Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Prawie wszystkie parametry geometrii ramy są inne w tych modelach.Ten słabszy będzie mniej zwrotny. Kup LTD 29 z reconem. Ja polecam RACE - stosunkowo niewielka dopłata, a skok jakości "klamtów" znaczny.

Edytowane przez bazzz
Napisano (edytowane)

Miałem kupić Radon'a 6.0, ale z braku rozmiarów w bike-discount, wracam do drugiej opcji, czyli Cube i teraz moje pytanie. Czy naprawdę warto dopłacić 100€ (jakieś 430zł) i mieć Rebe RL zamiast Manitou Marvel Expert (różnią się chociaż o klasę te amortyzatory?) i hamulce Magury MT2 zamiast Shimano m396? Tylko tym te dwa rowery się różnią. I drugie pytanie: rozmiar jaki mam zamiar wybrać to 23", mam 200cm wzrostu i nogę po wewnętrznej 94cm, chyba dobry wybór?

Edytowane przez mitbol
Napisano

Zmień sobie opony na bardziej przyjazne asfaltowi , np na Smart Sam 29x1.75 i jak najbardziej rower będzie OK na asfalt +szuter+las. Na asfalt dajesz 4bar na szuter+las schodzisz do 2bar.

Napisano

Myślę że jak rower ma być na ścieżki asfaltowe i ulice to lepiej kupić jakiegoś krosa niż 29er

Napisano (edytowane)

jak patrze na jakosc naszych asfaltow, a mieszkam i tak w nienajgorszym rejonie, to zupelnie nie dziwie sie temu, ze na 29erze 10,5kg wykrecam srednie niemal identyczne, jak na kolarce 7,5kg i ostateczne prywatne wnioski sa takie, ze jesli jezdzi sie bez cisnienia na liczby, raczej w malych grupkach, a srednie nie przekraczaja mocno 30km/h, to wrecz nie ma sensu myslec o kolarce :)

 

zeby nie bylo - opony w obu przypadkach jak najbardziej normalne, porownywalne klasowo

Edytowane przez nabial
Napisano (edytowane)

Czy ltd nadaje sie do jazdy po asfalcie?

 

No przecież ma koła...

 

Ale dedykowany do tej nawierzchni nie jest, bo to MTB.

 

Podobnie i samochodem terenowym (takim prawdziwym) można jeździć po mieście, ale czy jest sens (oczywiscie poza drogami dojazdowymi)??? Komfort nie ten, prędkości średnie, spalanie wysokie, trzęsie tyłek przez bieżnik terenowy itd. itp.

Edytowane przez Herodot
Napisano

Oczywiście, że się da sam czasami zakładam FlyWeighty i mam frajdę a na Gravity też robię czasami parę km. Ale padło pytanie bardzo krótkie więc odpowiedź była równie krótka. ;)

Napisano

Pojawiło się pytanie o Magury w Cube LTD 29 RACE. Przed zakupem rumaka rozmawiałem w sklepie ze sprzedawcą. Powiedział, że lepiej brać modele z podstawowymi Shimano 395 - ponieważ każdy poradzi sobie z ich obsługą. I nie potrzebny będzie profesjonalny serwisant. Prawie byłem przekonany. Ale znalazłem filmik, który poniżej zamieszczam. Widać na nim prostotę obsługi MT2. Po nim nie miałem wątpliwości.

Napisano

Tyle , że shimano 395 to lipa na maxa , bardzo słaba siła hamowania , nadaja sie co najwyzej do turystyki . Lepiej je sprzedac jakos nowe i dolozyc do czegoś lepszego Np SLX ,Formula Rx , czy jakies tam avidy

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po kilku 20-30 kilometrowych wyjazdach na terenach płaskich i lekko pagórkowatych,  potwierdzam uwagi przedmówców. Bez problemów wyciąga się prędkości w okolicach 28-30km/godzinę i to na dłuższych odcinkach. Wcześnej przy takim samym wysiłku na trekingu-crosie  z 48 zębami wyciągało się 20-25 km/godzinę. Jeżdzi się lekko. Z większą kadencją , ale to mniej męczy niż siłowe kręcenie w trekingu-crossie dla osiągnięcia tej samej prędkości. A mam w CUBE 29 LTD fabryczne opony 2,25. Ciekawe jak będzie na 1,75. Zaskakuje mnie uniwersalność tego roweru.

Napisano

Tyle , że shimano 395 to lipa na maxa , bardzo słaba siła hamowania , nadaja sie co najwyzej do turystyki . Lepiej je sprzedac jakos nowe i dolozyc do czegoś lepszego Np SLX ,Formula Rx , czy jakies tam avidy

 

 

Może tak może nie

Ale najlepszy jest tekst na maratonach "panowie jedziemy"

niektórzy już nie pamiętają jak to jest na "vbrakach"

Ja w tym sezonie rezygnuje z servo-wave i przechodze na klamki xtr bl-m985 co przy mojej wadze 90+ może budzić emocje

Napisano

Witam,

 

Ja nadal asekuracyjnie podchodze do zakupu Cuba LTD z tego wzgledu, iz wpadly mi w oko rowery canyon'a. Czy moglibyscie sie odniesc do modeli nerve al, grand canyon i yellowstone ? (w okolizach 5tys canyon oferuje full'a). Czy te marki sa w ogole porownywalne wzgledem jakosci i wydajnosci ?

 

pozdrawiam.

