Skocz do zawartości

[opory toczenia] DT SWISS 370 - czy piasta ma mieć aż takie opory?


cyba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

miałem te piasty, przód kręcił się bardzo podobnie do tyłu, nie czułem jakichś większych oporów, ten filmik dużo nie mówi nie widać z jaką siłą zakręciłeś koło, nie ma do czego porównać, ale jakiekolwiek większe opory na jakiejkolwiek piaście nigdy nie są normalne, chyba, że jest całkowicie nowa i ma gęsty smar na łożyskach

Napisano

2i regulaminu

 

Wiesz, ciężko określić z jaką siłą zakręcisz kołem. Widać natomiast na filmie, z jaką prędkością przemijają naklejki na obręczy, oraz z jakim "impetem" koło zatrzymuje się w miejscu.

Napisano

Nie mam dostępu w pracy do filmu , ale mam doświadczenia z 370 . Tył kręci się lekko , tak samo przód , ale ...... poluźnij zacisk hampla i wtedy puść koło . U mnie najwieksze opory generowała tarcza trąca o klocki , po małej regulacji jest git .

M

Napisano

2i regulaminu

 

Problem w tym, że ja nawet nie mam zacisku na ramie założonego - samo gołe koło tak się obraca, bez zacisku/tarczy ;-).

Napisano

Nie, w kole nie może być takich oporów. Prawdopodobnie piasta ma źle nabite łożyska lub któreś z łożysk jest uszkodzone

 

Jeśli to jest nowe kółko to od razu możesz oddać do reklamacji, jeśli niedawno były nabijane łożyska to trzeba je wybić, sprawdzić czy obracają się bez oporów i nabić z powrotem.

Napisano

2i regulaminu

 

Koło nóweczka. Sprzedawca miał piastę tylko w wersji SL (alu bęben) a ja potrzebowałem stalowego więc zaproponowali przekładkę. Być może, podczas tej operacji demontowali łożyska... Koła odesłałem, między innymi z powodu fatalnego centrowania. Twierdzą jednak, iż tak kręcą się te piasty i już. Mnie osobiście trudno jakoś uwierzyć, iż tak ma się kręcić nienajgorszy model piasty dobrego producenta.

Napisano

Żadne piasty tak się nie kręcą. Sprzedawca próbował ci wcisnąć wybrakowany produkt. Byłoby miło jak byś się podzielił z nami który to sprzedawca ma takie podejście do klienta żeby ostrzec przed nim forumowiczów ;)

Przy wymianie bębenka raczej konieczne jest wybijanie łożysk więc prawdopodobnie zostały one uszkodzone przy wybijaniu lub zostały źle nabite

Napisano

Piasta w żadnym wypadku nie może mieć takich oporów, koło powinno się swobodnie kręcić jakieś 4minuty po jednym dynamicznym ruchu ręką, może źle włożyli uszczelkę łożyska i obciera o wnętrze bębenka, bo to zatrzymanie na koniec takie sprężyste jest, a może to faktycznie wina łożysk, tak czy inaczej powinieneś ten sklep nieźle zjechać na forum za to że koła oddali w takim stanie, kpina jakaś

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witajcie ponownie,

 

na wstępie dziękuję za odpowiedzi. Zgodnie z Waszymi sugestiami odesłałem koła do Sprzedawcy. Ten trzymał je u siebie przez dokładnie 14 dni roboczych (ja w tym czasie nie mając na czym jeździć, traciłem piękny wrzesień). Tragedią jest natomiast fakt, iż oni NIC z tymi kołami nie zrobili. Po "interwencji serwisowej" koło obraca się tak samo źle, wydając z siebe "chrobotanie" słyszalne gdy jest całkowita cisza (w przednim kole brak tego efektu). Celowo na filmie wprawiłem w ruch również przednie koło aby było jakieś porównanie (https://docs.google....QTBOZmJlbDZuQUk). Centrowanie

