Mexyk Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 Stoję przed wyborem kierownicy do mojego XC. Obecnie posiadam 580mm z rogami co po odjęciu da z 540mm, co mi całkiem dobrze leży. Problem pojawia się w dwóch sytuacjach. 1. Robię zjazd w lesie po czymś co można nazwać terenem zróżnicowanym z prędkością ok. 35km/h i prócz wiatru we włosach czuję diabła w oczach. Poczucie kontroli i rzeczywistości znika jak gotówka w piątek wieczorem. 2. Robię długi podjazd, dostaję ostro w dupsko, płuca wypluwam ale zęby zaciskam i cisnę dalej wmawiając sobie, że 100% wydajności to tylko kolejna bariera do pokonania. W tym momencie 580mm powoduje, że ręce mam blisko siebie - wiadomo lepiej oddycha się jak klata jest otwarta. W związku z powyższym zdecydowałem na nowy "pręt kierowniczy". Wymagania mam dość konkretne: amelinium 660-680mm bez rogów prosta bez wzniosów cena nie gra roli Przykładem tego o co mi idzie może być np. http://singletrack.competitor.com/files/2012/08/absalon.jpg Na pewno nie chodzi mi o kierownicę giętą z wzniosem aczkolwiek, jak na powyższym zdjęciu Absalona, powinna mieć gięcie. Widzę, że często zamiast wzniosu podawany jest kat gięcia itp. Powoduje to u mnie lekką konsternację dlatego zwracam się do szanownych forumowiczów o pomoc.
Michauuu Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 A średnica mocowania? I czemu tylko alu?rzy nieOgraniczonym funduszu ja zakupiłbym to,mimo,że ciut gięta http://allegro.pl/kierownica-ritchey-rizer-superlogic-ud-15-660-31-8-i2589990301.html
Mod Team michuuu Napisano 19 Września 2012 Mod Team Napisano 19 Września 2012 Hmmm, taka długość w prostym kiju to chyba się nie da, gięte i owszem. Jednak są: http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/96954/300/KIEROWNICA-EA50-XC-WIDE-EASTON
Mexyk Napisano 19 Września 2012 Autor Napisano 19 Września 2012 Michauuu 31,8 oczywiście. Czemu nie karbon? Odpowiedź jest prosta, nie raz leżę na glebie z racji "co ja nie zjadę?". W obecnej 580 mam już końcówkę lekko wygiętą przez rogi. Żal mi zarżnąć kierownicę za 500zł, która i tak nie jest specjalnie wytrzymała na uderzenia punktowe. Poza tym waga nie jest kryterium na jakim się opieram. Chcę porządne alu. michuuu właśnie o takie coś chodzi, gięcie do tyłu ale nie wznios. Delikatne gięcie mam nawet w swojej 580.
Mod Team michuuu Napisano 19 Września 2012 Mod Team Napisano 19 Września 2012 A z ciekawości, dlaczego nie gięta? Lżejsza: http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/12231/300/KIEROWNICA-EA70-XC-EASTON
Mexyk Napisano 19 Września 2012 Autor Napisano 19 Września 2012 A z ciekawości, dlaczego nie gięta? Lżejsza: KIEROWNICA EA70 XC EASTON - Cyklotur Chodzi o sylwetkę. Preferuję ostrzejszą jazdę niż turystykę.
alacart Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 jak nie gięta to możesz poszukać kierownic do DH firmy Paco itd. robią takie kierownice i po prostu byś sobie je skrócił bo te mają po 750-780mm długości
Mexyk Napisano 19 Września 2012 Autor Napisano 19 Września 2012 Co o tej myślicie chłopaki? http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-stylo-t40-10s-flat-bar#/path/term-id/41
Mexyk Napisano 19 Września 2012 Autor Napisano 19 Września 2012 A cena? EA70 lżejsza. Na stronie Eastona podają, że w tej wersji waży 250gr http://www.eastoncycling.com/en-us/mountain/products/bars/xc/ea70-xc-643 Ten truvativ bardziej mi się podoba. Ładniejszy, nie sądzisz?
