tomekz1991 Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Witam, chciałbym dokonać zakupu roweru w sklepie internetowym z odbiorem osobistym. Formularz o zakup roweru chciałbym wypełnić jak najszybciej, gdyż została już ostatnia sztuka tego modelu. Jednak odebrać rower będę mógł za jakieś 8-9 dni. Jeśli będę już odbierał rower w sklepie i okaże się, że coś jest nie tak (np. okaże się, że rower do mnie nie pasuje, a jazda na nim jest dyskomfortowa) to czy mogę dokonać rezygnacji z zakupionego towaru? Czy jestem już zmuszony do zapłaty za niego?
f16marcin Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Zadzwoń i zapytaj ewentualnie przy zakupie zapewne klikasz akceptuje regulamin, wystarczy go przeczytać
Schwefel Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 W przypadku odbioru osobistego nie możesz go zwrócić. Zakup przez internet nie ma znaczenia, bo ustawowe prawo zwrotu jest tylko dla sprzedaży wysyłkowej.
TheGie Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Nie do końca się zgodzę. Odnośnie zwrotu towaru jest to według ustawy DOBROWOLNA kwestia sprzedającego. Dodatkowo można się spotkać z odbiorem osobistym + kosztem magazynowania, czyli np 20%ceny wysłyki. W takim przypadku pytanie brzmi : Czy z kosztami magazynowania to wysyłkowa czy stacjonarna sprzedaż ?!
Schwefel Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Wskaż podstawę prawną tej dobrowolności.
TheGie Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Zawarcie umowy sprzedaży określają przepisy Kodeksu Cywlinegow artykułach od 535-602, gdzie zawarte jest, że wymiana może występować tylko w przypadku wadliwego produktu, nie zgdoności z umową oraz na warunkach specjalnych, gdzie sprzedawca pozwala na wymianę (ale nie ma obowiązku w Rzeczpospolitej Polskiej). Tutaj proszę troszke inny artykuł dla tych, którzy nie mają ochoty wertować kodeksu (źródło: strona internetowa kancelaria prawna LEXvin). http://lexvin.pl/pra...upionego-towaru
tobo Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Rozwiązaniem jest zapytać choćby telefonicznie czy jeśli rower w chwili odbioru osobistego nie spełni oczekiwań może pozostać w sklepie a należność z przedpłaty zwrócona. Wg mnie nie powinno być problemu skoro sprzedawca nie musiał go sprowadzać. Oczywiście można twierdzić że przy ofertach w super cenach rezygnacja z zakupu towaru rezerwowanego naraża sprzedawcę na potencjalną strate, gdyż w ciągu tych kilku dni rezerwacji towar mógł sprzedać. Tu pojawia się oczywiście kwestia ludzkiego podejścia do siebie, z tym różnie bywa.
Schwefel Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Bierzesz się za wykładnię prawa a nie znasz nawet podstaw. Lex specialis derogat legi generali. W tym przypadku lex specialis jest ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów i KC stosuje się tylko posiłkowo.
TheGie Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Nie biorę się za wykładanie, tylko przytaczam to co mi wiadomo (pół roku temu konsultowałem się z rzecznikiem praw konsumenta w temacie praw do zwrotu towaru zgodnego z umową i odesłał mnie do KC), bynajmniej pomimo pierwszeństwa praw (o których piszesz), spora część sklepów nie stosuję się do tego.
tomekz1991 Napisano 18 Września 2012 Autor Napisano 18 Września 2012 Wykonałem telefon do sklepu i okazało się, że nie ma z tym najmniejszego problemu, tzn. jeśli rower nie spełni oczekiwań to umowa zostanie anulowana. W regulaminie sklepu nie ma na ten temat żadnych informacji. Myślicie zatem, że można zaufać rozmówcy?
TheGie Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Według mnie tak. W razie czego, zamów rower, a następnie napisz e-mail z potwierdzeniem odbioru : "w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej z Panem X.Y, proszę pamiętać o możliwości przymierzenia i anulowania zamówienia. " Będziesz miał podkładkę w razie czego
Schwefel Napisano 18 Września 2012 Napisano 18 Września 2012 Taką podkładkę to można sobie w buty schować. Sprzedawca zaprzeczy i zostaną tylko jego słowa przeciwko twoim. Jak nie dysponujesz nagraniem rozmowy to nie ma co się powoływać na to. Ustawa, o której pisałem jest wystarczająca do załatwienia sprawy. Wątpię, żeby w biurze rzecznika pracowali tacy ignoranci, bo sam mam tam kilku znajomych i są specjalistami w tym co robią. Może pytałeś o aukcje/licytacje/Allegro to wtedy podstawa się zmienia. Z resztą na stronie UOKiKu jest wszystko wyłożone w sposób łopatologiczny http://uokik.gov.pl/faq_umowy_zawierane_na_odleglosc.php#faq1254
TheGie Napisano 19 Września 2012 Napisano 19 Września 2012 Pytałem się odnośnie sklepu komputorowego w Zielonej Górze, który swego czasu (z 8 miesięcy temu) nie przyjmował żadnych zwrotów. Widniała u nich nawet karta z takim napisem. Trudno, bywa i tak. Dzięki za link.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.