Skocz do zawartości

[hamulce]wymiana z v-brake na tarczowe (kross hexagon x5)


Bartosz111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno zakupiłem rower: kross hexagon x-5. Ogólnie rower sprawuję się dobrze, na jesień jezdze przewaznie sporadycznie ale w okresie od wiosny do lata jezdze codziennie i to po błocie i ogólnie trasach terenowych i zastanawiam się nad wymianą hamulców v-brake na tarczowe, tylko niewiem czy sie da. na pewno konieczna bedzie wymiana amortyzatora, myślałem o tym: Rock Shox Tora TK . Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli musze kupić amortyzator, piasty nowe(teraz mam w nich takie gumowe uszczelki to jak zmienie piasty bedzie sie je dalo przelozyc? bo w sumie przydatne sa), ten adapter tylko dokładniej to jaki to ma być? mam kilka zdjęć roweru i musze tarcze kupić 160 myślałem zeby kupić i co jeszcze?

Będziesz potrzebował przepleść koła i amortyzator z mocowaniem i da się spokojnie to nowy rower gdzie rama ma mocowanie na adapter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adapter zależy od rozmiaru tarczy i rodzaju mogą być IS i PM

 

Jeżeli kupisz amortyzator sprawdzasz jakie ma mocowanie na hamulec jeżeli ma IS to adapter kupujesz PM (Tak jest najczęściej) z tyłu zaś najczęściej jest PM i kupujesz adapter IS. Zanim kupisz adaptery kup hamulce wtedy dowiesz się jaki będziesz miał rozmiar tarcz i dokupisz adaptery ;)

 

Tarcze polecam 180 przód i 160 tył :)

 

A do tej pory miałeś klamko-manetki czy oddzielnie klamki i manetki ?

 

ps. zapomniałem wytłumaczyć jak rozpoznać :

 

IS - z gwintem w środku

PM - tylko otwory bez gwintu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie od razu będziesz musiał kupować nowe manetki, ja mam teraz klamkomanetki i właśnie Deore M956 i po odcięciu klamek da się jeździć, oczywiście nie jest to rozwiązanie dobre na dłuższą metę, ale na krótki okres czasu jest ok i da się jeździć, więc nie jest tak, że nie zamontujesz klamek bez nowych manetek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o czymś takim żeby kupić takie hamulce jak są w kross hexagon x6 http://www.kross.pl/pl/2013/hexagon-x6 i jak tam dałęm porównanie z x5 to klamko-manetki były takie same jak u mnie są to może po prostu bym kupił tarcze na centerlocka i czy tak by się dało?

No to zależy ile chcesz na nie wydać i jakie chcesz mieć mocowanie tarczy CenterLock czy IS, kupuj raczej IS bo do Centerlocka musisz kupić adapter, no chyba, że kupisz tarcze na centerlocka

 

No i jeszcze musisz kupić przecież nowe manetki :D do przerzutek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz najsłabsze mechaniki Shimano, w które nie warto ładować kasy, jak chcesz tarcze, to z mechaników BB5/BB7, a hydrauliko to minimum M445, w pierwszym przypadku możesz zostać przy klamkomanetkach, w drugim (po drobnej operacji) teoretycznie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć centerlocka lub na 6 śrub, to już zależy od Ciebie jakie piasty zakupisz.

Jak kupisz na centerlocka będziesz dodatkowo potrzebował klucz do przykręcenia tarcz BIKE HAND YC-126-1A klucz do kaset i tarcz hamulco (2624224840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ale przyda się na przyszłość przy wymianie kasety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupując tarczowe mechaniczne(tył)BB5+tarcze na centerlocka+przepleść koła (tak? czy o czymś zapomniałem?) a przód to samo+ jeszcze amortyzator tylko jaki? najlepiej do 600 teraz mam srsuntour xtc v4, ale niema mocowania na tarczowe czyli musze wymienić. Więc ile by wyszło za sam tył, a ile za przód? aaaa i jeszcze adaptory ile to wszystko by wyszło? Z góry dzięki(klamko-manetki mogly by zostać tak?)

Ok, czyli do mechaników BB5/BB7 to moge zostać przy klamko-manetach i wtedy moge mieć tarcze na centerlocka tak? A do hydraulików musze wymienić już prawię wszystko więc chyba bardziej będę skłonny kupić opcje 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie weź piastę pod 6 śrub większy wybór tarcz. A co do amorka epicon jest super cena/jakość mistrzu.

Ja używam BB7 w zimowej kozie która służy mojej dziewczynie cały rok. Cały rok kosy. W porównaniu do m445 są super :D a czy jesteś świadomy kosztów? Ile możesz przeznaczyć zacznijmy od tego. Bo koszty mogą Cię zjeść.

