Skocz do zawartości

[Opony] Continental Race King... problem z kapciami :)


dery

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

<p>Witam!

 

Mam problem z ciśnieniem w Continentalach Race Kingach 2.2 zwykła wersja drutowa. Wczoraj na maratonie miałem 2 kapcie co zupełnie zepsuło mi zawody. Było sporo piachu dlatego napompowałem około 1,9 bara czyli pewnie za mało.

 

Pierwszy złapany na takim kamienistym zjeździe drugi na zjeździe w lesie. Pierwsze dętka nie sprawdzałem co się stało drugą niestety musiałem kleić i miałem dziurę na górze dętki.

 

Ważę 67kg. Jakie radzicie ciśnienie do jazdy po lesie? Ale nie chcę pompować znowu za dużo bo przy dużym ciśnieniu ewidentnie gorzej radzą sobie na piachu? 2,5 bara będzie ok czy jeszcze za mało?

Napisano

Chyba trzeba wprowadzić obowiązek legalizacji ciśnieniomierzy :)

Ja na Polanicę dmuchnąłem 2,5 bara i na zjazdach gdzie było sporo kamyczków nieźle mnie wytrzepało.

Myślę, że 2,2 bedzie optimum, w koncu wiekszy balaon ma nam zapewnić komfort ustawinia nizszego cisnienia

Napisano

Fakt mój post to trochę żart, ale a) inne ciśnienie jest dozwolone do innych opon B) to samo odnośnie masy ciała kolarza. Poza tym, na niskim ciśnieniu (<2.8 bar dla kolarza o wadze 89 kg jak ja) trzeba umieć jeździć. Jeśli już tak jest ustawione ciśnienie, to przed korzeniami podnosić pupę z siodełka i odciążać tył, a przed kamienistym zjazdem dopompować - bo inaczej snejki będą nieuniknione.

Napisano

Kiedy jeździłem na wersji protection to nigdy nie pompowałem więcej niż 2,0 bara, a taką wartość to jedynie na asfalt. Przy mojej masie - 75 do 85 kg nigdy nie narzekałem. Ta opona jest dosyć szeroka i nie ma sensu w nią ładować zbyt wielkich ciśnień bo przestaje wtedy pracować.

Napisano

Jak się potrafi jeździć to się nie zrobi żadnego snejka nawet przy niskim ciśnieniu, a nie każdego stać na taką rozpustę jak brak dętek...

Napisano

Niskie ciśnienie i dętki, witamy w klubie węży :)

Jak się potrafi jeździć to się nie zrobi żadnego snejka nawet przy niskim ciśnieniu, a nie każdego stać na taką rozpustę jak brak dętek...

 

Ważę 67kg, czasem w sezonie nawet do 64kg schodzę. Jeżdżę na 1.6P/1.8T i do tej pory żadnego snejka.

Napisano

Co ciekawe oba kapcie były od kolca dzisiaj kolejne dwa za jednym zamachem i znowu kolec....

 

Stan bieżnika jest w bardzo dobrym stanie chyba czas na zmiany ta opona nie nadaje się do lasu

Napisano

Pewnie że do lasu sie nie nadaje,ma bardzo delikatne boki i cała reszta też nie jest pancerna,nie sugerujmy się tymże Irina Kaletniejewa zdobyła na .takich oponach trzy razy mistrzostwo świata(przeczytane w folderze Continental) w nadodrzańskich laskach przebiłem takie ze cztery razy.Delikatne szutry wg/Artur to odpowiedni dla nich teren.

Napisano

Ja jeżdżę w tym sezonie na zwykłych, zwijanych i nie miałem w sezonie ani jednego kapcia (nie licząc jednego kilka dni temu - wjechałem centralnie w kasztan jeszcze zapakowany w kolczasty sweterek - ewidentnie moja wina). Ścianki boczne również bez uszczerbku.

Ciśnienie 2.0- 2.2 Moja waga 75kg

Teoria o tym, że się nie nadają do lasu upadła, albo miałem szczęście. Nie nadają to się one tylko na bega błoto :)

Skoro powodem przebijania są kolce to proponuje pilnować koła i nie ładować się tam gdzie rośnie coś kolczastego. Nie ma tego wiele w lesie. Po tylu laczkach już pewnie dobrze poznałeś te roślinki.

Nie wiem jakie masz dętki, ale proponuje najzwyklejsze, najtańsze bez jakichkolwiek lightów w nazwie.

