rybciasum Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Chcesz wymienić suport ale nie wiesz jaki rozmiar posiada Twój aktualny ? Pamiętaj, suport dobieramy do korby, nie do ramy ! Przykładowo mając korbe FC-M191, wpisujemy w googlach nazwe, i albo na stronie producenta (tutaj akurat shimano techdocs), albo na stronach sklepowych (tym informacjom bym na 100% nie wierzył, czasami są wklepywane z automatu), podane są rozmiary suportu ! Ewentualnie można go wyciągnąć i zmierzyć, to chyba też łatwa w miare opcja o ile posiadamy suwmiarke . prosiłbym o podklejenie bo pełno tutaj tematów o tym jak dobrać suport do ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Zbyt ogólnie potraktowałeś temat. DŁUGOŚĆ OSI: Tak, dobieramy do korby. Tak, pomocna wyszukiwarka. Producent czasami podaje dwie długości, dla dwóch linii łańcucha: 47.5mm oraz 50mm. TYP GWINTU ORAZ SZEROKOŚĆ WKŁADU: Dobieramy do ramy. Gwint Anglik (BSA albo 1.37x24) ma szer. 68mm lub 73mm. Typ włoski (ITAL, 36x24) ma prawie zawsze* szerokość 70mm. Możemy więc zmierzyć samą mufę w ramię i stwierdzić jaki jest gwint. SYSTEM MOCOWANIA: dobieramy do korby. Wyróżniamy m. in.: kwadrat (JIS oraz ISO), octalink, isis, powerspline, miniisis, zewnętrzne łożyska- zintegrowana oś. Przykładowe oznaczenia wkładów suportowych typu kwadrat: BSA 68mm 113mm (dla większości korb 42-32-22T), BSA 68mm 123mm (dla 48-38-28T), ITAL 70mm 110.5mm czy BSA 73mm 118mm. Są również inne, bardzo rzadkie typy wkładów suportowych. Dowiedzieć się więcej o nich można chociażby ze strony Sheldona Browna. Moim zdaniem. Kto zechce znaleźć ten znajdzie. A lenie i tak będą zakładać nowy temat i dziwić się, że nikt nie odpowiada, albo że temat ląduje w koszu. * Zważywszy na różnicę średnic wewnętrznych w mufach typu BSA oraz ITAL możliwe jest naprawa gwintu BSA poprzez przegwintowanie go na ITAL. Wtedy pomiar szer. mufy suwmiarką może dać błędny wniosek w kwestii typów gwintu. Dość rzadka sytuacja, ale jedną taka rama przewinęła się przez moje ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
f16marcin Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 A jeżeli kupuje korbę XT, XTR albo chociażby srama x.0 to czy muszę martwić się, że nie wejdzie mi do ramy (suport w komplecie), nowej ramy np. takiej jak ta ? http://allegro.pl/ra...2665495390.html Co muszę sprawdzić ? Długość osi i typ gwintu niby, ale ramy nie mam przy sobie. Są może jakieś najczęściej używane wymiary w lepszych ramach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Zostaje tylko szukanie w dokumentacji technicznej, mail/telefon do producenta lub dystrybutora oraz podpytanie użytkowników danej ramy. I jeszcze jedna sprawa, ostatnio coraz bardziej modne stają się suporty, które trzeba wprasować w mufę. I tak, tu też są różnice. @M333 Częściej spotykam się z oznaczeniem ITA na typ włoski. I jest jeszcze BSA 83mm. Mało tych ram, ale jednak warto wspomnieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Nie miałem aspiracji tworzyć kompendium. Ot po prostu trochę sprostowałem wypowiedź autora tematu. ITA, ITAL- oba dotyczą tego samego. Moim zdaniem ITAL popularniejsze, nawet w tym momencie, w tytułach aukcji. Kwestia doboru suportu może wydawać się obszerna. Wydaje mi się, że dla średnio-rozgarniętej osoby, umiejącej korzystać z gugla i suwmiarki, dobór nie powinien nastręczyć większych kłopotów. Gorzej bywa z nowymi ramami, w nowych systemach (chociażby wspomniany press fit i kompatybilność ze starszymi zint. korbami). Pomocny wtedy może okazać się kontakt z producentem ramy bądź producentem wkładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2012 Większość pytań dotyczy standardowych korb na standardowych gwintach, dlatego powstał ten temat, wiadomo że są różne typy muf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 I jest jeszcze BSA 83mm Raczej ten typ tutaj rzadko się pojawia, a jeśli już ktoś taki ma to raczej wie co mu potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Września 2012 Udostępnij Napisano 24 Września 2012 "Suport dobieramy do korby, nie do ramy" - owszem, z reguły. Miałem ramę sygnowaną logo "Olsh" (takie naklejki były w kartonie z ramą i takie były naklejone na ramie w aukcji). Do ramy miały trafić korby race face z mocowaniem isis. Typowe wkłady mtb z tym mocowaniem mają najkrótszą oś 113 mm. Okazało się jednak że przy tym wkładzie łańcuch jest ściągany ze środkowej zębatki korby korzystając z dwóch największych koronek kasety a ja do tamtego momentu i od tamtego momentu do dziś zawsze korzystałem i korzystam nadal w rowerze mtb z trzema zębatkami korby z całej kasety - trudno dopasowywać swoje nawyki do sprzętu. Nie pozostało nic innego jak kupić wkład szosowy z osią 108 mm, która zapewniała znośną obsługę korby przez przednią przerzutkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.