Skocz do zawartości

[klamki] jakie klamki?


radeq12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jak klamki byscie polecili do hebla tarczowego mechanicznego?? nie uzywam roweru jakos mega ekstremalnie, nie musze miec tez regulacji wszystkiego co mozliwe... wazne, zeby szybko luzu na sworzniu nie zlapaly. jesli to wanze, maja sie zgrac z manetkami deore sl-m590.

Napisano

ja osobiscie kupowałem tektro dokładnego modelu nie pamietam płaciłem za nie 20pare zlotych naprawde nie narzekam na nie moim zdaniem jak za taka cene bardzo dobre

 

wpisz na allegro pelno Ci ich wyskoczy

Napisano

te tektro jakos mi nie podchodza, avidy nawet mi pasuja stylistycznie, a jakies opinnie o deorkach XT jak w porownaniu z wyzej wspomnianym avidem??

Napisano

Ja od siebie mogę polecić niezniszczalne, jak dla mnie oczywiście http://www.adgp.co.jp/ds/tabid/58/ItemID/1891/Default.aspx wcześniej miałem klamkomanetki Acera ST-M360 po 3 miesiącach miały większe luzy, niż xt po roku użytkowania. Oczywiście kupiłem w używce, rok produkcji 1999-2000 coś takiego, ktoś wcześniej na nich śmigał 10 lat i luz jest tylko minimalny. Czasami do dorwania na allegro w bardzo dobrym stanie.

Napisano

Avidy FR-5 lub Avidu SD7.

SD7 mają dodatkową regulację modulacji siły hamowania, moim zdaniem przydaje się.

na czym owa regulacja sily hamowania polega??

  • Mod Team
Napisano

Regulacja modulacji, siły nie zmienisz :)

 

W klamce masz pokrętło, którym kręcąc zmieniasz położenie linki względem klamki.

Ogólnie ustawiasz raz i zapominasz, ale jak lubisz mieć większą kontrolę nad hamulcami to osobiście polecam.

Jeździłem na jednych i drugich i regulacja czasami była przydatna.

 

Mam nadzieję, że rozumiesz zasadę działania.

Jeśli nie to napisz a postaram się wytłumaczyć to jeszcze raz :)

Napisano

Tam jest takie czerwone pokrętło które reguluje naciąg linki, klamka staje się męka lub twarda fajny baje,r daje to efekt ale można to samo osiągnąć regulując śrubą baryłkową

Napisano

bogus92, owa regulacja służy tak samo do zwiększania/zmniejszania modulacji, jak i siły hamowania co w tym patencie jest tożsame. Avid nazywa ten patent Speed Dial, Shimano Servo Wave Action. U obu producentów działa to na identycznej zasadzie. Zwiększanie modulacji zmniejsza siłę hamowania i odwrotnie. Cały trik polega na tym, że gdy ustawimy sobie siłę hamowania na "High", to klamka w momencie dotknięcia klocków do obręczy ma jeszcze możliwość ciągnięcia linki. Swoją drogą należy to jeszcze umieć odpowiednio ustawić, aby wykorzystać ów pomysł.

bomber, śruba baryłkowa przy klamce służy do czegoś zupełnie innego ;-)

Napisano

w moim rozumieniu reguluje wiec zakres ruchu klamki... tego czy nacisne ja 1cm i stane deba, czy bede musial ja scisnac 3cm co zaowocuje wiekszym zkresem nazwijmy dozowania suly hamowania??

  • Mod Team
Napisano

Dokładnie, działą to na takiej zasadzie.

 

Punkxtr, miałem obie klamki i szczerze mówiąc to raczej nie możliwa jest zmiana siły hamowania.

Taki efekt to daje, bo musisz nacisnąć bardziej klamkę by zahamować z tą samą siłą, ale masz większą kontrolę.

Siła hamulca się nie zmienia. Oczywiście siła jakiej musisz użyć np do zablokowania koła się nie zmienia, a jeśli już to nieznacznie.

  • Mod Team
Napisano

Nikt nie napisał, że siła jest taka sama albo większa.

Z tym, że bardziej musisz nacisnąć klamkę chodziło mi o to, że aby zahamować z taką samą siłą na low co na high to misisz więcej wcisnąć klamkę.

Przykładowo do zablokowania koła na high masz 1 cm skoku klamki a na low 3-4 cm.

 

bomber, nie to samo, bo modulacji śrubą baryłkową nie zmienisz.

Przy regulacji modulacji zmieniasz niejako punkt zamocowania linki w klamce.

Napisano

bogus92, ustawiając klamkę być może popełniasz ten sam błąd, co przed długi czas i ja. Wtedy rzeczywiście siła hamowania się praktycznie nie zmienia. Cały patent polega na tym, że przy włączonym Servo (że posłużę się przykładem Shimano) na High, po wciśnięciu klamki do oporu, tj silnego dotknięcia klocków do obręczy, linka ma pozostać na tym samym miejscu. Dysponujesz wtedy największą modulacją i najmniejszą siłą hamowania. Dopiero na długich zjazdach (przykładowo) gdy ciśniesz w klamkę jeszcze mocniej, załącza się Servo i ciągnie jeszcze więcej linki przez co wzrasta siła hamowania. Być może ciężko to opisać słowami, najlepiej pokazać na żywo. A siłę hamowania oczywiście regulujemy ową śrubką, co wynika z powyższych słów jak i katalogów technicznych Shimano. Ale może japończycy się mylą, skoro baryłką można osiągnąć to samo ;-)

radeq12, bomber, być może nie wiecie na czym tak naprawdę polega zasada działania tych klamek, stąd Wasze konkludujące posty ;-)

Wrzuciłem Wam fotki katalogów 1997 i 1999, gdzie macie wszystko czarno na białym:

https://picasaweb.google.com/sopharmateam/ServoWaveAction

Zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości; można je odpowiednio powiększyć.

Napisano

Biorąc to na chłopski rozum obie te regulacje naciągaj lub luzują linkę nic więcej,wszystko to polega na tym samym, modulacja się wcale nie zmienia. To ze ktoś wymyślił nazwę dla pseudo technologi która polega na naciąganiu linki to nie znaczy że jest coś więcej jak dla mnie zwykły marketing takie jest moje zdanie a jak toś chce to niech dalej wieży w servo w hamulcu mechanicznym

  • Mod Team
Napisano

Wszystko się zgadza, tylko nasza klamka SD7 ciągnie różną ilość linki w zależności od ustawienia pokrętła.

A cała różnica polega głównie na zmianie punktu mocowania linki w klamce.

Nie będę się kłócił, bo nie o to chodzi.

 

W każdym razie różnica jest i to odczuwalna.

Napisano

J/w; ponadto za czasów świetności tego rozwiązania niektórzy zawodnicy piłowali nawet wewnątrz klamki, żeby linka miała jeszcze większy zakres ruchu. Ale przecież na chłopski rozum czy "kanty", czy V brake, czy tarcze to hamulec; wszystkie hamują a reszta to marketing.

Napisano

To ze sd7 jest mega różnica w hamowaniu w stosunku do moich w wcześniejszych alivio to się zgodzę, ale nie jest to zasługa tego pokrętła

Napisano

przejrzalem wklejone przec Ciebie screeny, i jasno z nich wunika fakt, ze ciagna rozna czesc linki w zaleznosci jedynie od obciazenia, "na pusto" wiecej, przy dzialaniu wlasciwym hamulca mniej, nic wiecej... moze miec to jakies znaczenie wlasnie przy Vkach, przy tarczach gdzie klocek mam przy samej tarczy zupelnie zadne...

dzieki za zainterosowanie i ciekawe wyjasnienia :)

  • Mod Team
Napisano

Ma zastosowanie.

Miałem SD7 z hamulcami Hayes MX-2, więc wiem o czym piszę.

 

bomber, jeśli pokrętło masz w pozycji wyjściowej, czyli wie wkręcone w ogóle, to SD7 hamują tak jak FR-5, natomiast gdy zaczniesz kręcić to pojawia się różnica.

Tak więc jak nie ruszałeś pokrętła to różnicy nie będzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...