Adziol Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Czołem! Zastanawiam się czy można zmniejszyć minimalnie wagę wycinając elementy takie jakie są zaznaczone na zdjęciach. Czy one usztywniają ?
Mod Team michuuu Napisano 17 Września 2012 Mod Team Napisano 17 Września 2012 Oczywiście że można, pytanie na jak długo.
redbull1 Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 patrząc na rower to nie jest warte zachodu
lajtspid Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Ile waży ten rower? 15 kg czy więcej? Naprawdę tak bardzo zależy Ci by odchudzić go o 100 lub 200 gram?
Adziol Napisano 17 Września 2012 Autor Napisano 17 Września 2012 Nie wiem czy to źle czy dobrze ale rama jest aluminiowa i naprawdę mega lekka max 2kg na oko ;p także nic nie robić
tobo Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Na zdjęciu nr trzy pokazałeś podkowę widelca z piwotami. Chcesz odciąć ten cały element? "Mega lekka na oko"?
Mod Team Puklus Napisano 17 Września 2012 Mod Team Napisano 17 Września 2012 Bierz i tnij niech sie iskry sypią a później obserwuj ciekawe zachowanie roweru zwłaszcza bo obcięciu podkowy
Nevermore Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Z "amortyzowanego" klocka zrobi się nie nadający się do użytku popsuty "amortyzowany" klocek.
Mod Team michuuu Napisano 17 Września 2012 Mod Team Napisano 17 Września 2012 Może lepiej użyć określenia wylajtowany zamiast popsuty, lepiej brzmi. Przecież nikt nie powiedział że na takiej ramie trzeba jeździć, może wystarczy mieć.
Adziol Napisano 17 Września 2012 Autor Napisano 17 Września 2012 Jak na razie ozdabia sciane piwnicy ;p Wielkie dzięki za odpowiedzi.
tobo Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Bierz i tnij niech sie iskry sypią a później obserwuj ciekawe zachowanie roweru zwłaszcza bo obcięciu podkowy Po wycięciu podkowy można będzie nakręcić rowerowego pornola. "Jak rozjeżdzają się nogi" Blacha nad piwotami w ramie ma wzmacniać i usztywniać to miejsce - hamulec powoduje pracowanie ramy, jej rozginanie się. Ten element może ale nie musi być (wielu producentów go nie umieszcza) ale to wymaga lepszego materiału, innego rozwiązania konstrukcyjnego tego miejsca itd. To tani wynalazek i producent tak zaradził na ewentualne rozjeżdżanie się górnych rurek ramy. Blacha na dole wydaje się mieć inną funkcję: mocowanie dla nóżki i błotnika. Jak piszę WYDAJE SIĘ, pewien nie jestem. Po wycięciu boostera z widelca ryzykujesz swój zgon.
Plastyk Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Boże, pomyślcie chwilę nad tym co piszecie. Jeśli ktoś pomyśli, że mówicie prawdę, zrobi sobie krzywdę, tata prawnik nas puści w skarpetkach! Nie obcinaj niczego. Na upartego, to to blisko suportu, tylko po co? Swoją drogą, sorry za ot, ale czy ktoś jechał kiedyś z amorkiem bez podkowy, z pękniętą, uciętą etc? Jakoś to działa, czy nie bardzo? Nie mówię o leftym
tobo Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 W przypadku widelca ze sztywną osią mogę sobie to jeszcze jakoś wyobrazić, bo sztywne mocowanie goleni jest wykonane za pomocą ośki. W przypadku zwykłego widelca, gdzie całość trzymałaby się tylko na szybkozamykaczu to już nie za bardzo. Dotoczyć się do domu po pęknięciu podkowy - owszem - ale nic poza tym.
bukakewarior Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Nie obraź się, ale ja nie widzę sensu takich zabiegów i pogoni za paroma gramami mniej, kosztem osłabiania ramy i innych elementów (szczególnie w rowerze górskim)... Chyba, że kierujesz się innymi pobudkami... KLIK
Fenthin Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 czy ktoś jechał kiedyś z amorkiem bez podkowy, z pękniętą, uciętą etc? Jakoś to działa, czy nie bardzo? Nie mówię o leftym Są przecież konstrukcje upside-down: Marzocchi Shiver, Manitou Dorado. A i coś innego się jeszcze znajdzie Tyle, że jednopółkowy Shiver sztywnością nie grzeszył.
Mod Team Puklus Napisano 17 Września 2012 Mod Team Napisano 17 Września 2012 I pewnie stąd jego nazwa Bez podkowy widelec by sie zachowywał dziwnie zwłaszcza na zakrętach, ale jechać by sie dało. Jednak koncem końców mocno nadwyrężone haki koła mogły sie sie złamać a wtedy bida. Nie wspominając ze trzeba by było zapomnieć o hamulcu tarczowym.
beardman Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Swego czasu miałem amorek RST z podkową przykręcaną śrubami. Przez poluzowanie owych śrub zaliczyłem całkiem przykre szorowanie cielskiem gleby (dobrze, że nie był to asfalt tylko ubita polna droga). Lagi amorka przekręciły się w bok co poskutkowało ujechaniem koła i zrobieniem z niego ósemki. A to było tylko przy poluzowanej podkowie. Jak ją wytniesz całkiem to przysłowiowy "krzyżyk na drogę". Pozdrawiam
tobo Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Są przecież konstrukcje upside-down: Marzocchi Shiver, Manitou Dorado. A i coś innego się jeszcze znajdzie Tyle, że jednopółkowy Shiver sztywnością nie grzeszył. ALE, golenie w widelcach ud, tak jak w wielu innych z podkową są połączone sztywną osią o dużej średnicy i skręconą śrubami z goleniami. Pomiarów nie robiłem ale "na oko" szpilka od klasycznego zacisku nie jest tak masywna jak nawet proste połączenie śrubowe.
Fenthin Napisano 17 Września 2012 Napisano 17 Września 2012 Ależ oczywiście, nie napisałem, że tak nie jest. Szczególnie, że to widelce do cięższych zastosowań, a to właśnie tam pojawia się większość "widelcowych" innowacji. Co nie zmienia faktu, że jedna półka bez podkowy to zły pomysł.
MMMAAACCC7 Napisano 20 Września 2012 Napisano 20 Września 2012 ja bym usunął opony, bo przeciez na obręczach tez idzie jechac, poza tym 5 zebatek z tyłu i 2 z przodu i juz bylby wylajtowany o kilogram
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.