po poprawkach wygląda tak (https://docs.google....bFRmOHB1TzVqZGM). Pan Łukasz z Bikestacji (bo tak nazywa się owy sklep) twierdzi z uporem, że wszystko jest w porządku. Zaproponował co prawda zwrot kosztów/odbiór towaru lecz zmarnował mi cały wrzesień (zakupu dokonałem 2 września, dzisiaj mamy 28), niwecząc przy okazji szansę złożenia takiego samego koła gdzie indziej (wszędzie już brak towaru). Zatem, zmuszony jestem jeździć na tych

gratach, czekając aż się przedwcześnie rozpadną łożyska. No i zapłacić raz

jeszcze, za profesjonalne centrowanie. Życzę Wam dużo szczęścia przy zakupach w tym sklepie - ich zaletą są tylko niskie ceny. Z resztą, one wcale nie są niskie - w moim przypadku, jest to po prostu towar wybrakowany, drugiej kategorii, przecena z powodu utraty jakości

- to samo dotyczy usługi. Acha, aby nie było, że piszę sobie jakąś tam antyopinię jako konkurencja, załączam także paragon (https://docs.google....Q2NWeXNEcDBudUk).

Napisano

Już chyba po jabłkach, ale chcę coś napisać. Po pierwsze nie trzeba wybijać łożysk żeby wymienić bęben. Po drugie moim zdaniem a wymieniłem kilka łożysk w takich i innych piastach któreś łożysko jest uszkodzone(zgniecione) operacja wybicia i wciśnięcia nowych lożysk to max.30min roboty dlatego nie rozumiem tego że trzymali koło 14 dni.

Moja propozycja. Zostaw sobie to koło jak niema drugiego na wymianę poszukaj dobrego serwisu który wymieni Ci te łożyska. Koszt łożysk ok 50zł firmy SKF.

Napisano

Dzięki za radę. Oba łożyska firmy SKF kosztują ok. 60zł łącznie (są dwa różne: 61900 2RS oraz 6000 2RS). Do tego wymiana. Będzie razem z 90zł. Tak będę musiał zrobić. Uważam jednak, iż koszty powinni wziąć na siebie amatorzy z bikestacji. No ale Pan Łukasz twierdzi, iż czepialski jestem. Może faktycznie za dużo wymagam - nowe koła, raptem warte tysiaka - mogą nie kręcić się najlepiej. Totalna amatorka...

Napisano

Dlaczego chcesz wymieniać dwa, a nie trzy łożyska?

 

Nie jesteś czepialski, nawet nowa piasta zachowuje się dużo lepiej.

 

A tam są trzy łożyska? Chciałem wymienić tylko te maszynowe ponieważ zakładam, iż to jedno z nich bądź oba. Zerknij na 11 stronę manuala (patrząc na numerację stron u dołu lub 12 stronę jeśli brać pod uwagę strony PDFa). http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-370-Technical-Manual

Napisano

Na forum jest temat o tym sklepie, dorzuć swoją opinię a potem podlinkuj go w mailu który do nich napiszesz :) I gorąco ich pozdrów. Panowie w BS mają dziwne fazy - raz zachowują się nienagannie innym razem jak kobitka w menopauzie. Może napisz do dt swissa załącz filmy i niech oni ci napiszą czy ich produkt ma zachowywać się tak beznadziejnie :)

Napisano

Piasta to zwykła konstrukcja, cztery łożyska (2x 6000, 1x 6900), w tym jedno niestandardowe - wałeczki.

 

Jak już wymieniać, to dla pewności wszystkie - nie wiadomo jak były traktowane. Może wymieniając bęben zmienili sam korpus, przekładając łożyska (tak, widziałem już takie akcje , nic mnie nie zdziwi :)).

Napisano

Najpierw trzeba koło rozebrać i zobaczyć które łożysko jest uszkodzone, wątpię żeby były uszkodzone wszystkie. A na pewno już nie łożysko wałeczkowe.

 

Pamiętajcie że to nowe koło.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...