgotno to jazda na nich po zakrętach to samobójstwo. I nie mówię tu bynajmniej o błocie, ale o lekko zmoczonym szutrze np. Innymi słowy: póki jest sucho, jedzie się przyjemnie, ale, jak tylko pokropi, to zaczyna się walka o życie. Myself Post Scriptum Bieżnik znika w oczach!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoxik Napisano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2007 Ja tesz byłem zadowolony z tych opon, pod względem wagi, niskich oporów toczenia, przyczepności. Niestety aż dwie opony skończyły żywot w ten sam sposób, rozcięły się!. Druga opona rozcieła sie tak że można przecisnąć przez dziure palec już po 30 km od założenia!!!. na razie tej firmie podziękowałem mam continental speed king SS 2.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacke Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Jezdze co prawda na xc dry i xc a.t. u siebie ale mialem tez stycznosc z xcr a.t i xcr dry2. Wszystkie sprawowaly sie bardzo dobrze. Poki co od 2.5k km zlapalem raz gume. Wybralem jednak xc ze wzgledu na zywotnosc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Mam XCR2 od jakichs 700km. Z tego co czytalem, to obawialem sie,ze bierznik bedzie zjezdzal sie szybciej, ale wcale nie ma zle. Na suchym oponka trzyma swietnie, po prostu nie boje sie,ze ujade. Na bardzo mokrym nie jezdzilem jeszcze,ale na wilgotnym tak, jest ok, co prawda nie tak jak na suchym,ale jak na oponke przystosowana na suche warunki, jezdzi sie dobrze. Swietnie uklada sie na obreczy zero bicia. Male opory w kazdym terenie. Ogolnie jestem bardzo zadowolony. Kupilem komplecik przod+tyl za 149zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 25 Marca 2008 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2008 Jak dla mnie bardzo dobra guma. Lekko sie toczy, dobrze trzyma. Na wersji ust ani razu nie miałem kapcia przez cały okres uzytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bula Napisano 13 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 jeździłem na dry2. Jeśli chodzi o właściwości jezdne - super, lekko się toczą, przyczepność naprawdę bardzo dobra jak na tak niewielki bieżnik no i extra wyglądają. Wady: znikają w oczach - ścierają się niesamowicie szybko. Ale żadna nie zdążyła mi się zetrzeć do końca bo... w obydwu załapałem dziurę na dwa palce. Wnioski nasuwają się same - cholernie podatne na rozcięcia (to samo miałem (2x) w wersji xcr mud). Poza tym szybko się 'rozłażą' - ze zgrabnego (na oko)1,9 na początku, po jakimś czasie opona miała już ze 2,2 szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 14 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 Dokładnie, bardzo szybko robi się balon. Ja swoje użytkowałem przez 8k km, aż zrobił sie totalny slick. Nie obeszło się też bez rozcięcia, jednak było na tyle małe że udało mi się je skutecznie podkleić. Ogółem oponki mogę ocenić lepiej niż opinie których naczytałem się w necie, właściwości jezdne bardzo dobre, na asfalt, to nie jest to, za szybko się ścierają i opory tez nie są mega małe, jak na tak niski bieżnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomciox Napisano 27 Marca 2009 Udostępnij Napisano 27 Marca 2009 XCR DRY [2] , Świetnie właściwości jezdne! Opony którym naprawdę można zaufać w terenie. Bardzo szybkie, pewna przyczepność. Niestety, jak już ktoś napisał - "znikają w oczach". Przejechałem na niemal nowych wyścig XC w Krakowie (~20km, stosunkowo ostre i częste kamienie) i już było widać na oponach zauważalne ślady zużycia. Z racji szybkiego zużycia, nadają się raczej tylko na wyścigi. Do częstszego używania zdecydowanie lepsze będą Xc Dry [2], bieżnik ten sam, a guma twardsza - bardziej odporna na ścieranie i przebicia, ale nieco gorsza przyczepność i większa waga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubus18 Napisano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 Posiadam XC Dry 2 czyli wersję z tym samym bieżnikiem tylko większą wagą. Opony są genialne, zapewniają bardzo dobrą trakcję w terenie i dobrą w warunkach mokrych. Jeździłem już na Schwalbe NN, okazyjnie również na Karmach, a także na jakiś 800 