Michauuu Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 Giętą można po prostu ustawić w dół a jak tak jeździsz to kup do dh i po prostu skróć
alacart Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 coś mi się udało znaleźć http://allegro.pl/kore-torsion-800mm-answer-spank-sunline-ns-dh-fr-i2627231572.html tutaj jest lekki wznios tak zwane 3/4 http://allegro.pl/nowa-race-face-turbine-3-4-680-mm-xc-mtb-am-wys-0-i2622282316.html http://allegro.pl/race-face-atlas-fr-freeride-downhill-niebieska-i2621565280.html a tu jest całkowice porosta 700mm http://allegro.pl/kierownica-race-face-deus-prosta-szeroka-nowa-xc-i2621287718.html http://allegro.pl/kierownica-race-face-evolve-low-riser-am-nowa-i2621287735.html no i to na tyle na razie
alacart Napisano 20 Września 2012 Napisano 20 Września 2012 i jak przydało się coś już wybrałeś kierownicę i jeżeli tak to czy można spytać jaką? pozdrawiam
Mexyk Napisano 21 Września 2012 Autor Napisano 21 Września 2012 i jak przydało się coś już wybrałeś kierownicę i jeżeli tak to czy można spytać jaką? pozdrawiam Dalej siedzę przed wyborem, wiem już że będzie to na pewno prosta kierownica. Mam możliwość kupienia okazyjnie FSA SL-K 620mm w cenie 200zł. Ten Easton EA70 685mm też mi podchodzi. Sam nie wiem co robić. Mam ok. 50cm w barkach, obecnie (nawet wczoraj w błocie, dziurach) tłukłem się na mojej 580 z rogami i jedzie się, nie powiem, bardzo przyzwoicie, ale np. chciałem zjechać przez sypki piach i pomijając to, że amortyzator przyjął wiele to w pewnym momencie nie utrzymałem kierownicy i ją wykręciło. Myślę, że dłuższa będzie lepsza ale właśnie. O ile dłuższa? Nie mam jak tego przetestować. Liczę na waszą pomoc. Czy ta SL-K poprawi kontrolę w zjeździe? Nie jest na tyle długa by pozbyć się rogów, dlatego jak je założe to pewnie będę miał ok. 580mm fizycznej szerokości. Co radzicie robić?
alacart Napisano 21 Września 2012 Napisano 21 Września 2012 wiesz szczerze mówiąc czym dłuższa kierownica to tak naprawdę lepiej ja kiedyś w rowerze FR miałem kierownicę 750mm i jeździło się świetnie nie było żadnych problemów na zjazdach ani czasem na podjazdach także jak masz okazję brać to bierz najdłuższą . Ta FSA to nie będzie jakiejś wielkiej różnicy najlepiej jak byś wziął sobie kierownice 700mm bo jak będzie dla Ciebie za duża to można przyciąć a jak będzie kierownica za krótka to już nie dokleisz
kubim Napisano 21 Września 2012 Napisano 21 Września 2012 wolisz prostą, ale myślę że ten Cannondale to całkiem ciekawa propozycja, zwłaszcza stosunek cena/waga: http://www.koral.bie..._680mm_31_8.htm na stronie producenta waga się zgadza, a różnica wg sklepu może się wahać do kilku gram. Warto?
Mexyk Napisano 4 Października 2012 Autor Napisano 4 Października 2012 Jeżeli kogoś to jeszcze zainteresuje to moim wyborem stała się kierownica FSA SL-K. Koszt nowej to ok 330zł. Mam to szczęście, że mogę ją mieć ściągniętą z nowego roweru w cenie 200zł. Za tydzień dostanę ją na testy -> okleję taśmą malarską by nie podrapać i w trasę. Najprawdopodobniej będę używał jej bez rogów także pełne 620mm będę miał do dyspozycji. W chwili obecnej wykorzystuję około 530mm więc chwyt się znacznie zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.