Skocz do zawartości

[opony] Continental X-King vs Maxxis CrossMark 26


pilos23

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zamierzam kupic nowe opony do mojego level'a a2.

Myślę nad oponkami w temacie ale jak macie lepsze propozycje to prosze o ich podanie. ;]

I zależy mi nad tym by szybko się nie ścierał bieżnik.

 

Z góry dzięki ;]

Napisano

Jeżeli zalerzy ci na tym, żeby bierznik się szybko nie ścierał to proponuje abyś nie jeździł na rowerze :).

A tak na serio to napisz coś więcej. W jakim terenie jeździsz na rowerze? Na wadze ci raczej nie zalerzy?

Ja osobiście jestem właścicielem x-kingów już od ok. 1500 km i niestety tak się w tym roku poskładało, że 80% z tego to asfalt. jednak stan bierznika jest na poziomie 60%, więc wydaje mi się, że to dobry wynik jak na opone terenową, która w dodatku ma niskie opory toczenia. Guma fajnie trzyma w terenie, parę osób pisało, że bierznik im się szybko zalepia błotem. Ja tego jakoś nie doświadczam( zdarzyło się raz czy dwa, ale w takich warunkach to każda opona się zalepi). Podsumowywując Ja z czystym sumieniem mogę ci polecić X-Kinga. Pozdrawiam.

Napisano

No to myśle, że nie masz się co długo zastanawiać tylko zainwestować w conti i cieszyć się jadą :) tym bardziej, że ja długo szukałem w marcu dobrej opony i wyszło na to, że x-king to dobra opona.

Napisano

Nie jeździłem na Conti, ale +marki też nie są złe, dopóki nie wyjeżdżasz w mokre warunki i błoto. Wtedy zaczyna się taniec :D A ogółem jak na swoją wysokość bieżnika i przeznaczenie to dość dobrze dają radę, jedzie się na nich pewnie. Ja katowałem je w górach i byłem zadowolony. Wytrzymałość też na bardzo dobrym poziomie. I co zawsze podkreślam - śmiesznie łatwo się je zakłada. Dochodziło do tego, że jak złapałem gumę to nie dało się nawet 5m przejechać albo przeprowadzić roweru, bo opona sama spadała z obręczy.

Napisano

Na swoim rowerku miałem Rapid Rob dość szybko ścierał mi się bieżnik.Mam możliwość kupić Kenda Karma za 64zł opłaca się i czy daję rade?Na Rapid Robach to dość często kapcia łapałem jak jest na tych X+Kingach i na Kenda ? Aha mam kasę do 55zł ewentualnie 60 zł ;]

 

http://allegro.pl/opona-maxxis-high-roller-26x2-10-klasyka-klasyki-i2629704616.html zaciekawiło mnie jak myślicie?

Napisano

co do tego maxxisa to nie brałbym na twoim miejscu bo piszesz że jeździsz po lesie to pewnie nie katujesz jakoś roweru a ta oponka jest bardziej na mokre warunki wnioskując po bieżniku, z tego co piszesz to brałbym na twoim miejscu x-kingi- małe opory toczenia, względnie niska waga

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ja od siebie osoby która przejeździła 2 sezony na Crossmarkach powiem o nich parę słów. Otóż na warunki suche szutry i suche leśne ścieżki i asfalt opona bardzo dobra, w górach dobrze tłumi nierówności ze względu na duży balon. Problem z Crossmarkiem zaczyna się gdy robi się mokro, na jakiekolwiek błoto po prostu się nie nadaje, wystarczy mokra błotnista ścieżka i zaczyna się taniec na mokrych zjazdach i mokrych korzeniach porażka nie ma w ogóle przyczepności. Dlatego Corssmark jako opona uniwersalna na sucho tak na mokro zdecydowanie nie. Co do Kendy karmy opona bardzo podobna do Corssmarka ale ciut lepiej zachowująca się na mokrym.

Napisano

X-Kinga nie polecam, urwałem chyba z 6 klocków bo bokach, aż oplot wystaje, do tego przeciąłem ją na boku. Jest to opona raczej na szutry, niż w ostrzejszy teren. Za to Crossmark znakomicie sobie radzi na kamieniach i szutrze ale nie nadaje się na błotko, jak już pisał wcześniej Grand231.

Napisano

Hmm... nie jeździłem na Crossmarkach, ale o X-Kingach Conti złego słowa powiedzieć nie mogę.

Przejechałem na nich kilka tegorocznych maratonów i nie złapałem ani jednej dziury. Ważę 90-95kg.

Generalnie mam za sobą jakieś 2,5kkm, 70% las i szutry, 30% asfalt.

Na suchym, jak przedmówcy wskazywali, idealnie. Na mokrym trzeba zachować czujność, błoto nie jest tej opony mocną stroną.

Napisano

mam drutowego X-kinga 2,2 jako oponę treningową z tyłu, w porównaniu do opon kendy oraz michelin w tym samym przedziale cenowym bieżnik ściera się zauważalnie szybciej; problemów z odrywającymi klockami nie mam, ale po jednym wyjeździe w Beskid Śląski na oponie pojawiły się wyraźne przecięcia (kilka-kilkanaście) od kamieni (ale kapcia przez nie nie złapałem), oprócz tego widać oplot na ściankach bocznych, oponę mam jakieś 4 miesiące, jej przebieg to około 4,5 tys. km.

 

z plusów - szerokość 2,2 dobrze amortyzuje wstrząsy, opona też lepiej trzyma się podłoża (zwłaszcza przy niższym ciśnieniu)

 

jakby miała trwalszy bieżnik (teraz zostało mi jakieś 20% bieżnika :( ) to bym szczerze polecił, bo pomimo wymienionych na samym początku minusów opony jeszcze niczym nie przebiłem, a parę razy była ze mną Beskidzie Śląskim (Skrzyczne) i Żywieckim (Pilsko, Polica)

Napisano

X-Kinga miałem na wyścigach jako oponę napędową, mozę na przodzie by się nadawała, ale już miałem tam NN.

Tak wygląda jedno z miejsc na oponie :icon_confused:

 

dsc0541s.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...