Skocz do zawartości

[hamulce] Przestawienie hamulców z ustawienia angielskiego na europejskie


chmieli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Przymierzam się do kupna 2013 GIANT REVEL 0 LTD jak tylko fundusze pozwolą. Problem polega na tym ,że rower kupię w UK a tu prawy hamulec jest przedni a lewy tylni. Po tylu latach jeżdżenia na ustawieniu europejskim czyli prawa dźwignia - tył a lewa - przód, hamowanie prawą ręką jest w zasadzie zakodowane w pamięci mięśniowej i wykonywane jest automatyczne.

Tak więc pierwsze hamowanie z angielskim system skończy się użyciem przedniego hamulca a co za tym idzie pocałowaniem asfaltu.

I teraz pytanie

 

Czy przestawienie hamulców hydraulicznych na ustawienie europejskie będzie łatwe i bez problemu da się to zrobić w domu czy lepiej w serwisie ?

Napisano

jeżeli jest to budowa flip flop to nie powinno być problemu bo z obu stron wygladaja tak samo ;D jeżeli nie to czeka Cie wymiana przewodów ;), nie wiem jak ten hamulec wygląda więc Ci nie powiem

Napisano

Ja osobiście kupowałem rower w uk i także miałem hamulce odwrotnie, natomiast miałem heble dwustronne więc z przełożeniem problemu nie było. Z tego co widzę w specyfikacji w tym giancie revelu są Tektro HDC 300 które wyglądają niestety na jednostronne. Ewentualnie możesz odpiąć przewody i poprzekładać je między zaciskami.

Napisano

z przekładaniem przewodów między zaciskami to raczej niestety problem bo jeden dłuższy drugi krótszy :( , niestety w grę wchodzi tylko zmiana przewodów tak aby szły , wiadomo prawa klamka --> tylni zacisk

lewa klamka --> przedni zacisk

Napisano

Tak ale na na motorze hamowanie samym przednim hamulcem jest bezpieczniejsze niż na rowerze.

 

Chodziło mi właśnie o przełożenie przewodów, bo w mechanicznych byłoby to bardzo proste, ale w hydraulicznych chyba już nie.

  • Mod Team
Napisano

Eeee, jeżeli nie przycinasz przewodów to po prostu wykręcasz, przekładasz, wkręcasz, nie musisz wymieniać końcówki, ani oliwki, płynu nie powinieneś rozlać, więc kilka minut i masz gotowe :P

Napisano
  W dniu 22.09.2012 o 19:53, Bartek902 napisał:

A ja jeżdżę na ustawieniu angielskim :) przyzwyczaiłem się bo w motorze też prawa klamka to przód :)

 

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

 

Potwierdzam, Dziś montowałem też hamulce na kierownice i też zastanawiałem się głupi który na która stronę a mylilo mi się właśnie bo w motorze sobie przypomniałem, że po prawej dopiero jak usiadłem to zczaiłem, że tam powinien być tył :D, ale jakoś jest to tak wyuczone, że nie mam problemów, nie raz było tak ze z motoru od razu na rower i jakoś nawet nigdy o tym nie myślałem :D a w motorze też lecisz przez kierownice jak cholera ( sam chyba z 3 razy lecialem - mowa o crossie bo w szosowych to chyba jednak troche ciężej przelecieć )

 

O ile się nie mylę to po rozszczelnieniu układy będzie musiał i tak odpowietrzyć hamulce

  • Mod Team
Napisano
  W dniu 22.09.2012 o 22:30, f16marcin napisał:
O ile się nie mylę to po rozszczelnieniu układy będzie musiał i tak odpowietrzyć hamulce

 

Jeżeli nie będziesz naciskał klamki, rozpychał tłoczków, ani otwierał układu z drugiej strony to nie ma prawa nic się rozszczelnić (efekt kapilarny, tak Tobo? :D )

  • Mod Team
Napisano
  W dniu 22.09.2012 o 19:53, Bartek902 napisał:
A ja jeżdżę na ustawieniu angielskim przyzwyczaiłem się bo w motorze też prawa klamka to przód

Ja np mam normalnie przód lewa klamka natomiast w motocyklu mam wiadomo po prawej stronie z przesiadką nie ma problemów i nie wyobrażam sobie bym mogło jeździć inaczej.

