Skocz do zawartości

[koła] Mavic lub inne lekkie i/czy mocne- które wybrać?


vovovoytek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Chcę sobie sprawić lżejsze koła do rowerku i mam dylemat. Jak daleko posunąć się w odchudzaniu kół, żeby nadal były mocne? /Mam złe doświadczenia w stosowaniu ultralekkich dętek./ Jeżdżę rekreacyjnie po lasach, kilka razy w roku jakiś maraton- ale bez ambicji na podium- tak po prostu dla rozrywki. Najważniesza część postu: Czy lekkie i drogie koła są jednocześnie mocne?? Ślinię się na widok mavic crossmax SL. Nie chciałbym jednak, żeby mi padły po jednym sezonie. A może crossmax XL- trochę cięższe, ale pewnie mocniejsze- mają m. in. więcej szprych. A może jeszcze jakieś tańsze, cięższe i mocniejsze? Nie szukam kół dla zawodników, które wymienia się po każdym wyścigu. Jeżeli mam wybrać lżejsze lub mocniejsze- wybiorę mocniejsze. Cena ma mniejsze znaczenie. Po prostu nie chciałbym się znaleźć w środku lasu z pękniętym kołem. Ważę 70kg /z plecakiem 75 ;) / Z góry dzięki za odpowiedzi, wszystkie przeczytam z uwagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie bylem zwolennikiem kupowania gotowych kompletow z racji iz po malej awarii ktoregokolwiek z elementow bylyby nie male trudnosci z uzyskaniem oryginalnego elementu! Moje propozycje to:

1. Kolo do tarczy:

Obrecz + piasty DT Swiss Cerit + Szprychy DT Champion

 

2. Kolo bez tarczy:

Obrecz + piasty DT Swiss Onyx + Szprychy DT Champion

 

Pierwszy zestaw jest podobny do tego ktory obecnie sam skladam, na temat obreczy XM819 ktore masz w linku przeczytalem 1000 pozytywnych opinii wiec dlatego zdecydowalem sie na nie, Cerity to udana kompilacja Onyx z troszeczke lepszym wykonaniem, szprychy wiadomo.

Co do drugiego kolka to moge tu powiedziec tronke wiecej, moj znajomy katuje (doslownie katuje) takowe koleczka i ja jestem osobiscie pod ogromnym wrazeniem jak wiele moga one wytrzymac, jak na razie po 8 miesiacach od zalozenia wszystko jest w stanie "igla" a kumpel po lesie po prostu lata :twisted:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkimi to te koła cieżko nazwać....

 

Lekkie to będą na piastach DT Hugi 240 (ew. 340 - trochę tańsze, trochę cięższe, trochę mocniejsze?), szprychach DT Revo (ew. competition) i z Maviciem 717 Disc lub DT XR 4.1d.

Obręcze te są lekkie i sztywne, piasty mają bardzo dobre opinie dotyczące trwałości... a szprychy są w miarę lekkie i raczej nie pękają :)

 

DT Cerit to totalnie ekonomiczna wersja Onyxów, które są ekonomiczną wersją 340-tek które są ekonomiczniejszą wersją 240-tek... tak więc raczej nie jest to jakiś super wybór... może i tanie, ale ciężkie... chyba tylko jak ktoś bardzo chce mieć DT a nie ma kasy, to na upartego nie są złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to denerwuja mnie komentarze osob ktore udzielaja swoich rad na podstawie katalogow i rzeczy wyszperanych w sieci, jesli mozesz powiedziec cos konkretnego na temat ceritow czy chocby XM819dsc to jestem otwarty na slowa konstruktywnej krytyki, jesli osobiscie nie miales do czynienia z zadnym tych produktow to puenta mojego posta chyba jest dla Ciebie jasna! Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

Ja osobiście polecam taki zestawik

obręczz DT SWISS XR 4.1 WAGA 420G

piasty DT SWISS 240S przód 96G i tył 233 G

szprychy DT COMPETITION 383G

będą piekielnie mocne i tańsze od MAVICÓW CROSSMAXÓW XL jak poszukasz części na allegro i sklepach internetowych to cena wyjdzie ok 1500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

sorki ne zauważyłem że to ma być pod dyski więc piasty bęą troszeczkę cięższe czyli

przód 154 g

tył 270 g i cenowo jakieś 150 zł drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...