Skocz do zawartości

[hamulce hydrauliczne] Shimano BL-M505 / BR-M445 - problem z doborem długości i adapterów


bbwolski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jakiś rok temu zakupiłem rower GT Avalanche 3.0 (2010 rok), w którym fabrycznie były założone hamulce tarczowe mechaniczne Tektro. Przy zakupie doradzano mi zmianę hamulców na hydrauliki ale ograniczony budżet sprawił, że postanowiłem pojeździć i przekonać się czy rzeczywiście te mechaniki nie będą mi wystarczały.

 

Dzisiaj postanowiłem zakupić hydrauliczne hamulce Shimano BL-505 (lub ewentualnie BR-M445).

 

Stąd też moja prośba o pomoc w zakupie. Jak widać w tych sklepach przy składaniu zamówienia można wybrać rodzaj adaptera i teraz nie bardzo wiem jaki wybrać. Są dwa zestawy z tarczami 160/160 oraz 180/160 - jaki rozmiar tarcz moglibyście mi doradzić?

 

Kolejną sprawą jest dobór długości przewodów. Czy wystarczy jak zmierze długość od klamki do zacisku i moge brac taka dlugosc dokonując zakupu?

 

Od siebie dodam, że jeżdzę sporo po lesie, mam za sobą 3 większe imprezy i ogromną zajawkę na rower dlatego chciałbym go troche ulepszyć. Niedługo wybieram się na słowacje singletrack'i troche pojeździć. Waże 88 kg. Jeśli przydatne by się okazały jakieś dodatkowe informacje to oczywiście uzupełnie.

 

Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tych 505 weź lepiej Deore 596. Jeśli dużo jeździsz, ważysz też całkiem sporo to na przód lepsza będzie 180mm, na tył 160 wystarczy. Adaptey potrzebujesz 2 takie same, tylko nie wiem czy masz mocowanie IS czy PM, ale tak czy siak adapter IS lub PM + 1 rozmiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się też nad nimi (tutaj przyznaje kierowałem się tym, że znalazłem 505 w białym kolorze ;p )

Nawet znalazłem w dobrej cenie M596 tutaj - tylko bez tarcz.

 

Z przody mam mocowanie PM, z tyłu IS. Rozumiem, w takim razie, że do tarczy 160 na tył brac IS 160 i analogicznie PM do tarczy 180 z przodu.

 

Te adaptery co mam obecnie się nie nadadza do niczego, tak?

 

Zmierzyłem sobie długość przewodu z tyłu i jest ok. 120cm. Jeśli tak jak w podanym wyżej linku można wybrac długość kabla to wziąć taką samą czy lepiej dłuższy i jest jakas możliwość skracania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie hamulców i tarcz to zobaczymy co da się z tym zrobić;] Bo podejrzewam, że adapterów nie trzeba będzie zmieniać.

Co do długości przewodów to zmierz długości linek hamulcowych w obecnych hamulcach i po sprawie. Dla pewności możesz te 5cm dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, obie tarcze 160

 

rozumiem, zeby zmierzyc linke miedzy wyjsciem z klamki, a wyjsciem z zacisku?

 

W sumie teraz zauwazyłem, że adapter do tych Deore z bikestacji są w cenie hamulców wiec kosztów nie ma praktycznie.

 

Tylko jeszcze tarcze jakieś musze wybrać ale może to juz na miejscu gdzie będę zakładał.

 

Zdjęcie przód:

 

przod2.jpg

 

Zdjęcie tyłu:

ty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu adapter będzie pasować, z przodu jak widzisz nie masz adaptera.

 

Skoro masz w cenie to bierz wszystko. Długośc zmierz od wyjścia z zacisku i klamki i dolicz sobie z 3 cm. Przewody będą Ci docinać czy kupujesz gotowe ale tylko sprawdzasz?

 

CO do tarczy to gdzie chcesz to wybrać? i po co Ci się narażać na koszta z pójściem do serwisu o zamontowanie hydralików, banalnie proste, no chyba, że nie masz kluczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Deorki M596 do tego tarcze Avid HS1 180mm na przód (i do tego adapter PM180 Przód), i 160mm na tył (tu adaptera nie potrzebujesz).

Mocowanie tarcz na 6 śrub, nie CL. Taki zestaw zapewni Ci bardzo dobre hamowanie nawet w górach.

W przyszłości możesz klocki zmienić na metaliczne.

 

Co do montażu to potrzebujesz klucza imbusowego i Torx. Wyciągasz koła, odkręcasz stare tarcze, przykręcasz nowe, wkładasz koła.

Demontujesz stare hamulce, zakręcasz nowy, tak by delikatnie zacisk się mógł poruszać, zaciskasz klamkę i dokręcasz zacisk.

Całość operacji powtarzasz na drugim kole. I tak oto zaoszczędziłeś kilkadziesiąt złotych.

Potem bierzesz rower i na lekko zaciśniętych hamulcach robisz 300-500m, żeby się dotarły i masz gotowe hamulce.

Chyba, że masz długą górkę koło domu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długości zmierzyłem ale chciałbym kupować TUTAJ i jak teraz widze to jest tylko jedna opcja 90 i 170 (wiec z 50 prawie z tylu trzeba skrocic). Najchętniej tarcze też bym u nich kupił to wyjdzie za przesyłke tylke raz opłata.

 

Tak właśnie oglądając sobie jak wyglądają hydrauliki dotarło do mnie, że montaż chyba nawet łatwiejszy niż mechanicznych więc raczej sam będę zakładał według tych wskazówek. Klucze wszystkie mam tak więc chyba nie będzie problemów :)

 

A co do docierania to pierwsze jazdy będą po lesie gym który mam właśnie w okolicy ale teren całkiem spory do zjazdów więc troche je pomęcze po w przyszły weekend wybieram się singletracka pod Smrkem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licz się z tym, że po założeniu hamować będą kiepsko, bo na klockach i tarczy bywa taka jakby cieniutka warstewka ochronna.

I montując hamulce pamiętaj by pod żadnym pozorem nie naciskać klamki jeśli w zacisku nie ma tarczy lub wkładki blokującej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz trochę oszczędzić i nie kupować tarcz, bo przecież te stare będą pasować do hydraulików też (w zdecydowanej większości przypadków). Lub dołóż zaoszczędzoną kasę do wyższego modelu hamulców.

 

Chyba, że koniecznie chcesz większe, co w góry w sumie jest dobrą decyzją - 180/160 jest fajne. Wtedy musisz kupić adapter na przód pod 180, i nową tarczę, a tył zostaje (ta sama tarcza, ten sam adapter).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do długości to w kazdym serwisie ewentualnie mogą mi skrócić przewody? Wole kupić dłuższe i ew później skracać bo wiadomo, że w drugą stronę już się nie da ;)

 

Właśnie miałem pytać o tarcze bo komplet tarcz tak licze ok 240zł więc jeśli chwilowo mogą zostać te co mam aktualnie, a są jeszcze dobre to zostawie. Poza hamulcami planuje w tym ciagu 2-3tygodni jeszcze zmienic amor z fabrycznego SR więc licze każdy grosz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...