Napisano

Ja swoje RK pompowałem do ponad 3 barów i kapci nie łapałem , ścianki bocznej też nigdy nie rozerwałem. W teren się nadają z pewnością, natomiast na błoto bym ich nie polecił.

Napisano

Nie wiem jakie masz dętki, ale proponuje najzwyklejsze, najtańsze bez jakichkolwiek lightów w nazwie.

Ewentualnie na tył coś mocniejszego, a z przodu jakąś lajt.

Napisano

Naczytaliście się pierdół o niskich ciśnieniach i chcecie aspirowac.. te opony nadają się do niskich ciśnień ale w systemie tubeless, jeżdżąc z detka minimum to 2.8 by jeździć bez stresu.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Pozwolę się nie zgodzić ;)

 

Sporo przejeździłem na tych oponach, z dętkami po 125-130g, nigdy nie pompowałem więcej niż 2atm. Przy prawie 3 te opony tracą swe zalety - amortyzację i trakcję.

Napisano

Pewnie że do lasu sie nie nadaje,ma bardzo delikatne boki i cała reszta też nie jest pancerna,nie sugerujmy się tymże Irina Kaletniejewa zdobyła na .takich oponach trzy razy mistrzostwo świata(przeczytane w folderze Continental) w nadodrzańskich laskach przebiłem takie ze cztery razy.Delikatne szutry wg/Artur to odpowiedni dla nich teren.

 

Widocznie są lasy i lasy. Nie mam doświadczenia z jazdy nigdzie poza górami więc nie będę negował tego co piszesz a co się tyczy innej części kraju. Natomiast fakt te opony mają delikatne ścianki ale bez przesady. Nie wiem co trzeba zrobić aby definitywnie zniszczyć RK nawet na kamienistych zjazdach. Nigdy nie sprawdzam jakie mam ciśnienie bo robię to na wyczucie i tylko raz z tego powodu złapałem kapcia. Sugerowanie też jakiejkolwiek mniejszej odporności przy jeżdzie po jakichś kolcach w stosunku do innych jest nieporozumieniem i sugerował bym rzeczywiście takie zachowanie jak zaleca kolega Luk33

Napisano

Jeżdżąc na Race Kingach trzeba uważać na kolczastą roślinność, łatwo mogą przebić boczne ścianki. Czyli są bardziej poddatne na punktowe przebicie z boku. Za to nie ma raczej większego problemu z rozdarciem np. przez kamienie.

Napisano

Naczytaliście się pierdół o niskich ciśnieniach i chcecie aspirowac.. te opony nadają się do niskich ciśnień ale w systemie tubeless, jeżdżąc z detka minimum to 2.8 by jeździć bez stresu.

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2

Wszystko zależy od wagi jeźdźca, czyż nie?

Napisano

no kolego jak jeździsz po kolcach to nic dziwnego że łapiesz kapcie ;) A tak całkiem serio RK jak niektórzy zauważyli nie lubią dużych ciśnień, tym bardziej te wersje podstawowe bez papryczki. Oczywiście drobne korekty w ciśnieniu w zależności od wagi rajdera mile widziane :) Przy swojej masie (75 kg) ładuje ciśnienie w okolicach 2 barów i jest ok. Tym co na "zwykłych" RK śmigają w lesie, po szutrach, szczególnie piachu etc. na ciśnienieu w okolicahc 3 atm. winszuję techniki jazdy, zwłaszcza w zakrętach :D

  • Mod Team
Napisano

No normalnie zgłupieć można od tych wszystkich wypowiedzi. Jedni piszą że optymalne ciśnienie to w okolicach 3 barów, inni że 2, jeszcze inni ze 2 to w tubless tylko.

W każdym razie na opakowaniu Conti rekomenduje 3,5bar, a w instrukcji do jazdy MTB jest max. ciśnienie -25%, czyli 4,5bar - 1,35, tj 3,15bar.

Napisano

No normalnie zgłupieć można od tych wszystkich wypowiedzi. Jedni piszą że optymalne ciśnienie to w okolicach 3 barów, inni że 2, jeszcze inni ze 2 to w tubless tylko.

W każdym razie na opakowaniu Conti rekomenduje 3,5bar, a w instrukcji do jazdy MTB jest max. ciśnienie -25%, czyli 4,5bar - 1,35, tj 3,15bar.

3.5bar to maksymalne ciśnienie podane przez Conti a nie rekomendowane

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...