vovovoytek Napisano 8 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2006 Witam forumowiczów. Chcę sobie sprawić lżejsze koła do rowerku i mam dylemat. Jak daleko posunąć się w odchudzaniu kół, żeby nadal były mocne? /Mam złe doświadczenia w stosowaniu ultralekkich dętek./ Jeżdżę rekreacyjnie po lasach, kilka razy w roku jakiś maraton- ale bez ambicji na podium- tak po prostu dla rozrywki. Najważniesza część postu: Czy lekkie i drogie koła są jednocześnie mocne?? Ślinię się na widok mavic crossmax SL. Nie chciałbym jednak, żeby mi padły po jednym sezonie. A może crossmax XL- trochę cięższe, ale pewnie mocniejsze- mają m. in. więcej szprych. A może jeszcze jakieś tańsze, cięższe i mocniejsze? Nie szukam kół dla zawodników, które wymienia się po każdym wyścigu. Jeżeli mam wybrać lżejsze lub mocniejsze- wybiorę mocniejsze. Cena ma mniejsze znaczenie. Po prostu nie chciałbym się znaleźć w środku lasu z pękniętym kołem. Ważę 70kg /z plecakiem 75 / Z góry dzięki za odpowiedzi, wszystkie przeczytam z uwagą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazybiker Napisano 8 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2006 Nigdy nie bylem zwolennikiem kupowania gotowych kompletow z racji iz po malej awarii ktoregokolwiek z elementow bylyby nie male trudnosci z uzyskaniem oryginalnego elementu! Moje propozycje to: 1. Kolo do tarczy: Obrecz + piasty DT Swiss Cerit + Szprychy DT Champion 2. Kolo bez tarczy: Obrecz + piasty DT Swiss Onyx + Szprychy DT Champion Pierwszy zestaw jest podobny do tego ktory obecnie sam skladam, na temat obreczy XM819 ktore masz w linku przeczytalem 1000 pozytywnych opinii wiec dlatego zdecydowalem sie na nie, Cerity to udana kompilacja Onyx z troszeczke lepszym wykonaniem, szprychy wiadomo. Co do drugiego kolka to moge tu powiedziec tronke wiecej, moj znajomy katuje (doslownie katuje) takowe koleczka i ja jestem osobiscie pod ogromnym wrazeniem jak wiele moga one wytrzymac, jak na razie po 8 miesiacach od zalozenia wszystko jest w stanie "igla" a kumpel po lesie po prostu lata :twisted: Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vovovoytek Napisano 8 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2006 dzięki za propozycję- czy wiesz może ile mniej-więcej ważyć będą te kółeczka?? W moim wypadku z tarczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazybiker Napisano 8 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2006 To beda dosc lekkie kolka! Przednie bedzie w granicach 1000g a tylne okolo 200g wiecej, jesli chcesz dokladnie znac wage wejdz na www.weightwennies.com i tam poszukaj poszczegolnych danych! Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 8 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2006 Lekkimi to te koła cieżko nazwać.... Lekkie to będą na piastach DT Hugi 240 (ew. 340 - trochę tańsze, trochę cięższe, trochę mocniejsze?), szprychach DT Revo (ew. competition) i z Maviciem 717 Disc lub DT XR 4.1d. Obręcze te są lekkie i sztywne, piasty mają bardzo dobre opinie dotyczące trwałości... a szprychy są w miarę lekkie i raczej nie pękają DT Cerit to totalnie ekonomiczna wersja Onyxów, które są ekonomiczną wersją 340-tek które są ekonomiczniejszą wersją 240-tek... tak więc raczej nie jest to jakiś super wybór... może i tanie, ale ciężkie... chyba tylko jak ktoś bardzo chce mieć DT a nie ma kasy, to na upartego nie są złe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazybiker Napisano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2006 Po pierwsze to denerwuja mnie komentarze osob ktore udzielaja swoich rad na podstawie katalogow i rzeczy wyszperanych w sieci, jesli mozesz powiedziec cos konkretnego na temat ceritow czy chocby XM819dsc to jestem otwarty na slowa konstruktywnej krytyki, jesli osobiscie nie miales do czynienia z zadnym tych produktow to puenta mojego posta chyba jest dla Ciebie jasna! Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2006 Ja osobiście polecam taki zestawik obręczz DT SWISS XR 4.1 WAGA 420G piasty DT SWISS 240S przód 96G i tył 233 G szprychy DT COMPETITION 383G będą piekielnie mocne i tańsze od MAVICÓW CROSSMAXÓW XL jak poszukasz części na allegro i sklepach internetowych to cena wyjdzie ok 1500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2006 a dodam jeszcze żę wagowo też wyjdą lżejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2006 sorki ne zauważyłem że to ma być pod dyski więc piasty bęą troszeczkę cięższe czyli przód 154 g tył 270 g i cenowo jakieś 150 zł drożej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.