2 Koła 250-300zł (przeplatanie) Hamulec bb7 200zł 100zł za bb5 +ewentualne tarcze (40zł od sztuki)+amorek jakieś 500zł. 1000zł to jest podstawa jeżeli chcesz oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupując tarczowe mechaniczne(tył)BB5+tarcze na centerlocka+przepleść koła (tak? czy o czymś zapomniałem?) a przód to samo+ jeszcze amortyzator tylko jaki? najlepiej do 600 teraz mam srsuntour xtc v4, ale niema mocowania na tarczowe czyli musze wymienić. Więc ile by wyszło za sam tył, a ile za przód? aaaa i jeszcze adaptory ile to wszystko by wyszło? Z góry dzięki()

 

Kupując hamulec będziesz miał wszystko w komplecie przy używanym także możesz zakupić komplet.

Wybierając bb5 lub bb7 będziesz miał zacisk, adapter, śruby i tarcze.

Jak tu, ale bez tarcz AVID BB7 przód + tył 160 mm (2647598944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

do tego Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. zależy od funduszy i amortyzator http://allegro.pl/listing.php/search?category=16695&change_view=1&order=p&sg=0&string=epicon

Mniej więcej wychodzi 800-900 zależy gdzie kupisz :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kupie epicona, ale jeszcze nie teraz, teraz planuje kupić tarczowy BB5 na sam tył tylko chciałbym jak najmniej zapłacić bo jak na razie z funduszami słabo. Więc za sam tył ile by mi wyszł najmniej z BB5 ?

Wg mnie weź piastę pod 6 śrub większy wybór tarcz. A co do amorka epicon jest super cena/jakość mistrzu.

Ja używam BB7 w zimowej kozie która służy mojej dziewczynie cały rok. Cały rok kosy. W porównaniu do m445 są super :D a czy jesteś świadomy kosztów? Ile możesz przeznaczyć zacznijmy od tego. Bo koszty mogą Cię zjeść.

2 Koła 250-300zł (przeplatanie) Hamulec bb7 200zł 100zł za bb5 +ewentualne tarcze (40zł od sztuki)+amorek jakieś 500zł. 1000zł to jest podstawa jeżeli chcesz oba.

 

Ja chce zacząć wymiane od kołą tylnego czyli co musze zrobić kupić tarczę chce 160, kupić hamulce (wybrałem BB5) i jeszcze adapter do tego zeby miec na 6 śrubek tarczę, i jeszcze jaki adaptor, piaste musze wymieniać? i czy musze koło przeplatać, ile by wyszło za ten sam tył? Bo tył planuje teraz a przód trochę później bo amortyzator będe mósiał dokupić więc na dzień dzisiajszy interesuje mnie cena za sam tył. I czy o czymś zapomniałęm jakieś adaptery jeszcze są potrzebne?

Kupując hamulec będziesz miał wszystko w komplecie przy używanym także możesz zakupić komplet.

Wybierając bb5 lub bb7 będziesz miał zacisk, adapter, śruby i tarcze.

Jak tu, ale bez tarcz AVID BB7 przód + tył 160 mm (2647598944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

do tego Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. zależy od funduszy i amortyzator Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Mniej więcej wychodzi 800-900 zależy gdzie kupisz :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kupie epicona, ale jeszcze nie teraz, teraz planuje kupić tarczowy BB5 na sam tył tylko chciałbym jak najmniej zapłacić bo jak na razie z funduszami słabo. Więc za sam tył ile by mi wyszł najmniej z BB5 ?

 

 

Ja chce zacząć wymiane od kołą tylnego czyli co musze zrobić kupić tarczę chce 160, kupić hamulce (wybrałem BB5) i jeszcze adapter do tego zeby miec na 6 śrubek tarczę, i jeszcze jaki adaptor, piaste musze wymieniać? i czy musze koło przeplatać, ile by wyszło za ten sam tył? Bo tył planuje teraz a przód trochę później bo amortyzator będe mósiał dokupić więc na dzień dzisiajszy interesuje mnie cena za sam tył.

Ludzie mówią że na przodzie lepiej by był silniejszy, ale ja praktykowałem inaczej, chociaż wróciłem do silnego przodu jak odzyskałem raidona. Niemniej jednak tył Cię taniej wyjdzie koszt piasty ok 130zł jeżeli chcesz maszyny 80-100zł kulki szprychy 1-2zł od sztuki bo będzie trzeba nowe zakładać ze względu na długość i przeplatanie ok 25-35zł + hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/dobra a adaptery potrzebuje jakie i ile?

Ludzie mówią że na przodzie lepiej by był silniejszy, ale ja praktykowałem inaczej, chociaż wróciłem do silnego przodu jak odzyskałem raidona. Niemniej jednak tył Cię taniej wyjdzie koszt piasty ok 130zł jeżeli chcesz maszyny 80-100zł kulki szprychy 1-2zł od sztuki bo będzie trzeba nowe zakładać ze względu na długość i przeplatanie ok 25-35zł + hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...