Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour XCR, blokowany, 100 mm słabo chodzi.


virus191

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie oddałem koła do przeplecenia (zmiana piast). Pożyczyłem od kolegi miesięcznego Kross Hexagon X5 i powiem, że odczułem ogromną różnicę w działaniu amortyzatorów. W Krossie o wiele lepiej tłumi nierówności. Mój amor lubi piszczeć i tak jak by coś słabo odbijał... Czy da się go zregenerować czy szykować kasę na nowy czy jakąś używkę ?

 

Rozglądam się po amorkach i strasznie irytują mnie te wystające mocowania V-brakeow. Czy da się je jakoś usunąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro swój widelec masz już jakiś czas, może przyszedł moment na jego serwis. Instrukcji, opisów rozbiórki XCR, XCM i podobnych amortyzatorów znajdziesz w internecie całą masę.

 

Zaś jeśli chodzi o hamulce. Same pivoty, jak wspomniał PoleK, wykręcisz. Ich gniazda... obciąć niby zawsze można, ale nie radzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek brunoksem psiknij powinno dać bardzo bardzo dużo, wiem bo jak kolego ostatnio potrzebował coś zastępczego na pare dni to wziął xcr z krzaków po wylani z niego wody i wypryskaniu na niego około 10 ml brunoxa to jak na taki syf ładnie pracował

 

na początek brunoksem psiknij powinno dać bardzo bardzo dużo, wiem bo jak kolego ostatnio potrzebował coś zastępczego na pare dni to wziął xcr z krzaków po wylani z niego wody i wypryskaniu na niego około 10 ml brunoxa to jak na taki syf ładnie pracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek brunoksem psiknij powinno dać bardzo bardzo dużo, wiem bo jak kolego ostatnio potrzebował coś zastępczego na pare dni to wziął xcr z krzaków po wylani z niego wody i wypryskaniu na niego około 10 ml brunoxa to jak na taki syf ładnie pracował

 

Rozwiązanie "bardzo dobre" jeżeli XCR jest tylko na kilka dni. Skąd się bierze Suntour'y z krzaków?

 

Ja ze swojej strony polecam rozkręcenie XCR od doła dwoma śrubami. Przeczyść golenie górne. Przeczyść golenie dolne jakimś odtłuszczaczem. Wlej trochę go do jednej goleni, a potem do drugiej. Zakrywając dwie dziury szejkuj. Wylej. Osusz. Ma być czysto i już bez odtłuszczacza czy czym to tam będziesz robił. Nasmaruj ślizgi smarem stałym w goleniach górnych. Pokryj smarem uszczelki od środka. Złóż. Po uginaj trochę. To co wycieknie przez uszczelki zetrzyj. Po każdej jeździe czyść golenie górne BRUNOX'em DEO. Ciesz się z dobrej pracy. Gdy znów zacznie ciężej chodzić powtórz operację. I tak w koło Macieju. ;)

 

Zaś jeśli chodzi o hamulce. Same pivoty, jak wspomniał PoleK, wykręcisz. Ich gniazda... obciąć niby zawsze można, ale nie radzę.

 

Dokładnie tak. Piłowanie to raz, że źle wygląda, dwa że może mieć negatywne skutki. Jak Ci piwoty tak przeszkadzają to je wykręć.

 

Pytanie ode mnie. Czy to nie jest tak, że czasami te piwoty są czymś sklejone, bo tak kiedyś słyszałem? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z punktu generalnego doradzania to konserwacja, która to podniesie widelec do stanu kulturalnego działania, jest bardzo zasadna i wskazana; masz zawsze juz przycięty do rozmiaru amorek pod twój rower; nie wiesz też, czy efekt po serwisie nie zadowoli ciebie na tyle, by pozostać przy swoim elastomerze a wtedy skup wysiłki na wymianie brakeów. Sprężyna xcr'a potrafi ładnie pracować przy mniej wyszukanej intensywnej jezdzie crosscountry, a wytykanie ich od syfów jest pomyłką, no ale jeśli się nie wyjrzy poza segment powietrznych tłumików (których potencjał by w pełni móc wykorzystać trzeba wozić rower w naprawdę nieprzyjazne tereny), to się tego i owego nie dostrzeże. Chyba że ma się "tego nosa" do wyszukiwania okazyji proponowanych przez PoleK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...