Skocz do zawartości

[przełajowy] budowa roweru przełajowego w oparciu o rower crossowy


answer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wam,

 

W zeszłym tygodniu skradli mi nowy rower crossowy firmy Prophete model MOUNTEC:

 

2179202280461794_7.jpg

 

Na rowerku od maja do początku września zrobiłem trochę ponad 2000 km wiec się nawet rowerem nie pocieszyłem. Całość działała bez zastrzeżeń i byłem z niego naprawdę bardzo zadowolony.

 

Jako, że rower został skradziony to postanowiłem zakupić rower przełajowy. Większość tras [ok 75%] pokonuje po asfalcie, 10% po chodnikach, a 5% zdarza mi się po ścieżkach leśnych. Rower wykorzystuję na dojeżdżanie do pracy [ok 15km w jedną stronę].

 

Rowery przełajowe w naszym kraju to duża rzadkość więc i ich ceny są bardzo wysokie. Postanowiłem więc zbudować przełajówkę sam i teraz mam koncepcję aby rower przełajowy oprzeć na rowerze crosowym KANDS MAESTRO lub tańszy ale też aluminiowy KANDS STV 700 ale tutaj doszłaby wymiana kasety a co za tym idzie piasty i może przerzutki co o tym myślicie?

 

Wtedy taki rower przełajowy nie miałby dużej wartości bez amorka i tarcz nie byłby chodliwym towarem dla złodziei ;)

 

 

Specyfikacja KANDS MAESTRO:

 

maestro%20na%20strone2.jpg

 

 

RAMA ALU6061 HYDROFORMING TUBE 19"

WIDELEC SR SUNTOUR NEX4100

HAMULCE ALHONGA V-brake

KORBY SHIMANO FCM-171

SUPORT NECO MASZYNOWY

KLAMKOMANETKI SHIMANO ALIVIO ST-M410

PRZERZUTKA T. SHIMANO ALIVIO RD-M410

PRZERZUTKA P. SHIMANO FD-TX51

KASETA SHIMANO HG-30

KOŁA 28" KANDS MAXX PIASTY JOY TECH KASETA

OPONY CST 700x38C

SZTYCA ZOOM

MOSTEK 19"ZOOM 21" KALLOY

 

cena ~ 1000zł

 

Zmiany jakie planuję wprowadzić po zakupie KANDS MAESTRO:

 

- wymiana korby na coś trzy lub dwu tarczowego np. FSA Omega Triple, 52/42/30

- wymiana amortyzatora na widełki karbonowe

- wymiana kierownicy na szosową

- wymiana wspornika kierownicy

- wymiana klamomanetek

- wymiana opon na Slick o szerokości ~ 27

 

 

 

Specyfikacja KANDS STV 700:

 

dsc05041zn.jpg

 

 

Rama KANDS aluminiowa AL6061 rozmiar 17'', 19'' i 21"

Widelec Stalowy sztywny

Manetki SHIMANO ST-EF51 3x7

Przerzutka przód SHIMANO TZ-30

Przerzutka tył SHIMANO RD-TX35

Wolnobieg SHIMANO TZ21 CP 7-mio rzędowy [14-28T] :(

Klamki hamulca SHIMANO aluminiowe

Hamulec przód ALHONGA V-brake aluminiowy

Hamulec tył ALHONGA V-brake aluminiowy

Mechanizm korbowy PROWHEEL z suportem na łożyskach maszynowych zębatki 48/38/28 zębów

Obręcze KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe

Siodło VADER anatomiczne

Opony DURO 28 700x38C

Mostek ZOOM stal

Kierownica ZOOM stal

Liczba biegów 21

 

 

Cena ~ 700zł

 

Zmiany jakie planuję wprowadzić po zakupie KANDS STV 700:

 

 

- wymiana korby na coś trzy lub dwu tarczowego np. FSA Omega Triple, 52/42/30

- wymiana amortyzatora na widełki karbonowe

- wymiana kierownicy na szosową

- wymiana wspornika kierownicy

- wymiana klamomanetek

- wymiana opon na Slick o szerokości ~ 27

- wymiana kasety na coś z 11 ząbkami i jeśli to konieczne to piasta i przerzutka tył.

Napisano

Rozumiem potrzeby, ich uzasadnienie, nie rozumiem jednak dlaczego zamiast roweru crossowego, na którym jak piszesz bardzo dobrze ci się jeździło, chcesz rower przełajowy i to do tego przerobiony z crossa?

Policzyłeś ile będą kosztowały wymienione podmiany w rowerze za 700 zł?

Napisano

Przede wszystkim, dlatego ponieważ korby które są montowane w rowerach crossowych, ich ilość zębów [48 na największej tarczy] mi nie wystarczają i potrzebowałbym co najmniej 52, a może nawet 54. Od czasu do czasu rower ten wykorzystywałbym też na dłużę wycieczki po regionie ze znajomymi dystans ok 100 - 150 km oni posiadają bardzo zaawansowany sprzęt szosy i przełaje a mi ciężko byłoby za nimi nadarzyć.

Dodatkowo rowery crossowe w mieście w którym aktualnie pracuje są bardzo chodliwe, a na przełajowe czy szosowe nawet nikt nie spojrzy skoro obok stoją a amorkami i tarczami "bardziej cywilizowane" corossowe.

Napisano

A nie lepiej rozejrzeć się za jakąś starą szosą? Zwłaszcza że planujesz slicki 27, a te powinny się zmieścić bez problemu (z typowymi oponami przełajowymi może być problem). Masz do wydania co najmniej 1000 zł, a za tyle kupisz fajny, lekki i szybki rower, a za kase przeznaczoną na modyfikacje kupisz solidne zapięcie :)

Napisano

Też się nad tym zastanawiałem, ale też chciałbym móc włożyć do szosy jakieś bardziej uterenowione opony, ponieważ na Slick ~27 nie bardzo można pojeździć po leśnych ścieżkach. Poza tym ceny używanych szos często gęsto w opłakanym stanie są bardzo wysokie do tego ciężko znaleźć coś w mieście w którym mieszkam dostosowanego do mojego wzrostu 170cm :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...