Napisano

Chciałem tylko sprostować...

 

  W dniu 22.09.2012 o 21:40, chmieli napisał:
na motorze hamowanie samym przednim hamulcem jest bezpieczniejsze niż na rowerze

 

To nieprawda! W rowerze głównym hamulcem jest hamulec przedni, wielokrotnie wałkowane i tylko nieznajomość praw fizyki pozwala sądzić że jest inaczej. Tylny hamulec jest tylko pomocniczy. Co nie zmienia faktu że klamki wypadałoby zamienić. ;)

Napisano

Bardzo dobrze mówisz ;) Ja w motorze przednim hamuje bardzo bardzo rzadko w ostateczności praktycznie, z rowerem jest odwrotnie więc jednak po przemyśleniu powinno się zmienić ;D

Napisano
  W dniu 24.09.2012 o 10:26, kadargo napisał:

Chciałem tylko sprostować...

 

 

 

To nieprawda! W rowerze głównym hamulcem jest hamulec przedni, wielokrotnie wałkowane i tylko nieznajomość praw fizyki pozwala sądzić że jest inaczej. Tylny hamulec jest tylko pomocniczy. Co nie zmienia faktu że klamki wypadałoby zamienić. ;)

 

W moim Sitnesi jak hamowałem awaryjnie to obydwoma hamulcami ale przedni musiałem poluzować bo rower stawał na przednim kole, jak tylko zwalniałem to tylnym.

  W dniu 24.09.2012 o 15:08, dzanas napisał:

Wszystko się da zrobić , tu masz linka z pinkbike-a ;)

Tech Tuesday - Switch Hoses Without Bleeding Your Brakes - Pinkbike

Dzięki

Napisano
  W dniu 24.09.2012 o 15:58, chmieli napisał:
przedni musiałem poluzować bo rower stawał na przednim kole, jak tylko zwalniałem to tylnym.

 

Bo hamowanie trzeba trenować... braków w umiejętnościach nie nadrabiamy "luzowaniem" ;)

Napisano

Jednak będę brał Giant Revel Ltd 0 2012 Mountain Bike który ma Tektro Draco

A co hamowania przednim hamulcem, chodzi o wyczucie czy wystawianie "końca pleców" za siedzenie ?

Napisano
  W dniu 24.09.2012 o 16:42, chmieli napisał:
chodzi o wyczucie czy wystawianie "końca pleców" za siedzenie ?

 

Czasami o jedno, czasami o drugie. ;) Trenuj, trenuj...

Napisano

Chłopie masz problem. Wyjmij linki z obu klamek i daj odwrotnie ;P

  W dniu 22.09.2012 o 15:36, chmieli napisał:
Tak więc pierwsze hamowanie z angielskim system skończy się użyciem przedniego hamulca a co za tym idzie pocałowaniem asfaltu

Jak to przeczytałem to się załamałem, przedni hamulec w rowerze jest ważniejszy od tylnego. Jeżeli nie ogarniasz hamowania z wyczuciem to pozdro dla Cb. Chciał bym widzieć tylną oponę w tym rowerze po miesiącu użytkowania.

Napisano
  W dniu 24.09.2012 o 17:50, chmieli napisał:
nie ma linek, więc nie sprawa się trochę komplikuje.

 

Ale są przewody i komplikuje tylko troszkę, zresztą koledzy wyżej już chyba dość dokładnie wyjaśnili co i jak. Zamieniasz przewody, dolewasz ten płyn który przez nieuwagę Ci się wylał i odpowietrzasz. Magisterki z tego pisać nie trzeba. Jak się zabrać za odpowietrzanie znajdziesz na forum.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.