Skocz do zawartości

[Modernizacja] Co wymienić w pierwszej kolejnośći?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nadchodzi zima, co wiąże się (przynajmniej dla mnie) z przerwą z pedałowaniem ;). Przez ten czas chciałbym powymieniać parę rzeczy w moim rowerku :). Mam kilka pomysłów, a mianowicie:

 

-Pedały + buty SPD - coraz więcej jeżdżę, a na następny sezon chcę się przerzucić z lasu w góry. Bez SPD będzie raczej kiepsko. Jak dla mnie chyba najważniejsze.

 

-Blaty przód? - Mam tam zamonotwane blaty trekingowe 48/36/26. W górach raczej dużo z nimi nie pojeżdzę

 

-Hamulce? - Mam M535, z którymi bałbym dać się ponieść fantazji przy zjeździe. Pomysł to: Przód komplet XT/SLX, a z tyłu zmienić tylko klamkę odpowiedią do przedniej.

 

-Koła/koło? - Ostatnio przy wymianie sterów zauważyłem luzy na piaście. Koło lata delikatnie na boki. Piasty to FH-RM65, także szału nie ma. Mam tam również Obręcze na V-ki. Może odchudzić koła? Wolałbym od razu kupić komplet kół, jednak jest to spory wydatek ograniczający inne modernizacje.

Komplet kół w cenie 650zł. Składając osobno przednie koło: 150zł za obręcz 140zł za piaste + 83zł za szprychy z nyplami. Za całe składane koło bez szybkozamykacza 373zł i jeszcze niżej klasowo od kompletu wyżej.

 

Nie wiem w jakiej kolejności brać się za zakup. Więc prosiłbym bardzo o poradę ;).

 

Do dyspozycji przez zimę na modernizacje roweru będę miał koło 1000-1200 zł.

 

W najbliższym czasie będę miał okazję pojeździć trochę na rowerach z wyższej półki cenowej i porównania hamulców i może SPD ;).

 

W każdym razie chętnie poczytam wasze porady.

 

Rama

Alu

Widelec

Manitou R7

Tylny amortyzator

Brak

Kierownica

X-Mission

Mostek

X-Mission

Sztyca

X-Mission

Siodło

Merida

Pedały

Alu

Manetki

Shimano Deore

Przerzutka przednia

Shimano Deore

Przerzutka tylna

Shimano Deore XT

Hamulce

[Hydrauliczne] Shimano Deore M535

Dźwignie hamulca

Shimano Deore M535

Kaseta/wolnobieg

Shimano SLX

Łańcuch

Shimano

Korba

Shimano Deore

Suport

Shimano Hollowtech II

Obręcze

Matts

Piasty

Shimano

Szprychy

NoName

Opony

Merida RaceLite 2.1

Rogi

X-Mission

Stery

FSA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw normalną rozpiskę bo ciężko się połapać, SPD to jak najbardziej dobry pomysł blaty możesz zmienić w przypadku korby 3 rzędowej na 42-32-22 chyba najbardziej uniwersalnie, co do kół to za 600 z gotowych są crossride mavica, ewentualnie możesz coś zbudować na novatecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw normalną rozpiskę bo ciężko się połapać

 

No ta rozpiska to taka podglądowa, ale faktycznie trochę zawaliłem ;).

 

Co to tematu...

Jeżeli moglibyście uzasadnić czemu tak, a nie siak to było by miło. Zmienić koła i hamulce to kwestia bezpieczeństwa z górki. Bez SPD i z takim przełożeniem będzie cieżko pierw wjechać pod górkę, żeby mieć z czego zjechać ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze na kołami, a mianowicie nad tymi dwoma modelami:

CrossRide

DT Swiss x1900

 

Czytałem trochę opini i byłem w 99% zdecydowany na DT. Z drugiej strony chciałbym zostać przy CL, a jestem ograniczony do kupna tylko w BikeAtelier. W Crossach jest CL, w DT zaś IS. W tej chwili mam dwie tarcze SLX 160 na CL. Przód chcę wymienić na 180. Zacząłem szukać tarcz na IS, ale nie mam majątku na tarcze. SLX nie jest tak złą tarczą i trochę szkoda mi je odłożyć, tym bardziej, że są prawie nówki. Sam już nie wiem na co sie decydować ;).

 

Duża jest różnica między tarczą na pająku, a bez?

Ktoś jest w stanie polecić jakieś godne tarcze na IS w cenie do 70zł/szt?

Może nie kombinować, kupić Mavici i tylko nówkę SLX 180mm na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...