Skocz do zawartości

[hamulec] Różnica w XT2012 w przodzie i tyle


Mexyk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Z przodu i z tyłu posiadam hebel XT2012 M785. Oba uzbrojone są w tarcze XT Ice Tech CL, przy czym przód to 180mm a tył 160mm. Dodam, że przód zakupiłem na początku roku a tył z tydzień temu. Hamuląc przodem wypadają mi plomby z zębów, skok klamki jest zdecydowany i w momencie dotknięcia tarczy po chwili mogę ją zblokować, tzn. nie ma dłuuuuugiej gumowej modulacji, zacisk jest konkretny i mimo swojej "niegumowatości" bardzo łatwo kontrolowalny - mogę podnieść wysoko tylnie koło i przy odrobinie treningu na nim chwilę jechać.

Problemem natomiast jest tył, który już raz odesłałem do sprawdzenia. Hamulec nie dość, że później jakby łapie to przy dotknięciu do tarczy jest bardziej gumowy niż przód, nie ma takiego zdecydowania jak na przodzie. W przeciwieństwie do przodu mogę docisnąć dużo dalej klamkę po dotknięciu klocka do tarczy. Nie do końca taka charakterystyka mi niestety odpowiada. Wolałbym żeby oba heble dzialały tak samo.

Być może to kwestia dotarcia ale z przednim tego wogóle nie mialem - już od samego początku leciały mi plomby. Pan Formicki odbierając go ponownie go sprawdził mówiąc, że nic z nim się nie dzieje, dolali ewentualnie oleju i nic więcej. Mówił, że przy nowym hamulcu może się tak dziać, że przewód dłuższy, free-stroke, odległość klamki od chwytu itp. Free-stroke i klamkę mam tak samo jak na przednim i są to dwa różne hamulce moim zdaniem.

Czy problemem może być płyn hydrauliczny?

Podpowiedzcie koledzy co radzicie z tym robić bo chcę mieć taki hebel jak z przodu.

Napisano

jak klamka jest gumowata to w moim xtr jest to z powodowane nie dokladnym odpowietrzeniem. Nie wydaje mi sie zeby przewod mial na to wplyw. Zobacz tez czy masz wlozone te same klocki bo metaliczne maja mniejsza mozliwosc modulacji niz zywiczne.

Napisano

jak by byl odpowietrzony to by chodzil tak samo. Do tego jak klamka mocniej sie ugina moze byc mniej oleju.

Najlepiej jak potrafisz to samemu odpowietrz sobie te hamulce albo zapytaj kogos kto sie zna jak kto zrobic.

Napisano

Twoim problemem jest prawdopodobnie brak problemów z hamulcem. Klamka od tylnego hebla zawsze będzie miększa. Jeżeli różnica w skoku JAŁOWYM jest marginalna to po prostu wyreguluj to śrubą free stroke.

 

Musisz umiejętnie rozpoznać gdzie kończy się skok jałowy, a gdzie zaczyna się gumowata praca dźwigni. I oczywiście pozwól hamulcowi się dotrzeć. Bo to, że kosztuje 450zł nie znaczy że jest w jakimś stopniu pozbawiony wad obecnych w tańszych modelach :)

Napisano

To pierwsze moje hydrauliczne heble i jestem bez odpowiednich narzędzi także oddałem wczoraj do serwisu. Był faktycznie zapowietrzony. Zrobili co trzeba i hamuje. Gumowatość jednak pewna pozostała co w żaden sposób mi nie przeszkadza bo jak się zaczyna guma to koło jest już dawno zblokowane. Moje wątpliwości dotyczą tego, że przedni XT pracuje trochę inaczej. Andrew weź mi wytłumacz czego klamka od tylniego hebla zawsze będzie miększa? Co do free-stroke to w obu mam podokręcane do oporu.

Napisano

Długośc przewodu w przypadku tylnego ;)

 

Co do narzędzi, wystarczy strzykawka, wężyk od kroplówki i trochę praktyki.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kolego ja kupiłem te hamulce nowe i od samego początku miałem ten sam problem. Nic nie dało trzydziesto-krotne odpowietrzanie, zmiana klocków, zmiana płynu i zmiana przewodu na bodajrze BH 80 (saint) . Także denerwuje mnie miękkość tej klamki chociaż tak jak mówisz przy styknięciu się klocków z tarczą koło jest już zablokowane. Ja podejrzewam że to wina mało sztywnego przewodu oraz dużej długości jego, może pomogło by coś w stalowym oplocie? Co byście polecili?

Napisano

To ja nie rozumiem w czym problem. Klocki stykają się z tarczą, koło się blokuje, to po co jeszcze mocniej ciśniecie klamkę ?

 

Podejrzewam, że shimano zrobiło 2 wersje przewodu. Miałem okazję jeździć na XTRAch trail i tam klamka była bardzo sztywna. Za to w moich dawnych SLX klamka była gumowata.

 

Niestety zmiana przewodu na "oplotowy" nic nie da - kable shimano są twardsze nawet od kabli goodridge i hel.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mexyk myśle że w pewnym stopniu poradziłem sobie z naszym problemem otóż zalałem/odpowietrzłem je od nowa ale zrobiłem to bez wyciągania klocków i przy wyciągniętej tarczy między nimi po wszystkim musiałem lekko rozchylić klocki śrubokrętem i ustawić od nowa zacisk. Efekt jest taki, klamka bierze duuużo wyżej niż przed tem i jest o niebo sztywniejsza. Klocki nie obcierają.

Napisano

Witam . Też mam hamulce XT BR-M785 ,i mam ten sam problem . Hamulce też sam odpowietrzałem , wymieniłem olej - niestety ten typ tak ma czyli przód lepiej bierze od tyłu . Moim zdaniem problem jest w przewodzie ( jego długośc i rozszerzalnośc ) , jak i samym oleju ( jego ściśliwości ) . Pozdr.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Sprawdź sobie czy bolec jest odpowiedni pod oliwką(z dużym otworem). Mi Formicki sprzedał zalany hamulec SLX z przewodem BH90 ale założył bolec od starszego przewodu.

Napisano

Sprawdź sobie czy bolec jest odpowiedni pod oliwką(z dużym otworem). Mi Formicki sprzedał zalany hamulec SLX z przewodem BH90 ale założył bolec od starszego przewodu.

I ja ten hamulec kupiłem od Formickiego. Co się okazało był zapowietrzony, odpowietrzenie hamulca powoduje, że działa dużo lepiej ale i tak czuć różnicę. Można się przyzwyczaić.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...