Skocz do zawartości

[amortyzator] Zerwanie gwintu


Ataff

Rekomendowane odpowiedzi

No to pięknie rower ma niecały miesiąc a tu już taka kucha.

Chciałem poprawić klocki które ocierały okropnie o moje przednie koło. Poluźniłem śruby (dolna jakoś cieżko się odkecała) i zabrałem się do ustawiania. Podczas przykęcania właśnie dolna szłą z dużym oporem i nagle trach i luzik. Pomyślałem będą kłopoty. Odkręciłem ją całą i wysypał się gwint ze środka. Jestetm pewien że nie użyłem zbyt dużej siły a raczej zdaje mi sie że śruba była wkręcona już krzywo. Przegwintowałem gwintownikiem M6 ale tym razem głębiej i założyłem dłuższą śrubę. Trochę nie jestem pewien jak mi to wytrzyma i wolę dmuchać na zimne stad moje pytanie czy zna ktoś jakiś serwis w Szczecinie (lub najlepiej w Gryfinie) który by potrafił naprawić zerwany gwint - metoda Helicol może jakaś inna. Sam nie będę się w to bawił za drogi gips.

Załamka na całej lini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amor Suntour XCM V3 RL a są 2 śruby trzymające adapter wkrecane w amortyzator. Odkręcałem jeżeby wyregulować klocki bo tarły o tarcze i dolna śruba się zarwała. Nie znam żadnego serwisu u mnie w mieście dlatego liczę na kogoś z forum.

No teraz to jest mysle ze gdzies 25 do 30 mm ale ta część początkowa była najwabrdziej zjechana i tam jest lekki luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam nie 25-30 mm gwintu tylko śruba ma tyle. ok 30 mm. Bo jest przecież jeszcze grubość adaptera.

Myślisz że siła przy nagłym hamowaniu nie wyrwie tej dolnej śruby ona chyba jako pierwsza jest podatna na hamowanie.

Założyłem zwykłą śrube ale chce kupić imbusową i od razu potraktuje ją klejem do gwintów. Może będzie lepiej trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie wkręca się na jakieś 10 mm, zmierz na ile wchodzi bez wkręcania a ile chowa się kiedy ją wkręcasz.

Siła działająca na śrubę nie wyrywa jej z gwintu tylko jest siłą ścinającą, mocne dokręcenie wystarczy, naprawa gwintu może być droższa niż wartość tego amora ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po mojej interwencji do serwisu Krossa (a co tam napisałem do nich) przysłali kuriera i amorek naprawiony. Ha myślałem że coś tam będą wymieniać a oni skorzystali z waszych rad i dostałem nowy gwint tym razem stalowy :). Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie będę zakładał nowego tematu więc napiszę tutaj.

Zerwałem gwint do którego mocuje się zacisk hamulca tarczowego w amortyzatorze Rock Shox Dart 3.

Przymierzam się do naprawy za pomocą Helicoil, lecz nie bardzo mi się widzi kupno całego zestawu, żeby naprawić dwa gwinty.

 

Znalazłem na allegro odpowiednie sprężynki http://allegro.pl/helicoil-m6x1-00mm-sprezynki-do-zerwanego-gwintu-i2722738437.html lecz wyczytałem że bez gwintownika z zestawu (100 zł) nic nie zrobię.

 

Jak kupisz sobie sprężynki to nic z nimi nie zrobisz. Sztuczka (i wysoka cena zestawów) polega na dedykowanym gwintowniku. Jeżeli zestaw jest na np M6, to gwintownik jest tak M6,5. Wiem, to niefchowe określenie, ale tak jest.

 

Tak więc same sprężynki szczęścia nie dają.....

 

Ktoś próbował to robić na własną rękę i może zaprzeczyć albo potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...