jasinski21444 Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Witam . Poszukuję jakiś fajnych niedrogich opon na cały sezon w tym zimę z niskimi oporami toczenia po asfalcie . Rozmiar 26'' szerokość natomiast nie mniejsza niż 1,9'' i nie większa niż 2,10''(realne) O typie jazdy to powiem tak do najbliższego lasu mam jakieś 21km więc cenię niskie opory toczenia (najlepiej podobne do slicków) Myślę że proporcja jazdy to jakieś 70% asfalt i 30% las oraz teren Maksymalna cena za sztukę/komplet to odpowiednio 50zł i 100zł(dla kpl) Rozmyślałem nad : Geax Mezcal 1,9'' Maxxis Crossmark 1,9'' Continental Explorer 2.1'' Author Beetle 2.0'' Kenda Karma
jasinski21444 Napisano 25 Września 2012 Autor Napisano 25 Września 2012 A jak z ich trwałością ? To także jest ważne bo chce opone która wytrzyma jak najdłużej.Nie biorę pod uwagę Racing Ralph/Nobby nic i podobnych ze względu na papierowe ścianki boczne Author Beetle 2.0'' kosztuje 70zł z przesyłką natomiast crossmark 96zł mówię tu o komplecie dlatego też pytam co kupić .Czy author beetle juice 2.0 będzie się dobrze toczył po asfalcie ?
jasinski21444 Napisano 25 Września 2012 Autor Napisano 25 Września 2012 @up szukam czegoś na cały sezon ale też aby się dało przejechać po śniegu . Po czymś takim lub takim jak niżej A niestety obawiam się że raceking mi tego nie zapewni
CMIK Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Raczej Race Kingi drut lub Crossmark. Pozostałe opony w tym przedziale cenowym mają zwykle oplot około 30tpi, natomiast Conti 84, Maxxis zdaje się 60, co skutkuje lepszym tłumieniem nierówności i mniejszymi oporami toczenia. Co do trwałości- muszą się wypowiedzieć osoby, które jeżdżą na tych oponach wystarczająco długo. Raczej nie Karma, bo mimo wszystko ma odczuwalne opory na asfalcie, podobnie Explorer. Mezcal- nie jeździłem, ale jest chwalony za trwałość, sądząc po bieżniku, na asfalcie raczej ok.
afly Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Gęstszy oplot (TPI) nie ma wpływu na opory toczenia. Wpływ na opory toczenia ma bieżnik, jaki został zastosowany w oponie, jej szerokość - kontakt opony z podłożem oraz zastosowana mieszanka gumy. Ilośc TPI, wskazuje na gęstość oplotu opony i może mieć wpływ na jej odporność na przebijanie oraz na to do jakiej maksymalnej wartości możemy daną oponę napompować. Race King zdecydowanie się nie sprawdzi w tych warunkach, Kenda Karma - z tyłu tak, z przodu zdecydowanie nie. Również celowałbym w Maxxis Crossmark.
jasinski21444 Napisano 25 Września 2012 Autor Napisano 25 Września 2012 A ja myślałem że ilość tpi decyduje tylko o odporności opony na przebicia
CMIK Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Nie, gęstość oplotu ma znaczny wpływ na opory toczenia. Opona z gęstszym oplotem jest bardziej elastyczna i podatna na małe odkształcenia niż opona o mniejszym tpi napompowana do tego samego ciśnienia. Jeśli bieżnik i mieszanka gumy jest taka sama, to opory będą takie same na idealnie gładkiej powierzchni. Jednak jak wiadomo, rzadko się z taką można spotkać, dlatego gęstszy oplot skutkuje mniejszymi oporami. Mechanizm jest podobny do tego, który sprawia, że w terenie mniejsze opory toczenia ma opona napompowana do 2 barów zamiast do 3,5. Co do odporności na przebicia- wyższe tpi to większa podatność na przecięcia, nieznacznie mniejsza na punktowe przebicia.
piotrek87 Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 @jasinski21444, przejezdzilem na race kingach cala zime i uwierz mi, że się da:) Na takich warunkach jak zapreznetowales na zdjeciach to sie jedzie bezprobemowo bo to mocno ubity snieg. Najciezej jezdzilo mi sie jak snieg troche topnial, a potem byly przymrozki, wtedy robił się lód i była masakra, ale temu chyba żadna opona nie poradzi.
jasinski21444 Napisano 25 Września 2012 Autor Napisano 25 Września 2012 zdjęcia pochodzą z tąd i gościu pisze min. http://redrider.bikestats.pl/677810,Continental-Race-Kingi-20-jako-wszechstronne-opony-zimowe.html "trza było trzymać tempo w tych warunkach żeby w ogóle jechać" "Race Kingi dawały tu jeszcze radę, ostrożnie bo ostrożnie (z krótkimi brakami przyczepności) ale jakoś się udało"
CMIK Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Nie wiadomo na jakim ciśnieniu, nie wiadomo jakie gość ma umiejętności, wyraźnie jest napisane, że był lód, opony 2.0. Jednak myślę, że w ciągu większości roku nie będziesz mieć takich warunków. Pytasz o oponę uniwersalną, ale z racji na dojazd asfaltowy, żeby były małe opory. A tymczasem od kilku postów głównym problemem jest lód przysypany śniegiem.
GhOsTwrc Napisano 25 Września 2012 Napisano 25 Września 2012 Schwalbe Smart Sam będzie też dobrą opcja. Geax Mezcal to też dobra guma ale tylko i wyłącznie na suche warunki , jak jest mokro to przód masakrycznie ucieka ( las , piasek , błoto asfalt , ) stawia niskie opory toczenia na prostej udało mi się rozpędzić 58 km/h żywotność może być ale Smart Sam jest o wiele bardziej odporny na ścieranie. Ew . Geax Saguaro daje radę na śniegu i ma w miare niskie opory toczenia jeżeli ustawisz na speed. Jeżeli jednak zdecydujesz się na Race King to stanowczo odradzam wersje 2.0 . Trzeba brać 2.2 opory toczenia takie same a komfort o wiele lepszy waga +50g.
jasinski21444 Napisano 26 Września 2012 Autor Napisano 26 Września 2012 Większość doradzała mi CrossMarki . RK tak jak już mówiłem odpadają ze względu na niski gęsty bieżnik. Smart Sam'y nie co zadrogie . A może oszczędzić troche $$ i zalicytować używane Crossmarki ? Jak oceniacie ich stan ? Mają podobno 2,5kkm . Ile orientacyjnie na nich jeszcze bym mógł przejechać ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.