bryla33 Napisano 16 Września 2012 Napisano 16 Września 2012 W maju br. kupiłem rower Kross Level A2 z kolekcji 2011 ze standardowym osprzętem (specyfikacja). Miał to być rower „na początek”. Już od momentu zakupu planowałem dalszą rozbudowę. Od kilku dni próbuję w jakiś logiczny sposób ułożyć sobie plan tej rozbudowy. Nie ukrywam, że dużą wagę przywiązuję do cen poszczególnych części (jestem uczniem, więc jeszcze nie mam stałego dochodu, z którego mógłbym regularnie odkładać). Wstępnie wymyśliłem coś takiego: Pierwszy do wymiany pójdzie amortyzator. Mimo, że nie jestem doświadczonym użytkownikiem takiego sprzętu to nie jestem zadowolony z jego pracy. Na 99% w jego miejsce wejdzie Epicon. Czytałem dużo opinii na jego temat i taka zamiana wydaje mi się najrozsądniejsza w tym przedziale cenowym. Następnie rama. Może accent tormenta albo peak? Tutaj szukam cały czas jakiegoś ciekawego i nie drogiego rozwiązania. Macie jakieś propozycje (tak do 600zł) ram do xc? A może w tym przedziale cenowym nie znajdę nic dużo lepszego od obecnej ramy? Tutaj pojawia się problem co najpierw czy hamulce czy koła. Podobnie jak z amortyzatora to z hamulców również jestem średnio zadowolony. Ważę 69kg i czasami mam wrażenie jakby ta siła hamowania była za słaba. Może sytuacja się zmieni po wymianie fabrycznych klocków na coś lepszego. A koła jak koła…jak na razie nie sprawiają problemów. Kolejnym problemem są tarcze. Czy kupować piasty na śruby czy na CL? Jeżeli na CL to automatycznie muszę zmieniać z kołami także tarcze. Na samym końcu chciałbym się wziąć za napęd. Zastanawiam się nad grupą SLX (pewnie nie w całości, ale tylna przerzutka, korba, manetki). Dodatkowo mam dylemat czy jest sens się pchać w napęd 10 rzędowy skoro nie jestem jeszcze doświadczony? Plan nie uwzględnia wydatków i zmian, których będzie wymagał sprzęt w razie uszkodzenia. Co myślicie o tym planie? Co zmienić?