raiz Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 Cześć, Chciałbym ustalić tętno podczas którego wchodzę w strefę beztlenową. Nie mam dużego doświadczenia dlatego proszę o info, czy można to jakoś ustalić - chociaż mniej/więcej, bo wiadomo, iż najdokładniejszym sposobem byłoby zrobienie kompeksowych badań. Jednak wolałbym tego uniknąć, są dosyć drogie. Słyszałem, że mógłbym zrobić test krótki sprawdzian, który pomógłby to określić: 15-20 min rozgrzewki 25 -30 min jazda tempem wyścigowym na trasie zjazdy, podjazdy, zakręty, odcinki proste. 20 min rozjazdu Podbno z z tego 25 minutowego testu wyjdzie średnie HR, które miałoby wyznacza próg przemian beztlenowych. Co o tym sądzicie? Czy to możliwe? Pozdrawiam.
Mod Team safian Napisano 12 Września 2012 Mod Team Napisano 12 Września 2012 Tak, generalnie Friel zaleca podobny test: rozgrzewka, później 30 min. jazdy na maksa, gdzie średnie tętno z ostatnich 20 minut tej jazdy na maksa to próg mleczanowy. Oczywiście idealny wynik nie będzie, ale lepsze to niż nic do amatorskiego treningu.
raiz Napisano 12 Września 2012 Autor Napisano 12 Września 2012 dokładnie tak, chodzi o amatroski trening:) reasumując średnie tętno łapać tylko z jazdy na maxa??nie wliczać w to rozgrzewki i późniejszego rozjazdu?
Qamal Napisano 12 Września 2012 Napisano 12 Września 2012 ten test rob na plaskim asfalcie nie pod wiatr 30 min po 10 min odpalasz pulsometr po 20 zatrzymujesz pulsometr i odczytujesz wartosc srednia lecisz ile masz sil w nogach ze swoja ulubiona kadencja
Mod Team safian Napisano 12 Września 2012 Mod Team Napisano 12 Września 2012 hmm, czy wiatr cokolwiek zmienia? Do generowanej mocy i pulsu raczej za wiele nie wnosi, jedynie prędkość będzie niższa, ale tylko to, równie dobrze można zrobić test na trenażerze, czy spinningu ;D
mess Napisano 13 Września 2012 Napisano 13 Września 2012 Wnosi i zmienia... Sprawia, ze jazda jest szarpana. Dokladniejszy wynik wychodzi przy jezdzie z wiatrem niz pod, predkosc nie ma tu znaczenia przeciez.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.