Skocz do zawartości

[Koła] 26" MTB/XC w kwocie 1200pln


theka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

składam rower od zera, aktualnie jestem na etapie wyboru podzespołów do kół. Jeżdżę raczej rekreacyjnie, proporcje trasa/lekki teren/ciężki teren to 60/35/5 mniej więcej. Ważę 64kg i raczej nie planuję ważyć więcej, ale przyjmijmy że to mają być koła dla gościa ok. 70kg. Zależy mi przede wszystkim na sztywności i bezawaryjności sprzętu, waga też jest ważna ale trochę mniej. Rower w większości jest biały, więc dobrze by było gdyby obręcze były białe (albo czarno-białe) - ale to nie jest priorytet. Rower będzie na tarczach, więc obręcze i piasty pod tym samym kątem. Rama to Cube LTD Race White/green/metal 20".

 

Moje typy przy wyborze na chwilę obecną to:

 

Obręcze:

 

1. Mavic XC 717 - ~ 220 pln / sztuka

2. DT Swiss XR 400 - ~ 240 pln / sztuka (dostępne białe, ale sama obręcz ponoć bardziej miękka od powyższych Mavic)

3. DT Swiss XM 450 - ~ 220 pln / sztuka (nie znalazłem żadnych opinii o nich, wg spec. są mocniejsze od XR400)

4. ??

 

Piasty:

 

1. Novatec 711/712 - ~ 400 pln / kpl (czytałem sporo nie do końca pozytywnych opinii n/t trwałości)

2. DT Swiss 370 - ~ 550 pln / kpl (tutaj proszę o opinie n/t tych piast)

3. Shimano Deore XT - ~ 300 pln / kpl (tańsze od pozostałych, nie wiem za dużo n/t trwałości, ograniczenie do tarcz z CenterLock)

4. ??

 

 

Szprychy: - tutaj nie będę miał raczej problemu z wyborem, mają być mocne, okrągłe i niezbyt ciężkie.

 

Reszta osprzętu w rowerze będzie w klasach XT / Sram X-9 do X-0.

Kaseta - Shimano XT na pająku, napęd 9rz.

 

 

Macie jakieś doświadczenia z piastami DT 370 lub obręczami XR400 / XM450 ? Chciałbym, biorąc sporadycznie udział w maratonie, nie martwić się że zajadę koła na śmierc :) Kwota jak w temacie, do 1200 pln. Jak wyjdzie sto więcej - nie powieszę się.

 

Oczywiście w tej kwocie wliczone są szprychy (32H), czyli jakieś 150 pln. Porządny zaplot to druga sprawa - na to będzie oddzielny fundusz jak znajdę bardzo dobrego majstra od kół w Wawie.

 

Sorry za tak długi elaborat, nie lubię rozciągać wątku na pytania uzupełniające.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Pozdrawiam, Daniel

Napisano

W sumie nie przyglądałem się tym obręczom, może warto.. ale generalnie nie chcę kupować złożonych kół (szczególnie wysyłkowo to do mnie nie przemawia). Interesują mnie opinie n/t wymienionych przeze mnie wcześniej piast DT (konkretnie o 350-tkach i 370-tkach), jak się przedstawiają jakościowo w stosunku do Novatec'ów i Xt.

Napisano

Dziwne uprzedzenia masz jak na nowoczesnego człowieka. To sprawdzony zestaw, zamiast szprych sapim dałbym cnspoke mac 424.

 

Dt 370 odpuscilbym, nic nadzwyczajnego za równie nadzwyczajna cenę. 350 to konstrukcja zbliżona do 240s, głównym punktem jest "system" zapadek, ratchet. Poza sporą waga innych wad raczej nie uświadczysz, no może cena. Novatec to lekka i pewna konstrukcja. Bębenek, jako cześć zamienna, śmiesznie tani. Anyway. Stawiam na zestaw ZTR Alpine/Crest, Novatec 711/712, Mac 424, nyple DT. Waga około 1300 gramów więc spokojnie wytrzyma pod Tobą.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Uprzedzenia może trochę i mam, ale tylko odnośnie kupowania stosunkowo drogich rzeczy wysyłkowo (tzn takich, w których cokolwiek zależy od czynnika ludzkiego po wyjściu towaru z fabryki), przerabiałem kilka reklamacji e-mailem i telefonem i już mi się chyba znudziło. Złożyć wolę stacjonarnie. Dzięki za sugestie, piasty Novatec 711/712 jak najbardziej biorę pod uwagę, tym bardziej że cenowo nie wychodzą wcale najgorzej. Co do obręczy to nie miałem wcześniej styczności z ZTR, będę musiał obadać temat.

Napisano

Mam doświadczenie z kołami na XR400+Sapim Race+DT 370 na alu nyplach. Moje jestestwo o wadze 86-90kg dźwigają godnie, choć tylne koło wymagało dwukrotnego poprawienia centrowania nim się "ułożyło". Zaplot pierwotny był byle jaki made in bikestacja. Ale też porządy lokalny raz trzeba było poprawić. Przy 70kg nie masz się absolutnie co obowawiać XR400.

DT 370 może nie powalają wodotryskami ani niską wagą, ale opinię niezawodności mająlepszą niż novatec i dlatego je wybrałem. Wyboru tego nie żałuję, bo pokonałem niemal 8tys. km bez serwisu i bez niepokoju, że coś się dzieje. Tego chciałem i to dostałem.

Jak poszukasz to DT 370 znajdziesz teraz za ok. 450 komplet. Novatec'i też widziałe gdzieś znacznie taniej niż "defaultowa" cena.

Napisano

Dzięki za opinię. Zasadniczo jestem prawie zdecydowany na DT XR400 + właśnie Sapim Race + piasty DT 350. Zawsze kupuję sprzęt na wyrost mojego użytkowania (staram się z tym walczyć, ale bezskutecznie ;p) Bedę najprawdopodobniej kupował w bikestacji, ale raczej wszystkie części kupię osobno i do złożenia zaniosę na własnych nogach . Zastanawiam się jeszcze pomiędzy piastami IS a CL.

Napisano

No to ja jestem szczęśliwym posiadaczem własnie w.w zestawu na ZTR-ach i nie narzekam. Oczywiście nie są one meega sztywne, ale przy mojej wadze 63 kg wcale nie odczuwam spadku, po przesiadce z FRM5. Ogólnie bardzo fajnie się jeździ, jak na razie piasty sprawują się bardzo dobrze mimo, że pierwszy ostrzejszy wypad to błotnista mazovia, po której mój rower był jedna wielka kupą błota. No oczywiście waga takiego zestawu jest niesamowita (swoją drogą polecam zrobienie zestawu bezdętkowego, ale to już osobny temat). Jeżeli zdecydowałbys się już na kółka zaplatywane na ZTR to osobiście polecałbym zrobic to u Wojczala. Ja zrobiłem to osobiście u niego i przy okazji pogadałem sobie o kółkach, bo słyszałem złe opinie o kołach z BS, które "gotowe do jazdy" po 5-7 dniach były zdecentrowane prze zły naciąg szprych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...