Mexyk Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Z przodu i z tyłu posiadam hebel XT2012 M785. Oba uzbrojone są w tarcze XT Ice Tech CL, przy czym przód to 180mm a tył 160mm. Dodam, że przód zakupiłem na początku roku a tył z tydzień temu. Hamuląc przodem wypadają mi plomby z zębów, skok klamki jest zdecydowany i w momencie dotknięcia tarczy po chwili mogę ją zblokować, tzn. nie ma dłuuuuugiej gumowej modulacji, zacisk jest konkretny i mimo swojej "niegumowatości" bardzo łatwo kontrolowalny - mogę podnieść wysoko tylnie koło i przy odrobinie treningu na nim chwilę jechać. Problemem natomiast jest tył, który już raz odesłałem do sprawdzenia. Hamulec nie dość, że później jakby łapie to przy dotknięciu do tarczy jest bardziej gumowy niż przód, nie ma takiego zdecydowania jak na przodzie. W przeciwieństwie do przodu mogę docisnąć dużo dalej klamkę po dotknięciu klocka do tarczy. Nie do końca taka charakterystyka mi niestety odpowiada. Wolałbym żeby oba heble dzialały tak samo. Być może to kwestia dotarcia ale z przednim tego wogóle nie mialem - już od samego początku leciały mi plomby. Pan Formicki odbierając go ponownie go sprawdził mówiąc, że nic z nim się nie dzieje, dolali ewentualnie oleju i nic więcej. Mówił, że przy nowym hamulcu może się tak dziać, że przewód dłuższy, free-stroke, odległość klamki od chwytu itp. Free-stroke i klamkę mam tak samo jak na przednim i są to dwa różne hamulce moim zdaniem. Czy problemem może być płyn hydrauliczny? Podpowiedzcie koledzy co radzicie z tym robić bo chcę mieć taki hebel jak z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 jak klamka jest gumowata to w moim xtr jest to z powodowane nie dokladnym odpowietrzeniem. Nie wydaje mi sie zeby przewod mial na to wplyw. Zobacz tez czy masz wlozone te same klocki bo metaliczne maja mniejsza mozliwosc modulacji niz zywiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mexyk Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Klocki są te same - mam te co i w XTR - F03C - te z radiatorkami. http://www.bikestacj...ne-p-20504.html Formicki mówił, że sprawdzali po raz drugi i hamulec jest na pewno odpowietrzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qamal Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 jak by byl odpowietrzony to by chodzil tak samo. Do tego jak klamka mocniej sie ugina moze byc mniej oleju. Najlepiej jak potrafisz to samemu odpowietrz sobie te hamulce albo zapytaj kogos kto sie zna jak kto zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Twoim problemem jest prawdopodobnie brak problemów z hamulcem. Klamka od tylnego hebla zawsze będzie miększa. Jeżeli różnica w skoku JAŁOWYM jest marginalna to po prostu wyreguluj to śrubą free stroke. Musisz umiejętnie rozpoznać gdzie kończy się skok jałowy, a gdzie zaczyna się gumowata praca dźwigni. I oczywiście pozwól hamulcowi się dotrzeć. Bo to, że kosztuje 450zł nie znaczy że jest w jakimś stopniu pozbawiony wad obecnych w tańszych modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mexyk Napisano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2012 To pierwsze moje hydrauliczne heble i jestem bez odpowiednich narzędzi także oddałem wczoraj do serwisu. Był faktycznie zapowietrzony. Zrobili co trzeba i hamuje. Gumowatość jednak pewna pozostała co w żaden sposób mi nie przeszkadza bo jak się zaczyna guma to koło jest już dawno zblokowane. Moje wątpliwości dotyczą tego, że przedni XT pracuje trochę inaczej. Andrew weź mi wytłumacz czego klamka od tylniego hebla zawsze będzie miększa? Co do free-stroke to w obu mam podokręcane do oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K0ras Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Długośc przewodu w przypadku tylnego Co do narzędzi, wystarczy strzykawka, wężyk od kroplówki i trochę praktyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 25 Października 2012 Udostępnij Napisano 25 Października 2012 Kolego ja kupiłem te hamulce nowe i od samego początku miałem ten sam problem. Nic nie dało trzydziesto-krotne odpowietrzanie, zmiana klocków, zmiana płynu i zmiana przewodu na bodajrze BH 80 (saint) . Także denerwuje mnie miękkość tej klamki chociaż tak jak mówisz przy styknięciu się klocków z tarczą koło jest już zablokowane. Ja podejrzewam że to wina mało sztywnego przewodu oraz dużej długości jego, może pomogło by coś w stalowym oplocie? Co byście polecili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 26 Października 2012 Udostępnij Napisano 26 Października 2012 To ja nie rozumiem w czym problem. Klocki stykają się z tarczą, koło się blokuje, to po co jeszcze mocniej ciśniecie klamkę ? Podejrzewam, że shimano zrobiło 2 wersje przewodu. Miałem okazję jeździć na XTRAch trail i tam klamka była bardzo sztywna. Za to w moich dawnych SLX klamka była gumowata. Niestety zmiana przewodu na "oplotowy" nic nie da - kable shimano są twardsze nawet od kabli goodridge i hel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Mexyk myśle że w pewnym stopniu poradziłem sobie z naszym problemem otóż zalałem/odpowietrzłem je od nowa ale zrobiłem to bez wyciągania klocków i przy wyciągniętej tarczy między nimi po wszystkim musiałem lekko rozchylić klocki śrubokrętem i ustawić od nowa zacisk. Efekt jest taki, klamka bierze duuużo wyżej niż przed tem i jest o niebo sztywniejsza. Klocki nie obcierają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Witam . Też mam hamulce XT BR-M785 ,i mam ten sam problem . Hamulce też sam odpowietrzałem , wymieniłem olej - niestety ten typ tak ma czyli przód lepiej bierze od tyłu . Moim zdaniem problem jest w przewodzie ( jego długośc i rozszerzalnośc ) , jak i samym oleju ( jego ściśliwości ) . Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wdj40 Napisano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2012 Sprawdź sobie czy bolec jest odpowiedni pod oliwką(z dużym otworem). Mi Formicki sprzedał zalany hamulec SLX z przewodem BH90 ale założył bolec od starszego przewodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mexyk Napisano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2012 Sprawdź sobie czy bolec jest odpowiedni pod oliwką(z dużym otworem). Mi Formicki sprzedał zalany hamulec SLX z przewodem BH90 ale założył bolec od starszego przewodu. I ja ten hamulec kupiłem od Formickiego. Co się okazało był zapowietrzony, odpowietrzenie hamulca powoduje, że działa dużo lepiej ale i tak czuć różnicę. Można się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.