 


Może tak może nie

Ale najlepszy jest tekst na maratonach "panowie jedziemy"

niektórzy już nie pamiętają jak to jest na "vbrakach"

Ja w tym sezonie rezygnuje z servo-wave i przechodze na klamki xtr bl-m985 co przy mojej wadze 90+ może budzić emocje

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

     Kilka słów na temat tego jak zachowuje  się  moja "Czarna żmija LTD" w terenie pagórkowato-piaszczysto-szutrowym. Po kilku wypadach potwierdzam wcześniejsze obserwacje. Na szutrach bardzo pewnie i bezpiecznie. Na zjazdach mniejsze prędkości niż na cross-ie do 55km/h. Wcześniej często po 75 km/h - rekord 90.2km/h. Ale za to pewne prowadzenie na łukach i nie wyrzuca na pobocze. Po przejechaniu kilku kilosów po piaszczystych plażach - nic się nie zapada. Jedzie prosto i bez oporów - jak na twardych drogach leśnych. Jazdy pod wzniesienia, np.16-o  stopniowe - na wcześniejszych rumakach w pozycji stojącej , a tu z pupcią na fotelu i jednostajnie do przodu.

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Po kolejnych kilometrach po płaskim terenie z ciekawości założyłem mostek z 35-o stopniowym wzniosem (monolit)  i długości 11cm. Pozycja znacznie się podniosła. Kierownica podniosła się o 4 cm. A to czyni  bardzo dużą zmianę w zastosowaniu roweru. Mniej męczy się szyja i można cieszyć się swobonym oglądaniem otoczenia bez zadzierania głowy.Chodzi o wielogodzinne wyjazdy. Do jeżdzenia w trudniejszym i mocno pofalowanym terenie oczywiście mostek  fabryczny z 8-o stopniowym wzniosem  i długości 10 cm sprawdza się jak najbardziej. Ale przy  rekreacyjnym jeżdzeniu na płaskich szutrach i leśnych duktach nowy nabytek firmy BBB sprawdza się znakomicie. Oba mostki zostaną ze mną na dłużej. 

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Moja koza pierwszy raz na powietrzu.

Edycja. Jakoś nie idzie dołączyć zdjęcia. Pewnie tutaj zablokowano tą możliwość.

 

Co do mostka. Na długich trasach lekko pagórkowatych sprawdza się. W tych warunkach na fabrycznym mostku pojawiały się bóle nadgarstków po stronie małych palców .Utrzymywały się kilka dni po maratońskich dystansach -(zrobiłem takie 2) . Przy mostku BBB w tych warunkach te doplegliwości nie występują. W ostrzejszym terenie oczywiście niski mostek. Jazda tutaj z częstą pracą całego ciała nie powoduje tych dolegliwości.

 

Edytowane przez bazzz
  • 2 tygodnie później...
Napisano

w chinach już podrabiają cuba

cena ramy 211 $ z przesyłką niecałe 320 $

 

T25pevXotbXXXXXXXX_%21%211069138382.jpg

T24aqZXoVaXXXXXXXX_%21%211069138382.jpg

T2PtYkXiFaXXXXXXXX_%21%211069138382.jpg

T2OhS0XgJaXXXXXXXX_%21%211069138382.jpg

T2JJuuXdhcXXXXXXXX_%21%211069138382.jpg

 

Abstrahując od cuba

Mają też swój własny wkład na plus, scott  scale pro ma suport metalowy (w oryginale tylko carbon)

O jakości ram nie wspominam bo to loteria

Napisano (edytowane)

CIEKAWE. Na pierwszy rzut oka nie różni się ta Chinka od oryginału. Tylko na pierwszy. Mam taką ramę na sprzedaż w roz.21. Nowa, kupiona  w Polsce i bez wątpienia oryginał. Po porównaniu zdjęć  z moją gołą ramą widzę dyskretne zmiany w malowaniu. Ale ważniejsze są zmiany konstrukcyjne. Jest inny kształt rurek dolnych tylnego trójkąta. Oryginał ma mniej "esowate". Nie ma w nim też wgniecionego dołka przy największym ugięciu  w końcówkach przy mufie. W mojej  CZARNEJ ŻMIJI będącej modelem na 2013 rok też go nie ma. Nie widzę też podwójnego cieniowania na rurze podsiodłowej. Spawy w oryginale są dużo bardziej staranne. Inny jest kształt zaczepu do hamulca tarczowego. Nie ma drugiego, dystalnego otworu tuż przy dolnej rurce.

Cena Chinki po aktualnym przeliczeniu to 1150zł. U mnie za oryginał trochę drożej , ale z polską gwarancją. Poniżej znalazłem stronę z w/w Chinolami.

 

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-2013-CUBE-aluminum-alloy-mtb-bicycle-frame-high-quality-customize-bike-frame-red-grey/847866817.html

Edytowane przez bazzz
Napisano

Twoja rama wygląda jak najbardziej na oryginał

 

jak odróżnić podróbę

1. w oryginale direct mount - przerzutka przód

2. rura podsiodłowa i jej rozmiar -  u chińczyków jest 31,6 (tu akurat na plus)

 

tu jest za 236$ z darmową wysyłką

http://www.aliexpress.com/item/Germany-CUBE-LTD-SL-29er-MTB-Bike-Bicycle-Frame-Super-Light-29-Inch-Mountain-Bike-Parts/763554357.html

 

malowanie jak cube a reszta to niewiadoma

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...