gramowych Kellysach i po prostu nie ma porównania. Największa różnica jest na sypkim podłożu, suchym błocie i piasku, gdzie Micheliny gnają jak burza.. W prawdziwym mokrym błocie również radzą sobie bardzo dobrze, ich przeznaczenie(Dry-na suche warunki) ukazuje się dopiero na mokrym asfalcie(kostce brukowej itd.), gdzie opony lubią tańczyć i niekontrolowanie się blokować. Ścieralność- ja sam przejechałem na nich niewiele, ale kolega rowerzysta przejechał już na nich 4 tys. km i bieżnik w porównaniu do moich jest minimalnie niższy. Gumy? Po tysiącu km nie złapałem ani jednej, w tym czasie przejeżdżając np po 10 metrach tłuczonego szkła(Droga rowerowa do Tyńca pod 1-szym mostem). Wyżej wspomniany kolega po 4 kkm złapał jednego gwoździa. Opory toczenia małe, troszkę je słychać na asfalcie. Gdyby nie zachowanie na mokrym asfalcie wystawiłbym im chyba ocenę celującą, tak będzie tylko 9/10. Jedyne co dziwi to że znikły praktycznie z allegro, zostały już tylko USt(XCR) i Mudy, ale prawdopodobnie będę ściągał dętkową wersję XCr w czerwcu z Niemczech. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montada Napisano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2009 Również posiadam wersję XC Dry2. Podsumowując..... Na codzienną jazdę będę wybierał XC Dry2 ponieważ świetnie się spisują natomiast na maraton XCR Dry2 ze względu na wagę i jeszcze lepszą trakcję. Niestety XCR znika w oczach lecz przecież to opona typowo wyścigowa. Warto zainwestować w dwa komplety. Jedyny minus XC Dry2 to, jak pisał poprzednik ,mokra kostka i wtedy pojawiają się problemy z trakcją. Natomiast zupełnie przypadkiem wjechałem w głęboką glinę i dały radę. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nax Napisano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 XCR Dry 2 Przejechane 1400km jako opona kierunkowa (przód), miałem okazję jeździć na nich w.. śniegu i na lodzie gdyż po Masie trzeba było zaliczyć afterparty . Radziła sobie, tylko tyle powiem - nie czułem się aż tak niepewnie jak myślałem, że będzie - jadący wokół mnie grawitacyjni na laciach mieli takie same problemy jakie miałem ja. Na mokrym asfalcie też jakoś daje sobie radę - jeśli ktoś zatem boi się co będzie gdy popada - tak jak ja przed zakupem, mogę polecić tą oponkę. Myślałem, że będzie gorzej ale można jeździć . Chociaż to opona na suche warunki i kropka. A na suchym... Jest raj. Pomijając niską wagę i wiadome korzyści - trzyma się asfaltu niesamowicie, na szutrze czy piaskach jest podobnie. Kupiłem ją na przód, ponieważ ostatnia opona przednia po uślizgu na piasku rozsypanym na asfalcie kosztowała mnie sporo ciężkich potłuczeń. Teraz wreszcie minął mi strach przed zakrętami . Co do mieszanki - z tyłu na pewno macie tragedię, ale ja z przodu mogę ją pochwalić - na 1400km nie jest tak źle. Poniżej fotki: NIGDY nie złapałem kapcia. Tył łatany (Continental Explorer - swoją drogą po zejściu bieżnika łapie szkło i kolce niesamowicie sprawnie...) wielokrotnie, przód przejeżdżał bez większych problemów. Podobnie gdy wszyscy w towarzystwie łatali - ja odpoczywałem czekając aż skończą. Ogromny plus. Jeżdżona głównie po asfalcie, poza tym piaski, szutry, żwiry, lasy... śnieg i lód . Nie widziała nigdy gór. Osobiście polecam, chociaż na tył bym nie wsadził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 XC Dry 2 Przejechane 2000 km. Głównie asfalty i piaski. Opona ma bardzo dobrą przyczepność. Nie raz na zakręcie, po najechaniu tylnym kołem na gałąź, te podskakiwało i zaraz po pierwszym kontakcie z ziemią znów się przyklejało ratując mnie przed poślizgiem. Do tego niskie opory toczenia. Na asfalcie nadążam za kolegą na trekingu. Jednak przez to opona ma trochę słabą przyczepność na asfalcie, ale nie po to została stworzona. W terenie bieżnik wgryza się w ziemię. Wytrzymałość. Po 2000 km w tyle widać spore ubytki, ale to przez hamowanie, a z przodu bieżnik wygląda przyzwoicie. Do tego tylko jedna guma w sezonie - na tyle. Była to jazda po asfalcie, na którym były rozbite butelki. Mogę wybaczyć. Jak dla mnie opona bardzo dobra. Jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi