adriansocho Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 W ofertach różnych sklepów są piasty Shimano FH i HB-M529, sprzedawcy w opisach piszą, że opracowane specjalnie pod 29". Np. tu: http://www.bikestacja.pl/piasta-przednia-shimano-m529-p-23875.html . Ja się zastanawiam, bo nie znalazłem w sieci żadnego info, czym te piasty się w ogóle mogą różnić od np. Deore M525 czy podobnych. Może mają ciut większe kołnierze? Takie piasty musiałyby być sporo szersze, żeby zapewnić ułożenie szprych pod takim samym kątem, jak w 26"... Może mają bardziej wytrzymałe łożyska, bo rozpatrując uderzenie idealnie boczne w tylną obręcz, na łożyska i ośkę piasty działa większy moment gnący ... Ktoś mnie oświeci? A może chcemy porozmawiać o tym, co można by poprawić w "zwykłych" piastach, aby lepiej się sprawdzały w dużym kole.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 ...gdzies wyczytalem kiedys ze M529 ma wiecej "engagement points" - nie wiem jaka jest tego nazwa "po polskiemu" ale chodzi o to ze piasta szybciej lapie naped - zdaje sie ze ma 32 zabki...do tego podobno lepiej znosi obciazenia generowane przez kasete z 36 zabkami. Moge chrzanic trzy po trzy, wiec niech ktos mnie utwierdzi w moim przekonaniu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Wersja centerlock (629) - tak, zazębia się częściej, wersja pod 6 śrub (529) - nie. Nie wiem dlaczego Shimano zastosowało dwa różne sprzęgła. Nie są to złe piasty, ale 529 są po prostu ciężkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 co by to nie bylo, to mocno naciagana historia... -punkty zazebienia na obrot przydaja sie w kazdym rowerze, ale tylko, gdy licza sie szczegoly - zawody, trudne trasy -wysokie kolnierze piast -szerszy rozstaw kolnierzy->szerokosc piast 142mm -solidne lozyskowanie bebenka i mechanizm zapadkowy zapobiegaja awariom przy wiekszych zebatkach mimo wszystko w praktyce bez tych udogodnien wszystko dziala i ma sie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Hmm, przecież kasety xx-36 są też stosowane np. w enduro oraz napędach o mniejszej niż 3 liczbie tarcz z przodu, również 26". Wygląda na to, że piasta o szerokości 142 mm to jakaś inna wersja, na pewno M529 mają ośki 146 mm czyli takie, jak do piast 135 mm. Na rysunku Exploded View tych piast obie wersje mają taki sam numer katalogowy bębenka, mimo, że nie jest zaznaczone, iż jest to ta sama wersja - a od bębenka zależy liczba punktów zazębienia zapadek. W opisie - M629 ma micro-ratchet freehub body, przy czym dotyczy to też przedniej piasty (???). Nie mogę znaleźć danych o średnicy kołnierzy, ale jeśli dobrze pamiętam, klasyczne Shimanowskie na 6 śrub mają 62 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 przednia piasta nie ma zadnych mechanizmow zazebiajacych - 2 lozyska, os i korpus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2012 No oczywiście, że nie ma, rowerów z napędem na oba koła jest niewiele, ale Shimano oznajmia: Micro-ratchet freehub body: 11.25° (HB/FH-M629), gdzie HB oznacza przednią piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Z wygody Zamiast się rozpisywać osobno na temat przedniej i tylnej piasty, to zawierają to w jednym opisie. Przy okazji masz potwierdzenie informacji, że w 629 jest więcej punktów zazębienia (32x). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi