Skocz do zawartości

[hamulce] Przestawienie hamulców z ustawienia angielskiego na europejskie


chmieli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do kupna 2013 GIANT REVEL 0 LTD jak tylko fundusze pozwolą. Problem polega na tym ,że rower kupię w UK a tu prawy hamulec jest przedni a lewy tylni. Po tylu latach jeżdżenia na ustawieniu europejskim czyli prawa dźwignia - tył a lewa - przód, hamowanie prawą ręką jest w zasadzie zakodowane w pamięci mięśniowej i wykonywane jest automatyczne.

Tak więc pierwsze hamowanie z angielskim system skończy się użyciem przedniego hamulca a co za tym idzie pocałowaniem asfaltu.

I teraz pytanie

 

Czy przestawienie hamulców hydraulicznych na ustawienie europejskie będzie łatwe i bez problemu da się to zrobić w domu czy lepiej w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście kupowałem rower w uk i także miałem hamulce odwrotnie, natomiast miałem heble dwustronne więc z przełożeniem problemu nie było. Z tego co widzę w specyfikacji w tym giancie revelu są Tektro HDC 300 które wyglądają niestety na jednostronne. Ewentualnie możesz odpiąć przewody i poprzekładać je między zaciskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeżdżę na ustawieniu angielskim :) przyzwyczaiłem się bo w motorze też prawa klamka to przód :)

 

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

 

Potwierdzam, Dziś montowałem też hamulce na kierownice i też zastanawiałem się głupi który na która stronę a mylilo mi się właśnie bo w motorze sobie przypomniałem, że po prawej dopiero jak usiadłem to zczaiłem, że tam powinien być tył :D, ale jakoś jest to tak wyuczone, że nie mam problemów, nie raz było tak ze z motoru od razu na rower i jakoś nawet nigdy o tym nie myślałem :D a w motorze też lecisz przez kierownice jak cholera ( sam chyba z 3 razy lecialem - mowa o crossie bo w szosowych to chyba jednak troche ciężej przelecieć )

 

O ile się nie mylę to po rozszczelnieniu układy będzie musiał i tak odpowietrzyć hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
A ja jeżdżę na ustawieniu angielskim przyzwyczaiłem się bo w motorze też prawa klamka to przód

Ja np mam normalnie przód lewa klamka natomiast w motocyklu mam wiadomo po prawej stronie z przesiadką nie ma problemów i nie wyobrażam sobie bym mogło jeździć inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko sprostować...

 

na motorze hamowanie samym przednim hamulcem jest bezpieczniejsze niż na rowerze

 

To nieprawda! W rowerze głównym hamulcem jest hamulec przedni, wielokrotnie wałkowane i tylko nieznajomość praw fizyki pozwala sądzić że jest inaczej. Tylny hamulec jest tylko pomocniczy. Co nie zmienia faktu że klamki wypadałoby zamienić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko sprostować...

 

 

 

To nieprawda! W rowerze głównym hamulcem jest hamulec przedni, wielokrotnie wałkowane i tylko nieznajomość praw fizyki pozwala sądzić że jest inaczej. Tylny hamulec jest tylko pomocniczy. Co nie zmienia faktu że klamki wypadałoby zamienić. ;)

 

W moim Sitnesi jak hamowałem awaryjnie to obydwoma hamulcami ale przedni musiałem poluzować bo rower stawał na przednim kole, jak tylko zwalniałem to tylnym.

Wszystko się da zrobić , tu masz linka z pinkbike-a ;)

Tech Tuesday - Switch Hoses Without Bleeding Your Brakes - Pinkbike

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie masz problem. Wyjmij linki z obu klamek i daj odwrotnie ;P

Tak więc pierwsze hamowanie z angielskim system skończy się użyciem przedniego hamulca a co za tym idzie pocałowaniem asfaltu

Jak to przeczytałem to się załamałem, przedni hamulec w rowerze jest ważniejszy od tylnego. Jeżeli nie ogarniasz hamowania z wyczuciem to pozdro dla Cb. Chciał bym widzieć tylną oponę w tym rowerze po miesiącu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma linek, więc nie sprawa się trochę komplikuje.

 

Ale są przewody i komplikuje tylko troszkę, zresztą koledzy wyżej już chyba dość dokładnie wyjaśnili co i jak. Zamieniasz przewody, dolewasz ten płyn który przez nieuwagę Ci się wylał i odpowietrzasz. Magisterki z tego pisać nie trzeba. Jak się zabrać za odpowietrzanie znajdziesz na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...